Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op 29 augustus 2013 22:24:07 schreef pros:
Een aquarium in het soldeerkot? Nou ja, waarom niet?
Zoiets kan je verwachten als je naar zijn nickname kijkt.
Maar net werkplekje hoor. 
Op 29 augustus 2013 22:24:07 schreef pros:
Een aquarium in het soldeerkot? Nou ja, waarom niet?
Ik dacht eerst even dat het de etsbak was 
Als je ff naar hans anders gaat, kun je nog veeeeel meer plek creeren
Ik neem aan dat je me tv bedoeld? Mijn ogen zijn prima hoor
In het begin was het even wennen maar het is ideaal. Zo kan ik meerdere dingen open hebben staan op één scherm beetje verkleinen en alles blijft leesbaar 
Het aquarium ben ik niet helemaal weg van op die plek. Elektronica en water gaan gewoon niet samen. Heb nog 2 andere bakken (ag sommige hebben meerdere hobby's.) Probleem is dat ik hem niet ergens anders kwijt kan zonder weer dingen te moeten verplaatsen.
Toch wel makkelijk dat aquarium als je handen brand aan de soldeerbout heb je gelijk water bij de hand .
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
mijn nieuwe electronica/ict werkplaatsje is bijna klaar. fotos hiervan ga ik eens online zetten, vind ze niet meer terug nu direct.
alleen is dat niet de enige hobby kamer bij mij...
dit is mijn andere hobby ruimte. ondertussel wel ongeveer 60% kleiner wegens verbouwingen maar nog zat plaats genoeg. terwijl ik 5jaar geleden nog dacht: "dit krijg ik nooit vol", moest ik na 2jaar toch al eens uitverkoop houden
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Mooie locatie voor mode en reclame fotografie, gewoon zo laten en aan een fotobureau verhuren, Brengt veel meer op 
Vreselijk mooi licht !!
Jochem
Jij zit ook vol lumineuze ideeën (pun intended).
Overigens vorder ik heel aardig met de inrichting van mijn werkplek. Dat mag ook wel, 7 maanden na verhuizing.
Resultaat is straks dus een serie foto's van een ingerichte, doch maagdelijke hobbyruimte. Maar voorlopig ben ik nog bezig met het uitpakken van alle rommel, en het opnieuw sorteren en weer inpakken, voor zover het op de vliering bewaard moet worden. (Ja, ik vertoon tekenen van hoarding
)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Daarom verzamel ik ook die mooie golfkartonnen doosjes van Desiree. Die hebben een standaardformaat.
Verder zijn er prachtige dozen van princessenboontjes uit Burkina Fasso, met het zelfde grondoppervlak (Zijn er ook voor Hollandse komkommers, maar die zijn niet zo stevig). Heerlijk om buizen en andere onderdelen in te archveren 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 23 april 2013 22:12:50 schreef Sine:
Free's garage ... in 2009
[afbeelding]Vergeet dat ..... 2012 :
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1376696#1376696
zal de komende dagen eens foto's posten van vandaag ... ik heb de afgelopen 2 weken de boel verbouwd. De jerker legborden begonnen te plooien , stroomvoorziening ook.
Jochem
Dan wacht ik nog even met mijn foto's, anders val ik zo in het niet 
De jerker legborden begonnen te plooien
Hm, dan mag ik ook wel uitkijken. Hoewel alleen de bovenste plank origineel is; de onderste, meest belaste plank is een gelast frame van dik RVS hoekprofiel (met dank aan m'n schoonvader). Daar kan niks doorheen zakken, ik hoef me dan enkel nog om de poten zorgen te maken.
Elektronica werkplaats in mijn hobbykammer ligt helemaal vol met rotzooi. (te lang niets meer gedaan)
Grote eettafel ligt vol met auto onderdelen voor mijn ombouw project om mijn Bertone X1/9 om te bouwen naar een turbo.
Dan blijft er alleen de salontafel nog over. Soms is het toch fijn om vrijgezel te zijn>:-)
Dus daar ben ik nu bezig mijn Sony versterker te repareren. Hij is nu aan het testdraaien.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Om nu tv te kunnen kijken moet ik eerst in het menu van de tv de speakers weer aanzetten. De digitale coax uitgang van de tv is nl. ook aangesloten op de Sony. De blu-ray speler via de optical.
De Sony speelt nog steeds. Bijna 2 cd's afgespeeld.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 28 september 2013 15:21:33 schreef rbeckers:
En een echte oude Weller!
Ja, een fijn dingetje. Er moet eigenlijk wel een nieuwe stift in. Deze is een stuk korter geworden en dus niet meer zo spits.
Tidak Ada
Op 28 september 2013 15:32:45 schreef rbeckers:
Die oude HP geeft een goed beeld.Wel een beetje vol.
Edit:
Ik bedoel de HP scoop.
Dat is een unit die bij een spectrunmanalyzer hoort? Afgeleid van mijn 140A met plug-ins
Die geven mooie dunne lijntjes, maar je kunt er beter een lichtkap opzetten met een pola-filter, dan wordt het beeld nog mooier.
Helaas maken ze wel het geluid van een warmdraaiende F16
En dan die 400 Watt, die ze slurpen! Afijn, je krijgt het er 's-winters niet koud bij...
Die Weller is niet zo oud hoor. De mijne is minstens 10 jaar ouder.
fred101
Golden Member
Tidak, HP begon in 1956 met scopen, de 130 en de 150. De 130 werd twee jaar later de basis voor deze 122AR. (er was ook nog een 122A die niet rack mount was. ) Deze is uitgevoerd met buizen maar, best byzonder in 1958, de gloei wordt door powertorren geregeld. De 140 kwam pas in 1963. De 122 heeft geen fan.