graag 1, 2 of 4 stuks wat beste voor jou past. Ik vergoed wat je kan leveren.

Als je ze laat leveren via een Belg betaal je niks aan BTW en invoerrechten.

Op mijn werk hebben we inmiddels al tientallen keren bij seeed besteld (en andere chineze shops), en nog nooit gezeik met invoerrechten en dergelijke gehad. Prive geldt overigens het zelfde.

Ik heb dit in een ander topic ook geplaatst, maar ik denk dat het hier zelfs beter past.

Als we voor dit ontwerp, of desnoods wat aangepast, diverse modulen ontwerpen.

Dan kan iedereen hier deze basis modulen maken die dan praktisch zijn voor iedereen.

Relais board, temp sensor, pwm controllers. Diverse display modulen, touch Display. Motor controllers. etc etc.

Natuurlijk met code bibliotheken in verschillende talen.

Een eigen CO samen werking project. CODUINO of PIC&CO

Print kosten zullen laag zijn en de ontwerpen zullen flink onder controle staan waardoor het erg betrouwbaar wordt,

Goed, de 10 zijn gehaald. Ruim zelfs. Was ook wel te verwachten. 10 is wel een heel klein IAtje maar ik denk het hier toch bij te laten, omwille van de snelheid. Eenieder is er uiteraard vrij in om daarna met de gepubliceerde gerbers zelf bordjes te laten maken / IA's te houden.

Op 3 augustus 2012 00:33:18 schreef Tommyboy:
Op mijn werk hebben we inmiddels al tientallen keren bij seeed besteld (en andere chineze shops), en nog nooit gezeik met invoerrechten en dergelijke gehad. Prive geldt overigens het zelfde.

Ik ook nog nooit, al zit ik vrijwel altijd onder de €21, soms iets erboven. Maar voor het geval dat ik btw moet betalen meld ik alvast dat ik het in dat geval doorbereken.

En Lord Anubis: Prachtplan, alles met dwarfconnectors zodat het samenwerkt met de bestaande dwarf en met elkaar, en dan AVRDB (Dwarf bordjes met AVR's ipv PIC), andere basisbordjes met nog meer uC's (MSP430DB? 8051DB?), en diverse andere bordjes met b.v. RTC, ledmatrix, rfid, noem maar op. Open Source, gerbers online, programeervoorbeeldjes... Community built development system. Alleen zorgen dat we Wouter v. Ooien niet dwarszitten, dus geen goedkopere varianten van wat hij al verkoopt.

Eigenlijk is dat ook mijn bedoeling met die AVRDB bordjes (totnogtoe AVRDB-2313 en AVRDB-M328), gewoon bordje voor bordje een heel developmentsysteem opbouwen.

Ik ga bestellen, mail van paypal dat m'n geld is aangekomen (Mijn bankrekening en paypal zijn niet gekoppeld, en dat wil ik ook niet).

Ik neem aan dat je nog een mailtje rond stuurd met de betalingsgegevens.

uiteraard :)

(En kombucha/benleentje, vecht onderling nog even de hoeveelheid uit, 1/4 of 2/3)

1/4 is ok voor mij, desnoods doe ik zelf een bestelling voor de Belgen nadien lol

Toch zou ik er graag 4 willen. Hoeveel zijn er dan nog over?

hmmm 1 voor mij en 4 voor jou hè :-)

Of ik bestel ze later bij jouw. Heb toevallig een project waarbij 4 controller met elkaar moeten gaan praten is dan wel handig al je 4 dezelfde hebt.

Mail van seeed: printjes zijn in productie.

Op 7 augustus 2012 12:37:19 schreef kombucha:
1/4 is ok voor mij, desnoods doe ik zelf een bestelling voor de Belgen nadien lol

Dat is dan ook weer opgelost. :) En ik denk dat je ook onder de Nederlands nog wel wat printjes verkocht kan krijgen.

MIsschien handig voor de deelnemers (En andere dwarfboardgebruikers die dit lezen):

www.uploadarchief.net/files/download/ledsw.pdf

De layout voor een simpel printje met LED's en schakelaars:

http://www.uploadarchief.net/files/download/ledsw.jpg

(Voti verkoopt wel dwarfprintjes met LED's óf schakelaars, maar nu dus beide op 1 poort en gemakkelijk zelf te etsen)

Ingang wordt laag als schakelaar is ingedrukt. De pin als uitgang instellen en laag maken doet de LED aan. (Led is dus ook aan als iemand de schakelaar indrukt, feedback zonder dat de uC er wat voor hoeft te doen.)

mail van seeedstudio: printjes zijn onderweg naar mij.

Misschien interessant: Op samenkopen houd iemand een actie met de atmega328 voor 1,85. (Let wel, de gewone 328, niet de zuiniger picopower versie. Maar voor een devboardje is stroomopname vaak niet zo belangrijk.)

http://www.samenkopen.net/action/260674

(Actie loopt tot vandaag, zie 'm ook nu pas)

Die -P versies zijn niet zo anders als de gewone versies. Het verschil is dat ze nu 1 chip hebben die vanaf <heelweinig> tot 5.5V werkt, ipv een -V die voor de lage voedingsspanningen werkt.

En terwijl ze vroeger 20mA specificeerden als "max stroom", is dat nu "1mA / MHz". Ook 20mA bij 20MHz. Dat is net overdreven volgens mij is ie wel iets zuiniger, maar niet de factor 20 die de ruwe getalletjes zouden doen vermoeden.

De picopower versie ATmega328P-PU zit in de Arduino en de leverbaarheid is daardoor slechter geworden waardoor de prijs opgedreven is. De niet-picopower versie ATmega328-PU is beter leverbaar en ook veel goedkoper. De picopower versie is heel geschikt voor batterij gevoede schakelingen maar met een netvoeding al veel minder interessant. Als je via AVRDUDE programmert bijvoorbeeld vanuit de Arduino omgeving kun je de sectie van de ATmega328P-PU gewoon kopieren en een tweede versie aanmaken met de juiste signatuur van de ATmega328-PU. De picopower versie heet geloof ik 328p, je maakt er dan gewoon een 328 bij; werkt uit de kunst. Als je vanuit de Arduino omgeving wilt gaan ontwikkelen wat natuurlijk prima kan dan kun je dit board ook makkelijk toevoegen aan de boards.txt file waar je dan gelijk de juiste processor definieert.

Printjes zijn binnen, foto's volgen vanmiddag. Seeedstudio heeft ze per ongeluk allemaal getest ipv de helft, en ook iets meer geleverd dan 10 printjes. (12) :)

Mooi, inmiddels zou je mijn betaling moeten hebben, wanneer denk je te gaan versturen ?

@Lucky Luke: Is niet per ongeluk, tegenwoordig testen ze altijd 100%. Ook 12 stuks komt geregeld voor maar daar kun je niet echt op rekenen...

Foto's:

http://www.uploadarchief.net/files/download/avrdb-m328_1.jpg
De hele levering incl. verpakkingsmateriaal.

http://www.uploadarchief.net/files/download/avrdb-m328.jpg
De printjes

http://www.uploadarchief.net/files/download/avrdb-m328_arduinostickers.jpg
Dit zat er ook nog bij. Ik herken er de pinout van een arduino in, maar ik heb geen arduino... Als 1 van jullie wel een arduino heeft wil ik wel een velletje bij je printjes gooien.

Op 24 augustus 2012 14:46:31 schreef Roland van Leusden:
Mooi, inmiddels zou je mijn betaling moeten hebben, wanneer denk je te gaan versturen ?

Ja, is binnen, dus die gaan vandaag (Als ik nog postzegels heb) of morgen op de bus. (voor de rest ook: ik verzend zo gauw de betaling binnen is, vermeld je postcode+huisnummer bij overschrijving)

En ontvangen, ziet er prima uit. Bedankt voor deze actie !

:)

Als je enig probleem tegen komt met het opbouwen (of gebruiken), laat het me weten zodat ik de "documentatie" in de startpost kan verduidelijken.

Voor de andere deelnemers: Als je haast hebt graag snel betalen, volgende week wordt verzenden waarschijnlijk weekendwerk...

http://www.uploadarchief.net/files/download/avrdbm328.jpg

Ik heb ook de documentatie een beetje bijgewerkt in de startpost.