Een aangename verassing, de nieuwe look ziet er uitstekend uit :)
De oude look was aan vernieuwing toe
Zou mss interessant zijn om een 'omschakel' knopje te maken

Niet zeuren, ik vind het mooi.

De vorige forum lay-out vond ik zelfs lelijk. Het is niet zo dat de funcionaliteit veranderd is, of dat alles ineens een andere plek heeft. Ik vind dit er fris uitzien. Als ik alles zo bekijk heeft volgens mij alleen de stylesheet een verandering ondergaan.

Puntje dat ik graag toegevoegd zou willen zien is, dat je op de ubb-codes kunt klikken tijdens het beantwoorden. Zodat de ubb-codes dan automatisch in het typevenster komen met de cursor in het midden van ubb-code. Zeg maar daar waar bijvoorbeeld de link moet komen. Of nog beter is dat er een venster verschijnt waarin je de link of de link van de afbeelding kunt plakken, als je dan op OK klikt dat dan de ubb-code er netjes staat. Beste plek om die ubb-code items lijkt mij aan de linkerkant van het typevenster.;):)

Aangenaam verast, erg mooi, wel jammer dat de LEDjes weg zijn

[Bericht gewijzigd door fred101 op (40%)]

Even wennen maar 't ziet er goed uit, een beetje meer 2009 ;-)

Ik heb al even gereageerd in het nieuws stukje. Maar toch nog even wat toe te voegen. Blijkbaar ben ik een voorstander van de oude layout. Maar dat is erg persoonlijk en over smaakt kan je lang twisten.
Maar wat mij wel opviel is dat de nieuwe look veel langzamer is. Er moeten steeds icoontjes worden opgehaald en terug ga naar een overzicht zie je ook steeds van alles knipperen.

Wat snelheid betreft lijkt het me geen vooruitgang. Ik noem dit specifieke punt ook omdat we steeds foto's veel te groot vonden omdat het dan veel te lang duurde voordat alles geladen was. Nu doet de pagina zelf er ook nog eens langer over..

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Dat is mij inderdaad ook al opgevallen.

Ik moet zeggen dat ik er geen last van heb. Misschien dat het nu wat meer opvalt, maar de oude lay-out deed het ook al iets.

edit: dit topic staat imho in de verkeerde sectie, moet site feedback zijn volgens mij.

Dit is wel een hele verandering. Een stuk flitsender. Ik moet zeggen dat het er mooier uitziet. Maar ik moet er wel even aan wennen :P

De layout vind ik er meer uitzien alsof de breezerjeugd van 13 het mooi/hip moet vinden. Zelf ben ik meer voor de oudere no-nonsense layout, zoals die altijd is geweescht.
Maar ach, ik wordt gewoon oud, ik kan niet meer zo goed wennen aan veranderingen :P

Zolang er maar geen Reclames om de posts heen komen, vind ik het allememachies mooi :)

BTW kan geen plaatjes uploaden in het Vraag en Aanbod gedeelte..
Bukje??

Uploaden zal niet kunnen vrees ik, waarschijnlijk kun je wel ubb-codes gebruiken.

Ennuh PD5DJ als jij je avater fikst ziet het forum er nog beter uit:)

wat kunnen mensen toch zaniken over dit zeg , het oude co was ala win 98 , dit is modern en meer vista / win 7 .
hebben de modjes eens een vakantie , gaan ze alsnog werken .
nou dat doen er zat niet ( ik ook niet ).

ik vind het echt heel erg jammer dit. CO wordt nu ineens 'een van de vele' terwijl CO altijd zo'n perfecte interface had. Leuk die kleurtjes en zo, maar de oude was echt beter vanuit gebruikersstandpunt. Jammer.......

fripster

Op 11 augustus 2009 14:12:57 schreef testman:
wat kunnen mensen toch zaniken over dit zeg , het oude co was ala win 98 , dit is modern en meer vista / win 7 .

* Tommyboy heeft ook een hekel aan de vista/windows 7 interface...

Men wil alles veel te flashy maken, terwijl naar mijn mening een simpele, doch duidelijke interface 1000 keer beter is.

Op 11 augustus 2009 14:12:57 schreef testman:

Win 98 rocks. Heeft geen overbodige frutsels.

Verder ben ik het met Tommyboy en fripster eens.

Trager gaat het in ieder geval niet, het is nog altijd even snel

Ik vind het er wel strak uitzien. Op mijn massive 1920x1200 wel heel strak zelfs :D. Merk er geen bal van dat het trager gaat, in mozilla toch zeker niet.

En jullie moeten allemaal niet zo zeuren. Dit wordt nog altijd voor ons kosteloos gedaan en het helpt ons allemaal. Als jullie zo door blijven zeuren sluiten ze de tent straks nog! ;)

@mods, strak werk mannen!

Op 11 augustus 2009 14:12:05 schreef WilToyo:
Uploaden zal niet kunnen vrees ik, waarschijnlijk kun je wel ubb-codes gebruiken.

Ennuh PD5DJ als jij je avater fikst ziet het forum er nog beter uit:)

Ehh, bij vraag en aanbod staat wel degelijk een optie om een plaatje te uploaden, zelfs meerdere als je de add geplaatst hebt.
Tenminste dat staat er.. :)

Avatar(sig) Done, maar ik denk dat jij de signature bedoelt ;)

BTW dat plaatje hierboven ziet er ook zeer strak uit :P

[Bericht gewijzigd door PD5DJ op (19%)]

Ik heb ook al gereageerd bij nieuws maar hier ook maar eventjes: met een nieuw design is niets mis maar het zou mooi zijn als we een optie hadden in het profiel om een kleur te kunnen kiezen, dan hoeven we niet telkens dat zwart te zien en kunnen mensen die het rustiger willen het kwa kleur al verbeteren.

Als je het moet vergelijken met vista dan gaan we zowiezo achteruit. Maar het lijkt niet op vista meer op de nep-vista skin die al snel voor XP uitkwam. Oftewel dit vind ik net zo oudbollig (Vista is ook al oud). Verder zijn de veranderingen van microsoft ook altijd al crap geweest. OS zwaarder maken door het design meer gelikt te maken, waardeloos...

Maar verder keep-up-the-good-work. Ik vind verandering niet erg. Maar laat ons aub zelf de kleur kiezen, zoals al eerder gezegd: over smaak kunnen we blijven twisten. Beter als men het zelf kan kiezen en dan hoef ik niet eens de oude opmaak terug.

[Bericht gewijzigd door Eagle666 op (16%)]

Zou het niet mogelijk zijn om te iets te maken voor geregistreerde gebruikers, zodat ze kunnen kiezen tussen deze en de oude? Of is dat heel ingewikkeld? Ik heb geen verstand van internet dus misschien zeg ik nu iets heel doms.

Je bent toch vrij om te gaan?

Je bent ook vrij om Windows links te laten liggen.

Richt je eigen site op als je het zo veel beter kunt, ik snap het gezever niet.

Koop een type machine en wees blij met zwart op wit.

Ik zou ook graag zien dat je kan kiezen tussen de layouts. Doordat de nieuwe layout subtieler is, komt ze op mij wat warriger en onoverzichtelijker over. Een lichtblauw versus een lichtrood icoontje voor nieuwe berichten bijvoorbeeld, inplaats van een duidelijk LED'je.

Ik kan me voorstellen dat het voor slechtzienden een regelrechte merde is, met bijvoorbeeld een subtiel tintverloop inplaats van gewoon een lijn tussen twee berichten.

En voor degenen die miepen over mensen die miepen: hoor jezelf eens miepen! ;-)

Vernieuwen is goed en verbeterde functies ook, chapeau aan de webmasters, maar persoonlijke smaak blijft iets anders. De oude vormgeving vond ik kwa beeldvulling prettiger lezen.

Door de verbreding van de buitenste kolommen is de ruimte waarin de topic-tekst staat (en daar gaat het op een forum toch allemaal om), teruggebracht tot 14cm op mijn 17" monitor (1024x768).

De "Replies" kolom is door dit woord boven de kolom breder dan het aantal karakters dat ooit voor reacties op een topic gehaald zal worden. Gevolg: afgebroken onderwerpteksten en dus onrustig beeld bij mij.

Misschien kunnen die buitenste kolommen wat smaller en de "Replies" en "User" kolommen ook zodat de effectieve leesruimte beter benut wordt.

Op 11 augustus 2009 14:07:14 schreef Tommyboy:
De layout vind ik er meer uitzien alsof de breezerjeugd van 13 het mooi/hip moet vinden. Zelf ben ik meer voor de oudere no-nonsense layout, zoals die altijd is geweescht.
Maar ach, ik wordt gewoon oud, ik kan niet meer zo goed wennen aan veranderingen :P

Ja, helemaal mee eens.
Het is niet dat ik dit slecht vind, maar ik vond de oude juist zo ontzettend goed. Tja, misschien niet supermodern, maar het toppunt van rustig en overzichtelijk. (met alle kleine updates die er in de tijd bij zijn gekomen)
Deze lay-out is saai en standaard.

Ik pleit ook voor een omschakelmogelijkheid.

ohja, verder is de 'Beantwoorden' knop erg lelijk zowel in opera als in internet-explorer. (misschien gebruik ik te oude versies). Als er meerdere pagina's zijn wordt dit allemaal onder elkaar gezet. Is ook niet mooi.

Op 11 augustus 2009 14:39:42 schreef (Z)weetvoetje:

ohja, verder is de 'Beantwoorden' knop erg lelijk zowel in opera als in internet-explorer. (misschien gebruik ik te oude versies). Als er meerdere pagina's zijn wordt dit allemaal onder elkaar gezet. Is ook niet mooi.

heb hier ook dat de beantwoorden knop niet helenmaal goed staat met t plaatje ernaast. schoonheid foutje(ik gebruik firefox)

ook ik geef de voorkeur aan het vorige design.

PS ik vind het wel leuk dat die tekst meteen veranderd in de balk als je op schakelingen of forum klikt

edit: nadat ik dit poste is die knop weer goed (???)