Of je koopt gewoon een MacBook 
Dan heb je zo'n geweldige ctrl+scroll inzoom functie... 
Prima vooruitgang, deze lay-out!
kunnen we geen poll op de homepage zetten voor een week? en dan mag iedereen stemmen over wat ze van de layout vinden?
ik vind het persoonlijk wel een stuk mooier, maar makkelijk, nee.
Op 12 augustus 2009 23:15:32 schreef ruurdadema:
Of je koopt gewoon een MacBook
Dan heb je zo'n geweldige ctrl+scroll inzoom functie...
...
Standaard Windhoos feature. Daar heb ik Steve niet voor nodig.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Jammer genoeg valt de oude CSS niet meer op de nieuwe layout toe te passen. Het is dus vrij veel werk om het allemaal weer naar het oude om te zetten...
@hugo: Ja, zit al in opera zolang als dat ik opera gebruik. (toch al 3 jaar) IE8 zal t ook wel hebben.
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Zó, zal ook eens kijken of ik iets kan posten op dit nieuwe forum...
Ik heb namelijk de volgende tekst op dit forum gevonden:"IC's in IC-Database 148 " (onder Algemeen > Over deze site). Echter is er geen IC-Database meer. Mhahaha 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 augustus 2009 23:03:22 schreef tonnie wittenaar: Hiermede deze discussie gesloten want het gaat om het forum en niet om mijn of jouw monitor....
Je bent wel een beetje heel erg arrogant tonnie: 22 geposte berichten in 7 jaar en dan nog een grote bek ook. Denk je soms dat je moderator bent??
Inbinden graag en niet allen maar aan je eigen phallus symbolen refereren!!!
Kom eens met iets construtiefs waar iedereen wat aan heeft
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Sommige lieden gaan wel erg kort door de bocht door te stellen dat op hun monitor die super full HD breedbeeld zijn en tig maal tig formaat hebben ingesteld niet voor iedereen is weggelegd en is pure egotripperij!.
Zij gaan, behalve aan zichzelf, volledig voorbij aan het feit dat een medium voor iedereen goed te volgen moet zijn.
Deze 'fast mony at short term-figuren' leven kennelijk alleen maar binnen hun eigen wereldje en kunnen zich de wereld daarbuiten (de realiteit dus) niet voorstellen.
Ook zijn zij vaak degenen die het ouder worden volledig ontkennen en afwijzen.
Deze 'blasters' kunnen wat mij betreft beter hun mond houden en eerst eens gaan nadenken waarvoor dit forum bedoeld is: n.l. voor iedereen, jong en oud, arm of rijk!
Ik sta hierbij volledig achter de opmerkingen van Tidak Ada en (Z)weetvoetje in deze.
Mac.
P.S. Heel goed geantwoord Tidak Ada!
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 12 augustus 2009 23:38:47 schreef Fire_IC:
Zó, zal ook eens kijken of ik iets kan posten op dit nieuwe forum...Ik heb namelijk de volgende tekst op dit forum gevonden:"IC's in IC-Database 148 " (onder Algemeen > Over deze site). Echter is er geen IC-Database meer. Mhahaha
dan heb ik er nog veel hoor...
ic-database wordt vermeld bij de schakelingen ook(bv 1W,10W,40W,20W) versterker en zo ook allemaal...verder heb ik nog niet gekeken...
edit:
Op 12 augustus 2009 23:32:36 schreef Hugo Welther:
[...]
Standaard Windhoos feature. Daar heb ik Steve niet voor nodig.
hmm toch niet, daar zoomt je IE of FF dan in door de tekst te vergrootten, met osx zoom je op heel je scherm in...
[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op (23%)]
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Jullie hebben de beginpagina niet gelezen want daar staat duidelijk dat de ic database is 'opgedoekt'!
Mac.
Ik sluit mij eigenlijk volledig aan bij McDuff, zweetvoetje, tidak ada. Misschien omdat ik ook al wat ouder aan worden ben, alhoewel ( 22 jaar ) maar ik vind dat deze discussie eigenlijk geheel overbodig is.
1. Dit forum had wel eens een vernieuwing nodig en het is een meer dan geslaagde vernieuwing. Nogmaals een dikke proficiat aan de crew, ik overweeg zelfs een donatie !
2. Nooit maar dan ook nooit zal je voor iedereen goed kunnen doen, maar velen vergeten dit natuurlijk weeral 
3. Dat gezaag over die beeldschermen mag nou ook wel eens beginnen ophouden. Je hebt helemaal geen weet ik veel wat beeldscherm nodig, een beeldscherm die een resolutie heeft van 1024*768 is al voldoende. Op 800*600 draait het niet. Maar wees nu eens eerlijk, voor een 100tal euro kan je een mooi scherm op kop tikken die weinig plaats inneemt en bovendien rustiger is voor uw ogen. Daar doe je alleen maar voordeel bij vind ik zelf. En ja ik weet dat 100 euro veel geld is maar als student is 800 euro voor een laptop die je nodig hebt voor school nog veel meer geld dus dit moet hier echt wel eens ophouden over die schermen.
En puntje 4 zal Henry.s of een andere moderator wel eens toelichten denk ik zo 
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Op 12 augustus 2009 22:10:40 schreef JuuL:
Voordeel van code zonder regelnummers is dat je het zo kan copy pasten
copy pasten? *ff een test gemaakt*.
http://77.251.191.137/tests
werkt toch best goed, al zeg ik zelf? (note: localhost, staat uit als PC uit staat). Lijn nummers zijn dynamisch d.m.v. javascript?
[edit]
22 oud? ik ben al 24
O M G bejaard!
Mijn afsudeerstagebegeleider heeft <zeer> slechte ogen, hij moet z'n mobiel ongeveer tegen z'n ogen aanhouden om het te kunnen lezen. Hij heeft nu speciaal een 26" LCD gekocht en draait daar 1280x800 op zodat alles lekker groot is
Nu jullie weer 
[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op (29%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 13 augustus 2009 00:26:43 schreef Mathieuke:
Ik sluit mij eigenlijk volledig aan bij McDuff, zweetvoetje, tidak ada.
Bedankt!
3. Dat gezaag over die beeldschermen mag nou ook wel eens beginnen ophouden. Je hebt helemaal geen weet ik veel wat beeldscherm nodig, een beeldscherm die een resolutie heeft van 1024*768 is al voldoende. Op 800*600 draait het niet. Maar wees nu eens eerlijk, voor een 100tal euro kan je een mooi scherm op kop tikken die weinig plaats inneemt en bovendien rustiger is voor uw ogen. Daar doe je alleen maar voordeel bij vind ik zelf. En ja ik weet dat 100 euro veel geld is maar als student is 800 euro voor een laptop die je nodig hebt voor school nog veel meer geld dus dit moet hier echt wel eens ophouden over die schermen.
Is niet zo'n gezaag hoor! Ik probeer allen maar duidelijk te maken dat er nog wat verbeterd kan worden. Dat doen we ook als iemand zijn nieuw geëtste printje laat zien. En daarom het verhaal over leesbaarheid. Daar heeft een monitor ook mee te maken. Bovendien kom ik met constructieve suggesties over fonts (lettertypen) e.d.
Het is inderdaad mogelijk om een goedkope monitor te kopen, die een hoge resolutie aan kan en zo groot is dat het dan ook nog leesbaar is. Alleen moet ik dan mijn huis verbouwen om hem te plaatsen.
Verder stel ik duidelijk andere eisan aan een monitor dan jij:
Ik kijk vooral naar contrast, helderheid en kleurweergave. Als ik een 21" TFT monitor zou aanschaffen, die wat dat betreft vergelijkbaar is met mijn 17" CRT, dan ben ik bija 2.000,-- euro kwijt! (die CRT monitor kostte me indertijd ook al zo'n dikke 500 Euro!) Vandaar dat het allemaal niet zo simpel is.
Tenslotte zijn er ook nog mobiele internetters met een klein schermpje. Die mogen toch ook meedoen op het forum, op reis, met vakantie, of desnoods op de WC!
Of moeten velen om een verandering van de lay-out de 'Toegankelijkheidsopties voor minder validen' van Windows gaan installeren? (Vergrootglas en Akoustische hulp voor blinden)
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Ach, het is eens wat anders. De nieuwe layout staat mij goed aan. Veranderen en vernieuwen moet van tijd tot tijd gebeuren. Voor mij is het een verbetering mede dankzij de nieuwe features. Ik ben de nieuwe Circuits Online ondertussen al goed gewoon en voel me er thuis gelijk anders. Mijn eigen website heb ik twee maanden geleden ook een volledige restyle gegeven. Het lijkt in geen opzicht meer op de vorige layout en krijg er ook enkel maar positieve reacties op.
Mr. Digital
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Op 12 augustus 2009 23:11:34 schreef Mathieuke:
Wat heeft een wifi chip nu met een scherm te maken ?
Jij insinueert dat alles wat kleiner is dan 15inch het niet waard is om een site te renderen.
Ja dan kunnen we evengoed de wifi functionaliteit uit de telefoons halen..
ik zit hier al sinds 2003 met een 15-incher, bevalt prima, neemt niet zoveel ruimte in.
ik vind het nieuwe forum wel even wennen, ik was een dag weg geweest, ik kwam thuis, even snel op het forum kijken, maar ik dacht dat ik de verkeerde site had, maar toen dacht ik even van damn, de site is verkloot, maar toen ik er een paar dagen naar gekeken had vond ik het wel mooi en modern. ik vond het oude ontwerp eigenlijk wel wat ouderwets aandoen.
Ik kan circuitsonline niet meer lezen op m'n smartphone,
de letters worden gewoon onduidelijk.
Jammer..
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 12 augustus 2009 22:27:32 schreef Tidak Ada:
Tonnie, wel eens gehoord van backward compatibility?
Of moet iedereen omdat jij er een hebt ook maar een 22" monitor aanschaffen?
Een beetje erg self-cocomplacent is het niet......?
Met je eens Tidak, maar jij moet ook even bij jezelf te rade gaan: als je stug vast wilt houden aan je PII-400 en verouderde software, dan zul je ook wat consequenties zelf moeten aanvaarden.
Is het misschien niet wat om met wat mensen een SmartPhone versie van Circuitsonline te maken?
Hetzelfde idee als google for mobile, of vele andere sites.
Wil ik wel een steentje aan bijdragen!
RES
RES
Voor al diegenen die het oude uiterlijk persee terug willen. Zelf maken door een domein te nemen bijv. http://www.circuitsonline.com. Dan met een (PHP/Java) script de boel doorlinken. etc etc.
Ω
Voordeel van de oude layout was vooral snel en overzichtelijk.
Deze is 'hip', maar naar mijn mening een stuk minder functioneel. Helaas...
Tidak Ada
Op 13 augustus 2009 10:29:46 schreef Jochem:
[...]Met je eens Tidak, maar jij moet ook even bij jezelf te rade gaan: als je stug vast wilt houden aan je PII-400 en verouderde software, dan zul je ook wat consequenties zelf moeten aanvaarden.
Zoals ik elders ook al schreef: bacward compatibility!!
Het is puur uit commerciële overwegingen (en momopolisme) dat dit niet gebeurt.
Bovendien: Die scanner van meer dan 2000 gulden heb ik nodig!
Ik hèb een beter systeem (P-IV Dual Xeon workstation), maar dat gebruik ik doelbewust niet op internet (behalve voor updates natuurlijk). Puur uit veiligheidsoverwegingen.
Met die P-II 400 kan ik 99% van wat ik wil. Laat die flashes en fimpjes maar zitten.
@D-Force
Helemaal met je eens, alhowel ik zo'n ding niet heb. Vakantie is pas vakantie zonder IT 
thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
Op 13 augustus 2009 11:21:31 schreef Marco69:
Voordeel van de oude layout was vooral snel en overzichtelijk.
Deze is 'hip', maar naar mijn mening een stuk minder functioneel. Helaas...
minder functioneel he
welke functie mis je nu in eene dan?
beschrijf het is
Sowieso werkt "algemeen" "forum" "schakelingen" bij mij niet.
Je kunt op "algemeen" klikken, dan komt er een lijntje onder het woord te staan en verder gebeurt er niets.