Op 12 augustus 2009 08:58:42 schreef Jochem:
Nee, ik vind het logo ook niks, het is nu al 2008

Sterker nog: het is al 2009 ;)

Op 12 augustus 2009 10:32:08 schreef JuuL:
[...]Sterker nog: het is al 2009 ;)

Dus het is al achterhaald bedoelt hij volgens mij...

Op 11 augustus 2009 22:44:37 schreef Diamon:
Pfffff, ruil jij ook elk jaar je vriendin/vrouw/vriend in voor een frisser en fruitiger exemplaar, omdat de oude niet meer lijkt op datgene wat er nu nieuwer uitziet ?

Ik zal het je sterker vertellen: vrouwen varanderen ook met de tijd, net als jij zelf. Overigens is een vrouw/vriendin niet vergelijkbaar met een forum natuurlijk. Daar zit nog het aspect "relatie" aan vast (maar daar hoef ik hier niet op in te gaan denk ik?).
Ik vindt al met al de negatieve reakties nogal heel erg zwaar overdreven. Zoveel anders ziet het er niet uit. De look is een beetje veranderd, moderner. De feel is hetzelfde gebleven want die was tenslotte goed en behoeft geen grote verandering.

verbeterd het niet, verfrist het toch.

Dit is meer een SMD layout.
De vorige een layout was meer conventioneel waarbij de transistor nog zichtbaar was.

bravo, maar ondertussen zweer ik bij de conventinele layout.

Ik ben inmiddels gewend aan die nieuwe look en structuur, maar ik vind het nog steeds niet prettig leesbaar.

Op 11 augustus 2009 20:28:12 schreef Freddy:
Ik heb met de Firebug plugin gekeken hoe het eruit zou zien met het lettertype "Verdana", en het geheel wordt opeens een stuk rustiger. Hier een schermshot: http://www.meettechniek.info/extern/co-layout-verdana.png

Op 11 augustus 2009 23:10:51 schreef Daan Timmer:
Net iets donkerder ('t is nu #FFF als background, in volgende plaatje is het #EEE, daarbij is het linker gedeelte ook #EEE maar goed, plaatje onderin de post heb ik align top gedaan (firebug) en in paint ffies dat stippel lijntje weggehaald :P)
[afbeelding]

Donkerder achtergrond zou inderdaad schelen. Ander lettertype waarschijnlijk ook.

Verder: Ook ik heb het niet zo op veranderingen...
Afgezien daarvan ziet het er best goed uit. (Op de wat felle achtergrondkleur na)

(EDIT n.a.v (Z)weetvoetje's post: ik heb ook een LCD.)

De veranderingen zijn grafisch/ergonomisch van aard, en kan je niet per definitie afdoen met onzin of went wel (ik geef mezelf nog een week, dan weet ik wel of het went, maar op een goed ontwerp ben je meteen verliefd), zie ook de Auping van Tidak en de grafisch ontwerper waarvan de meeste vaklieden helaas met pensioen zijn (kijk naar de nieuw te plaatsen straatnaambordjes van Haarlem en huiver).

Ik zag ook al reacties die vermoeide ogen/verminderde leesbaarheid constateerden, wat mijn voorspelling ondersteunt dat visueel gehandicapten in de problemen gaan komen (ik heb zelf een slechtziende vader dus kan een beetje meepraten).

Andere puntjes:

- Het probleem waarover ik vannacht riep, dat de "active" list onder je handen verandert heb ik nog niet weer teruggezien overkwam me tijdens het schrijven van deze post opnieuw. Bijzonder IRRITANT.

- De update tracker is handig!

- De gebruiker status is (op de spatie fout na, ge lieve de ze te cor rigeren ;-)) ook een leuke toevoeging. (als "Gebruikersstatus" er vreemd uitziet als woord kan je er geheel correct en met behoud van spatie wel "Status Gebruiker" van maken)

- Misschien toch de gebruiker laten kiezen uit stylesheets, voor normale gebruikers alleen de "old school look" en de "2009 look" en voor gold members misschien nog een leuke toevoeging.

Zeer prettige update, erg mooi gemaakt, hulde. Toegevoegde en verwijderde functionaliteiten ook dik in orde, ik zit alleen te wachten op een indeling op categorieën voor de artikelen, owja, en het navigatie blok links zit inderdaad wat te hoog, tenminste, ik neem aan dat het de bedoeling was deze op de zelfde hoogte te plaatsen als het blok rechts.

maar het ziet er iig stukken beter uit dan het oude design, ook al was die wel geniaal in zijn eenvoud.

Op 12 augustus 2009 12:32:57 schreef pcnerd: het navigatie blok links zit inderdaad wat te hoog,

Ik denk dat ze dat expres gedaan hebben zodat het lijkt alsof het menu er uit springt ;-)

Wat betreft het menu rechts overlappend op kleinere dan 1024 resoluties kan makkelijk (html/css-wise opgelost worden) De huidge manier had ik ook wel eens toegepast, maar het probleem was dat op de site véél gebruikers waren met 1024 of kleiner, dus moest helaas aangepast worden :-(

[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op (37%)]

De nieuwe menu's en de update-tracker ben ik ook voor. Dat is natuurlijk mooi. Maar dat is niet iets waarvan ik nou zeg dat dat de nieuwe layout is. Dat had ook prima in de oude layout gekund.

Probleem zijn de lelijke kleuren. Het leest inderdaad vermoeiend. (het gebruik van een CRT is hier ook deels oorzaak van. Bij sommige LCD's heb je daar wat minder last van)

Op 12 augustus 2009 13:07:44 schreef (Z)weetvoetje:
Probleem zijn de lelijke kleuren. Het leest inderdaad vermoeiend. (het gebruik van een CRT is hier ook deels oorzaak van. Bij sommige LCD's heb je daar wat minder last van)

Mooi of lelijk maakt mij niet zoveel uit, maar ik krijg nu hoofdpijn van het lezen (op een LCD). Vooral van een topic-lijst, daar is het contrast nog slechter dan in een discussie.

Op 12 augustus 2009 00:36:19 schreef Daan Timmer:
[...]

Waar heb je het over? Deze reply pagina is 43.87KByte groot, de *click-to-first-byte* tijd was 0.451s en de totale tijd tot de laatste byte (dat is INCLUSIEF alle plaatjes) is 0.916s.

Waar ik het over heb is dat het gewoon heel lang duurt voordat een pagina geladen is.

Het valt me vaker op dat als website bouwers hun site vernieuwen het altijd trager wordt. Omdat er steeds meer op moet. En steeds "leuker". Ik vermoed ook dat flash animaties de boosdoener zijn. IE6 kan niet zo goed overweg met de nieuwste flash animaties.

Nu ga je natuurlijk zeggen dat ik dan maar moet upgraden. Sja, houden we een wedstrijd wie het nieuwste van het niewste in huis heeft of is dit een discussieforum?

Vergelijk dat eens met de vorige site, waarbij je eerder sprak over een (totale tijd) van 4seconden!

Daar kon ik mee leven. Met 30 seconden is het echt HINDERLIJK TRAAG

Zo hinderlijk dat ik vrees dat ik ga afhaken. :-(

Nu, moet ik wel toegeven, is de grootste boosdoener van het laden van de site de externe images (vooral uploadarchief is <traag>)

Ik denk dat het de flashes zijn.

Tja, alles werkt nu met plaatjes enzo. Daar kunnen de meeste moderne browsers goed mee omgaan. Maar als je nog een wat oudere computer hebt, of dat je via mobieltjes e.d. de site probeert te bezoeken, dan zal het waarschijnlijk zeer traag zijn. Omdat het erg lang duurt om te berekenen hoe het er uit moet gaan zien. Dat ligt niet aan de grootte, dat ligt aan de toeters en bellen.
De oude links waren erg simpel, maar het werkt wel snel.

Zal vast wel met mijn leeftijd (ogen) te maken hebben maar het oude lettertype was toch wel een stuk prettiger leesbaar. Huidige lettertype is mij net te klein om gewoon te lezen en te groot voor een leesbril.

Groeten, Bram

De kunst is om met simpele middelen toch iets moois te krijgen, zodat we niet direct naar de winkel moeten stappen om ons systeem te upgraden. Da's meer werk voor Tweakers.net!!
Het is al zo ergerlijs dat die jongens in Redmond ons daar ook toe proberen te dwingen :( Als fora daar ook aan mee gaan doen...

Zelfs met Win3.11 kon je een werkend forum op het scherm krijgen dat er netjes uitzag en leesbaar was.

Als ik nu de aanbevolen resolutie zou gebruiken, zou ik m'n fraaie Iiyama 17" scherm moeten vervangen voor, of een lompe 21" CRT, of een LCD en daar heb ik geen plaats voor op m'n bureau.

Werkt helaas niet op windows mobile. De vorige site ging perfect. Hij moet ongeveer 10 seconden laden per pagina, en dan staat alles door elkaar.

Op 12 augustus 2009 13:33:01 schreef Roetzen:
Ik denk dat het de flashes zijn.

In deze site wordt nergens Flash gebruikt.

Op 12 augustus 2009 12:32:57 schreef pcnerd:
en het navigatie blok links zit inderdaad wat te hoog

Dit hoort zo :).

Op 12 augustus 2009 12:17:17 schreef maartenbakker:
- Het probleem waarover ik vannacht riep, dat de "active" list onder je handen verandert heb ik nog niet weer teruggezien overkwam me tijdens het schrijven van deze post opnieuw. Bijzonder IRRITANT.

Je bedoelt dat de lijst veranderd als je naar een andere pagina gaat en er ondertussen nieuwe replies zijn? Dat is niet veranderd en altijd zo geweest. Is op zich ook wel logisch: als er nieuwe replies komen veranderd de lijst en dus ook wat je per pagina ziet.

Op 11 augustus 2009 23:57:49 schreef RES:
Op een PC met MSIE6 zie je dit probleempje alleen.

[afbeelding]

Wat is je schermresolutie? De standaard versie is niet goed geschikt voor resoluties kleiner dan 1024x768, vandaar dat je dan de vraag krijgt of je de rechterbalk weg wil laten.

Op 11 augustus 2009 23:10:51 schreef Daan Timmer:
eventjes een kleine aanpassing gedaan (de een in paint de ander in firebug)

[afbeelding]
[afbeelding]

Waar zijn de banners in die screenshots? Ik neem aan dat je weet dat banners voor ons een belangrijke inkomstenbron zijn? :)

Er zijn een paar gebruikers die hebben opgemerkt dat je door het klikken op bijv. forum bovenaan niet meer direct naar het forum gaat maar dat dan het submenu getoond wordt. Het kan zo aangepast worden dat dit wel werkt, maar dat betekend dan dat het submenu geopend moet worden als je met de muis over Algemeen, Schakelingen of Forum beweegt. Meestal is dat niet erg gebruikersvriendelijk, omdat er dan een ander submenu verschijnt als je toevallig een beetje scheef met de muis gaat. Vandaar dat voor deze oplossing is gekozen.

En, de oplossing die ik voorschreef? Is dat misschien een idee :-)

Klopt, geen banners. Mijn werk waar ik werk zijn ook sterk afhankelijk van banners (2e inkomsten bron) maar ik heb zelf een verschrikkelijke hekel aan banners die de aandacht van een site wegkapen, m.a.w. adblock plus is áltijd de 1e addon die ik installeer bij een nieuwe firefox installatie (indiend nodig)

De banners hier zijn niet zo hinderlijk hoor. Ze zijn klein en niet zo heel opvallend en de adverteerders hebben best interessante producten.

Het ziet er netjes uit. Het oude uiterlijk was inderdaad wat duidelijker en overzichtelijker maar erg basic. Wat mij betreft is vernieuwen sowieso vooruitgang. Enkel moeten er nog even wat zaken fijn afgesteld worden. De site oogt nu wat flets en het contrast is te laag. Ik weet zeker dat dit met enkele kleurnuances helemaal goed gaat komen. Er mag van mij net even iets meer contrast in. Op het ogenblik wordt het contrast imho op de verkeerde punten gelegd, zoals de fade aan het einde van posts.

Heb zelf ook nog geen reden gehad om de bannertjes te blokken, ze flikkeren niet als een wilde en de afmetingen zijn acceptabel. Om die reden heb ik er zelfs al eens eentje aangeklikt.

Ik hen hier ook iets raars. Bij sommige posts is de datum doorstreept.

http://www.filteraway.info/co.png

Hier niet, ook de nieuwste versie van firefox onder linux(shiretoka).

Uranium, schaam je diep! Linux met vista theme. Wat is e rmis met gnome

Ik heb een zwarte laptop, en het default ubuntu theme is dan een beetje lelijk.

Op 12 augustus 2009 14:23:10 schreef Jeroen:
[...]
In deze site wordt nergens Flash gebruikt.

Dan is het kennelijk wat anders.

Feit blijft dart het 18 seconden duurt voordat ik iets kan gaan intypen nadat ik op de "quote" knop gedrukt heb.

Dan duurt het meer dan 20 seconden voordat ik weer opnieuw iets kan intypen nadat ik op "preview" gedrukt heb.

En dan duurt het weer ongeveer 20 seconden voordat ik weer verder kan gaan nadat ik op "posten" hen geklikt.

ARGGHH!

Op 12 augustus 2009 14:23:10 schreef Jeroen:
Wat is je schermresolutie? De standaard versie is niet goed geschikt voor resoluties kleiner dan 1024x768, vandaar dat je dan de vraag krijgt of je de rechterbalk weg wil laten.

Is nogal moeilijk als de rechterbalk voor het vinkje komt te staan om hem weg te flikkeren toch ..