Mijn 'I2C ontwikkel bordje'
Momenteel zit er een progje in om 8 temp sensors te kunne uitlezen dat ik heb gebruikt voor mijn gip, ondanks dat het prog eigenlijk niet veel voorstelt zit ik toch aan 100% van het beschikbare flash geheugen van men tiny2313, miss 1 of 2 bit nog over:+
Ook ik heb enkele SMD dingetjes gebruikt
, maar trough hole vind ik toch net iets prettiger 
Tijdens de vakantie wil ik gaan experimenteren met I2C (I/O expanders, I2C-A/D of D/A converters,...) als ik tenminste nog een gaatje vind op mijn todo lijstje

huidige Specs:
- -I2C lijnen (jha duh
) (momenteel nog met tulp pinheaders uitgevoerd, max 20 in te pluggen) - -extern Xtal
- -1 resetknop
- -2 drukknoppen verbonden met de interrupt pinnen
- -1 RS232 uitgang voor communicatie met de pc
- -1 LCD (standaard aansluiting en de mogelijkheid om de backlight te gebruiken)
- -3 te programmeren LED's
- -spanningsregelaar en power led (7805 versie en de mogelijkheid om AC aan te sluiten)
- enkelzijdige print met maar 1 draadbrug
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op 24 juni 2009 22:04:20 schreef Jasper91:
Ervaringsdeskundige?
Met 4 meiden... 
Jasper91
'The purpose of my life, is to invent warp drive'
Op 24 juni 2009 22:23:53 schreef pros:
[...]
Met 4 meiden...
Mazzelaar 
@watchout3, overetst, niet netjes gezaagd en but kwaliteit foto's en erg rommelig gesoldeerd 
Verder lijkt het me een leuk project.
overetst:
Ik weet het, maar je ziet ook dat het een knoeiboel wordt als de baantjes te kort bij elkaar liggen.
Aan de lichtbak ligt het niet, die is eerder overkill 
Ik denk dat het aan de printen zelf of de manier waarop ik ze bewaar ligt, maar ik heb helaas nog wat overschotjes die eerst op moeten (ben nog maar net begonnen met etsen en dus nog aan het experimeteren met merken, en nee deze zijn geen bunguard)
niet netjes gezaagd:
Dat lag aan de print die ik ervoor had afgezaagd:+, nu begint het al veel beter te gaan. Maar bij kleine printjes valt het natuurlijk wel op wanneer je geen 90° hoeken hebt.
but kwaliteit foto's:
Mijn hobby is elektronica de foto's zijn er een neven product van in de hoop opbouwende commentaar te krijgen en dingen bij te leren (en natuurlijk het kunnen showen van men bouwwerkjes)
erg rommelig gesoldeerd:
Ik gebruik geen flux en de print was niet met acceton behandeld, ze had nog een tweede keer mogen genieten van een zonnebadje...
Verder lijkt het me een leuk project:
Tnx
@stefhead en Boeip:Ik heb een poging tot gedaan
om andere foto's te nemen, nu zijn ze ook een pak kleiner ong 70kB
Erelce
**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
gaaf project!
gaten in koelplaat boren vind ik ook een goed idee.
Het zal waarschijnlijk een leerrijk project worden voor jou, (indien alles goed werkt is de afwerking van de print van minder belang.)
TIP:
Wat ik doe is eerst een bakje zoeken van de gewenste grootte en dan maak ik een printje ter grootte van het deksel van dit bakje om dan de print i.p.v. van het deksel op dit bakje te bevestigen.
Zo is de onderkant mooi afgeschermd en maak je geen sluiting met een stukje tin of zo die op je werktafel ligt als je aan het experimenteren bent.
http://users.telenet.be/williamdob/files/html/AFB_AVR2313MOD1.HTML
[Bericht gewijzigd door Erelce op (52%)]
???
Dat is een stukje sloopmateriaal die koelplaat
,net als de drukknopjes, LED's, de programmeer en RS232 connector
tnx anyway:p
pros
Gaten in een koelprofiel kunnen voor een betere koeling zorgen, als ze vertikaal geboord zijn. Dan gaan ze als een schouw werken: lucht warmt op, stijgt, en wordt vervangen door koudere lucht.
Horizontale gaten dragen weinig bij aan het koelproces.
Erelce
**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
ik zag het zo:
warme lucht aan de kant van het IC stijgt op en trekt
minder warme lucht van de rechterkant van de koelplaat mee door de gaten van de koelplaat naar boven.
Maar de koelplaat even omplooien zal wel een beter effect hebben.
Een RC wagentje omgebouwd tot autonoom voertuigtje met als functie het rijden naar een lichtbron en daarbij eventuele objecten ontwijken
Foto:

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=BQSl2vxv17U
Aanwezige elektronica:
H-brug
PIC-controller
4 x sharp IR
2 lichtsensoren
sonar
wielencoder (meten snelheid)
Het testen van een slave flitser (auto links) tov een auto zonder (auto rechts) voor informatieve doeleinden:
http://www.uploadarchief.net/files/download/flashback.jpg
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]
pros
Het eind van dat filmpje is als het eind van elke romantische film: de hoofdpersonen geven mekaar een innige kus! 
Verder niets dan hulde voor het kleine mormel en zijn ontwerper.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 25 juni 2009 20:25:04 schreef Darkcrusher:
Het testen van een slave flitser (auto links) tov een auto zonder (auto rechts) voor informatieve doeleinden:
[afbeelding]
En dat is 'helemáál' niet verdacht 
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Je kunt natuurlijk ook gewoon uit je doppen kijken als je te hard rijdt.
Reageert dat ding ook op IR flitsen? Zo niet, dat heeft het weinig zin, want de meeste nieuwe flitspalen (vast en mobiel) flitsen tegenwoordig met IR.
Zijn er al flitspalen die 2 keer flitsen, de eerste keer om de slave-flitser te ontladen, en de tweede keer voor een goede foto? Krijgen dan straks een wedloop "wie het vaakst kan flitsen"?
Mijn algemene Fade-In-Fade-Out boardje, hier aangesloten op een 8cm rode panic button met powerled inside.
Lekker klein (mix tussen DIP en SMD) zodat het overal weg te stoppen is, en gebruik gemaakt van pinheader zodat makkelijk connecten met alles wat je ook maar wil dimmen.
Werkt via een laagfrequentie zaagtand, gecombineert met een hoogfrequente zaagtand. Gecombineert levert dat een mooi PWM signaal op.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
net mijn nintendo DS maar eens gerepareerd. de shoulderpads waren al een tijdje stuk.
ook heb ik in plaats van de groene powerled een witte led gezet. bij het opladen gaat er ook een (andere) witte led branden. als de accu bijna leeg is gaat er een rode branden.

Fabian:)
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
dat is 1 van de 2 zwakke punten van die dingen
1. de shoulderpad's
2. de aansluiting van de touchscreen.
Ik heb er ook een maar nog nooit problemen mee gehad, vriendje van mij alleen met de oplaad contacten.
edit: heb jij nog geen r4?
die heeft toch iedereen met een ds?:p
[Bericht gewijzigd door jason246 op (26%)]
Op 25 juni 2009 20:44:49 schreef SparkyGSX:
Je kunt natuurlijk ook gewoon uit je doppen kijken als je te hard rijdt.
Kan zo'n bus dan nog te hard rijden?:P
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "