Het moet me echt van het hart maar ik ben razend!!! :(:(:(

Ben ik aan het antwoorden op de post van wouter512 (http://www.circuitsonline.net/forum/view/76384), twee schermen vol met tekst, half uur werk, duw ik op het knopje posten en wat zie ik: 'Dit topic is gesloten', of iets in die trend!!!

Mijn laptop heeft uit woede een vuistslag gekregen (gelukkig geen schade), vuistslag die waarschijnlijk op Henry S. zou terechtgekomen zijn indien die zich op dat moment naast mij bevondt.

In ieder geval, mijn 'goesting' om in de volgende dagen/weken/maanden nog op CO te posten is héél serieus afgekoeld.

Doe je eens moeite...:(

als ik lange verhalen tik, dan selecteer ik voor ik op post druk eerst de hele tekst, en druk dan op control+c. driekwart van de posts wordt gesloten omdat het een dubbelpost is...

Dat is mij ook al eens overkomen, zij het dat ik daar geen half uur werk in gestoken had.

Heb je die repliek nog? Henry kan wellicht de posting uit bovenstaand topic op het eind van http://www.circuitsonline.net/forum/view/75032 plaatsen.
Tenslotte kon hij niet weten, dat jij met een uitgebreid antwoord bezig was...

Oei, gelukkig zit Henry een heel eind bij je vandaan.
Ik snap je frustratie, doe je zoveel moeite om iemand te helpen. Krijg je dit, ik heb hetzelfde ook weleens gehad, even tot tien tellen en weer vrolijk verdergaan.

Op 20 augustus 2009 18:20:03 schreef THW Mark:
als ik lange verhalen tik, dan selecteer ik voor ik op post druk eerst de hele tekst, en druk dan op control+c. driekwart van de posts wordt gesloten omdat het een dubbelpost is...

Heb ik ook gedaan, maar daar ben je vet mee als het topic gesloten is...

Wat nu nog in mijn clipboard zit na mijn reactie in dit topic is de link naar http://www.circuitsonline.net/forum/view/76384 |:(

Tja, dat kan ik ook niet ruiken.

Maar je had het kunnen verwachten, de TS had al een soortgelijk topic openstaan (2 regels boven het dubbeltopic in de active topics) en maakt er ook nog een crosspost van.

Als je de tekst nog hebt dan post je dat waar het hoort.

Hier hetzelfde hoor, als het een hele lap tekst is gewoon selecteren en even naar een buffer (kladblok o.i.d.) kopiëren. Omdat er wel eens iets kan mis kan gaan bij het posten. Als je de tekst dan nog hebt, en je staat voor een gesloten topic, kan je het alsnog vragen aan de moderatoren om het te posten. Das rustgevend voor je ziel.

- - big bang - -

Soms werkt dat als je op je browser op "vorige" klikt.

Niet altijd, maar in bepaalde gevallen heb je dan je tekst terug in het venster. Kopiëren en in het andere topic plakken.

Toevallig had ik ook een ferme lap tekst ingetoetst in hetzelfde topic. En ik liep ook tegen diezelfde melding aan. Met de knop "terug" kreeg ik mn tekst terug en had ik m opnieuw kunnen plakken.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat het om een eindwerk bleek te gaan en ik nog geen enkele reden had om aan te nemen dat TS zelf al iets eraan gedaan had.

Op 20 augustus 2009 18:15:01 schreef Turbokeu:
In ieder geval, mijn 'goesting' om in de volgende dagen/weken/maanden nog op CO te posten is héél serieus afgekoeld.

Alle begrip en helemaal mee eens. De trend van de laatste weken is overmoderatie.
'Who needs those pesky members that fill up costly disk space...'

Op 20 augustus 2009 21:02:33 schreef picsels:
[...]Alle begrip en helemaal mee eens. De trend van de laatste weken is overmoderatie.

Een dubbeltopic sluiten is toch geen overmoderatie?

Er zal best eens een beslissing genomen worden waar je over zou kunnen discussieren maar dit was toch glashelder.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (20%)]

ja heb ik ook gemerkt , maar zal wel minder worden als de vakantie over is en een deel van de modjes gaat werken weer . ( niet allemaal want ik denk dat een deel al met pensioen is ). hier op co is het aanmerken van mods op posts best groot ( en soms wel nodig ). maar dubbele posts worden niet eruitgegooid , en hele oude topics zouden ook uitgesorteerd kunnen worden , en weg ermee en ook de lookalike topics . overigens werkt het posten hier wel vlugger als op andere forums , en blijf je ingelogd . ik heb al zat gehad dat ik een heel verhaal intik en dan post en dan is mijn account ondertussen uitgelogd en dan is ook alles weg .

Op 20 augustus 2009 21:02:33 schreef picsels:
[...]Alle begrip en helemaal mee eens. De trend van de laatste weken is overmoderatie.
'Who needs those pesky members that fill up costly disk space...'

erm... ik heb liever members die blijven en het nodige aan kennis meenemen (of opsteken) dan eendagsvliegen die na hun OP niet meer reageren, of de zoveelste 'ik ben te lui om te googlen en na te denken, maar ik ga wel heel geheimzinnig doen over mijn project'-poster.

Maak van een probleem een uitdaging :-) Dus... nu "we" toch met het forum aan het aanpassen zijn... zou het niet handig zijn om een topic met vertraging te sluiten. Dus, Henry wil ergens een slot op hangen, markeert het topic als gesloten en post nog even een berichtje dat ie dicht gaat (met uitleg!). De forum software sluit het topic dan automatisch na pakweg 30 minuten.
Geniaal niet? :7

Waarop wij nog 30 minuten het topic in de gaten moeten houden?

Misschien is het een kleine moeite om de tekst van het bericht weer te geven bij de foutmelding, dan kunnen mensen die alsnog kopiëren en plakken naar een eventueel nieuw topic. Overigens krijg ik met firefox ook gewoon mijn tekst weer in het vakje als ik op terug klik. Dat is wel handig in de gevallen dat CO even niet bereikbaar is, wat toch met enige regelmaat voorkomt (mede dankzij UPC).

@kif: Mag, hoeft niet. Het geeft anderen nog even de tijd om "een laatste woord" te posten. Gaat in de rechtbank ook zo immers. Scheelt een hoop frustratie denk ik. En posters die zich misdragen krijgen toch al een ban, dus die doen geen "kwaad" meer. "Fatsoenlijke" posters mogen toch best nog even reageren? (ik probeer maar even meet te denken hoor, positief blijven he!)

Op 20 augustus 2009 22:16:10 schreef SparkyGSX:
Misschien is het een kleine moeite om de tekst van het bericht weer te geven bij de foutmelding, dan kunnen mensen die alsnog kopiëren en plakken naar een eventueel nieuw topic.

Hee, dat is een goede.

Op 20 augustus 2009 22:17:42 schreef flipflop:
En posters die zich misdragen krijgen toch al een ban, dus die doen geen "kwaad" meer.

Veel minder vaak dan je denkt. Er gaan wel een aantal slotjes aan een ban vooraf.

Die text weergeven van Sparky is wel een goed idee. Verder is modereren op fora dikwijls een noodzaak - liever wat te streng dan dat het een boeltje wordt.

Verder snap ik Turbo ook wel. Maar spijtig voor degene die er tegenaanloopt even flink vloeken (oei mag dat woord wel :)) en dan gaan we weer verder in deze snelle tijden, niet?

Op 20 augustus 2009 22:29:35 schreef klein is fijn:

Veel minder vaak dan je denkt. Er gaan wel een aantal slotjes aan een ban vooraf.

Bullshit.

Op 20 augustus 2009 21:36:29 schreef testman:
ja heb ik ook gemerkt

Omdat het toevallig jou betrof?
Was dat overmoderatie? Nee: Een poster die totaal offtopic ging, en dat in meerdere topics.

niet allemaal want ik denk dat een deel al met pensioen is

Zo zie je maar weer, je kan niet alles weten... en de plank compleet misslaan

maar dubbele posts worden niet eruitgegooid

Idem voor die opmerking.

en hele oude topics zouden ook uitgesorteerd kunnen worden , en weg ermee en ook de lookalike topics

Waarom? Er wordt nog wel eens naar een oud topic gerefereerd wegens informatie. En heb jij er last van?

Op 20 augustus 2009 22:07:38 schreef flipflop:
Dus, Henry een moderator wil ergens een slot op hangen, markeert het topic als gesloten en post nog even een berichtje dat ie dicht gaat (met uitleg!).

Als een topic wordt gesloten dan kan dat toch direkt? Het was toch niet de bedoeling om door te gaan met posten? En een reden staat er altijd bij. En in dit geval overduidelijk, gevalletje pech voor de Turbokeu.

Op 20 augustus 2009 22:16:10 schreef SparkyGSX:
Misschien is het een kleine moeite om de tekst van het bericht weer te geven bij de foutmelding, dan kunnen mensen die alsnog kopiëren en plakken naar een eventueel nieuw topic.

Vind ik een goed idee.

Op 20 augustus 2009 23:18:35 schreef alex278:
Bullshit.

Zozo, dat is nog eens een argumentatie... Vertel er ook even bij dat je je totaal misdroeg!

@henry s ik bedoelde dit meer als de dubbele posts serverruimte innemen , en dan is verwijderen een optie , hoewel een post van 1 pagina ( ongeveer 20 replies ) hooguit een paar kb is , daar de foto's gehost zijn op een fotosite .

en het pensioenidee had ik meer , omdat een aantal mods op alle tijden kunnen replyen , en met werk is dat niet zo gauw. ook hebben meer forumleden als hobby buizen en buizenapp , en dat is vaker als je er mee opgegroeid bent , en dan zit de 5 of 6 in de leeftijd . ik heb er geen moeite mee , daar diegenen ook een hoop ervaring hebben hierdoor en dat is ook handig op een forum waar alles wel voorbij komt . maar de manier waarop iets wordt gezegd dat je het niet goed doet is iets waar niet alle mods even subtiel in zijn .

testman

ik denk dat als je je tekst weer terug krijg, zodat je het kan kopieren een hele mooie oplossing is... en een hoop ergernis scheelt, vooral bij lange antwoorden...

crtl-c je weet maar nooit ;-)

Even een tof idee van mij:
In plaats van dubbeltopics te sluiten: Mergen! Post die je wilt doen in het eigenlijk "gesloten" topic wordt dan automatisch doorgestuurd naar het andere.

En tof idee #2:
Op de reageren pagina een AJAX scriptje dat je tekst doorstuurt naar de server. De modjes zien deze al, en kunnen besluiten om het topic nog even open te laten tot je dit daadwerkelijk gepost hebt. :)

Om even de zeikerd uit te hangen,
Mergen, volgens mij wordt het daar alleen maar onlogisch
van.

2e idee kan, alla minuut doorsturen lijkt me niet echt fijn
voor de server, maar je kan ook op refresh indien de pagina dan
gesloten is de getypte post nogmaals weergeven, zodat degene
die het getyped heeft het nog kan kopieren.