Op 15 juli 2009 11:36:56 schreef plantrekker:
Bert, zelf etsen en boren neem ik aan?
Mooi niet Aan $29 per stuk voor 20cm op 12.5cm, dubbelzijdig, doorgemetalliseerd, soldeermasker en silkscreen aan twee kanten, met 4 dagen turnaround time, kan je daar echt niet aan beginnen.
Op 15 juli 2009 10:57:52 schreef Jeroen Boere:
@bert: maak ze eens klikbaar
Mijn foto sharing site (Share.ovi.com) laat ineens blijkbaar doorlinken alleen maar toe voor lage resolutie bestanden... bummer...
Maar ik moet nog eens een manier zoeken om mijn antieke Ultiboard een bestand te laten genereren dat internet compatibel is. PNGs en PDFs waren blijkbaar nog niet uitgevonden in 1999. Screenshots werken wel maar is niet ideaal, zeker niet voor zulke grote schema's.
@rbeckers: bedankt!
Trouwens, er zit een nifty schakelingetje in, en ik denk dat het moet werken (fingers crossed!).
De 8052 heeft twee geheugenblokken, on-board EPROM (of flash), waarin ik het bootprogramma steek. Dat gaat waarschijnlijk paulmon oid worden. Een tweede blok zit in een 2864, met de echte code. Dit is zo gedaan omdat ik de code over het internet moet kunnen aanpassen, en ik een soort bootloader nodig heb waar ik op kan rekenen.
Onder normale omstandigheden, na een reset moet het bordje gewoon de codespace uitvoeren, niet de monitor/bootloader.
Klik hier voor de resetschakeling: http://www.uploadarchief.net/files/download/reset.png
Ik heb alleen de seriele interface, dus ik moet een soort in-band signaal geven om te switchen, en hier komt het: de standaard seriele interface is 9600bps, maar als ik overschakel naar 38400 en 26 karakters EEhex stuur binnen 15 ms (de eerste 555 is gatekeeper), telt de counter tot 128, Q7 wordt actief, U31 geeft een 100ms reset signaal aan het ganse bord. Maar de EEPROM met de codespace is 2 seconden afgekoppeld dankzij U30, en de bootloader start niet door naar de codespace, en ik kan langs de seriele interface mijn ding doen zoals nieuwe code uploaden of I/O handmatig bedienen.
Dit lijkt me een foolproof oplossing...!
Bert