Als je voor je auto goedkope onderdelen nodig hebt ga je naar de autosloper.
Bestaat er nu niet zoiets voor witgoed?
Al die vaatwasser en wasmachines worden toch niet gelijk tot een baaltje geperst.
De oudijzerhandelaar heeft wel meestal wel een berg wasmachines etc liggen. Hier zit Jowa, daar kan je erg veel halen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Helaas gaat het meeste tegenwoordig naar het 'milieu'depot.
En zoals bekend, mag je daar niets mee terugnemen 
Ze zijn er wel, bijv deze KLIK
Even Google met "witgoed kringloop onderdelen"
Bij ons in het dorp zit ook zo zaakje. Als het grootvuildag is halen zij het witgoed alvast op.
Meestal wordt het opgeknapt en weer verkocht aan de minder draagkrachtigen onder ons.
I.p.v. een voedselbank een witgoedbank.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Helaas geen grootvuildag hier. Ik moet alles met m'n koude diesel 12 km verderop brengen "tot faveur van het mileu" 
HYPOCRIETEN!! Het finacieële milieu van de gemeente zullen ze bedoelen 
En dan mag je nog niks meenemen ook!!!
Handelaars zijn in BE verplicht het naar Recupel te laten gaan. Je mag je oude witgoed in principe zelfs niet aan iemand anders geven of verkopen.
Oude onderdelen slopen uit witgoed is weinig zinnig, omdat het in verhouding veel tijd vraagt en je kan geen enkele waarborg geven op oude onderdelen. Witgoed-onderdelen zitten in de prijscategorie 20-100€ voor de standaard-dingen, dat is wat anders dan auto-onderdelen: koop maar eens een deur of zo.
Tenandere, in bepaalde gemeentes wordt er (door de politie) op toegezien dat er bij de huisvuilophaling geen oud ijzer meer wordt meegenomen door derden: dat oud ijzer is eigendom van de firma die de boel ophaalt (daar verdienen ze nog wat aan).
Witgoed, wat valt daar exact onder? Maw, wat is het verschil met "klein elektro" ?
[Bericht gewijzigd door stefhead op (13%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Oude onderdelen slopen uit witgoed is weinig zinnig, omdat het in verhouding veel tijd vraagt en je kan geen enkele waarborg geven op oude onderdelen.
Krijg je bij de meeste auto slopers ook niet. Voor pompen, motoren, slangen, schakelaars enz is het mi wel lonend. Zeker als je het combineert met een sociale werkplaats zoals de kringloop hier. Defect witgoed wordt gerepareerd en vervolgens via de kringloop verkocht.
Politie bij grof vuil, komt hier vast ook wel, nu is de helft al weer verdwenen voordat het opgehaald wordt.
Vooral Polen en Roemenen rijden de avond voor de ophaal dag al een rondje.
Tidak Ada
"Klein electro" noemen we hier "Bruingoed", naar de kleur van oude radio's en TV's, ook computers vallen daar onder (omdat ze meestal bruingerookt zijn ??
)
Witgoed is alle was- plas- en koelapparatuur, omdat dat vroeger altijd wit was
Over een kategorie voor elektrisch gereedschap weet ik nu niet of dat ook onder het bruingoed valt
Ik vraag naar een "sloper" aangezien ik hier een Whirpool ADG-9340 vaatwasser staan waarvan het controller board defect is door vocht schade.
Nu kan deze print niet meer nieuw geleverd worden, ondanks dat de machine pas 5 jaar jong is.
Er moet toch wel ergens iemand zijn die zo'n machine heeft kaal geplukt voor de onderdelen handel.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Je typenummer is onvolledig, er moet nog wat achter en dat streepje hoort er niet in, maar als ik gok gaat dat om de stuurmodule met bestelnummer 481221478165? Daar zijn er bij Aswo 5 van op voorraad. Niet echt goedkoop maar wel goedkoper dan een nieuwe vaatwasser. Ook van 2 andere modules is nog wat voorraad en er staat niets van het apparaat op "niet leverbaar".
Op 15 juni 2009 00:34:52 schreef maartenbakker:
Je typenummer is onvolledig, er moet nog wat achter en dat streepje hoort er niet in, maar als ik gok gaat dat om de stuurmodule met bestelnummer 481221478165?
Moet zijn bestelno: 481221479004
Denk ik tenminste, kom ik op uit met servicenummer: 854234001790
Edit: En op de barcode v/d oude module staat 461972417441
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het 4812 nummer komt bij Aswo uit op "op aanvraag". Klinkt niet zo hoopgevend maar ook niet onmogelijk. Het 4619 nummer is het Italiaanse fabrieksnummer en kan ik niet terugvinden. Maar juist dat nummer zou bij het zoeken van een tweedehandse module nog zijn nut kunnen bewijzen omdat het er gewoon op staat (mag meestal ook op het laatste cijfer afwijken).
Het apparaat waar ik bij gekeken had, was de ADG9340WH (servicenummer 854293401010). Daar is de stuurmodule van het door mij vermelde type, 5 stuks op voorraad van 114,34 ex btw. Iets te duur om het maar te gokken, lijkt me dan.
In Swalmen (limburg) zit ook een witgoed sloper. Hij heet Detlev, en adverteert op marktplaats. Hij heeft alles.
Handig adresje.
Nieuwe witgoed onderdelen zijn schandalig duur.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
In Leeuwarden zat (zit) ook zo'n man die die dingen opknapt van andere onderdelen.
Zit op Zuidvliet (of is dat nou noordvliet?)