Ik heb een auto versterker aangesloten op een gestabelizeerde 13.8v 15 tot 17A voeding, maar de remote moet ik hierdoor nu aansluiten op de +pool, dat is dus 13.8 v terwijl dat normaal maar 12 v is dat van de autoradio komt, nu is mijn vraag of dat gebrom hierdoor komt? Moet ik deze 13.8 terugbrengen tot 12v of door wat zou dat kunnen komen?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
gebrom komt eerder van een rotte massa van een koppelkabel af of een koppeling via de aarding van de voeding met de min 12v en een evt antenne kabel. in een auto komt er ook 13,8v op te staan dus dat maakt niet uit. de voeding zelf kan ook wel slecht zijn , een slechte elco bijv of het is een smps ( geschakelde ) voeding , hij weegt toch wel een aantal kilo's ?
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ja de voeding weegt een aantal kilo's, en zou normaal sterk genoeg moeten zijn, de versterker verbruikt op zen Max wattage 20A, maar ik zit maar goed aan 80% van Max vermogen. Mij hebben ze gezegd dat deze voeding van 17A zwaar genoeg was. De aardingskabel is ongeveer 1 meter lang en 5 mm kare en de voeding(+) is maar goed 30 cm lang ook 5 mm kare met een ingebouwde zekering in de kabel en deze zijn nog in goede staat. De remote is aan de voeding ge koppelt met een 2,5 kare kabel, deze moet toch dik genoeg zijn denk ik.
Op 9 december 2012 20:26:56 schreef pa3gws:
Het boordnet van een auto is 13,8V brom krijg je door slechte massa en/of aardlussen.
Of slechte voeding.
Op 9 december 2012 20:16:02 schreef snoeter:
een gestabelizeerde 13.8v 15 tot 17A voeding
Welke?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]
pa3gws
Wat is het type van die Skypech voeding het gewicht zegt niet zo heel veel.
Wel mag je het opgegeven vermogen door twee delen vrees ik.
Vanachter hangt een stikkertje met daarop
Type: 650.660
Power: 220-240 ac 50 Hz
Max 280 Watt
Fuse:F3.15A
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
skytech ... die hebben alleen een hele degelijke kast over het algemeen om het spul nog wat te laten lijken .
als je op het versterker systeem een andere kabel hebt aangesloten die naar een extern gevoedde aansluiting loopt kun je aardbrom krijgen . dus als je er een pc aan hebt hangen met geluidskaart ( randaarde op de voeding ), probeer eens een mp3 speler met batterijen of een gsm en zet de volume uitgang van de pc niet op maximaal , deze willen ook gaan brommen op max volume. beter de versterker wat hoger zetten..
Ik sluit deze versterker aan op de uitgang van hoofdtelefoon van mijn stereo.
Hoe kan ik dat ge brom dan voorkomen?
Men boksen die knallen ook bij het aan en uit zetten.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (65%)]
Je bent eerder gewaarschuwd voor je postgedrag, maar ondanks dat blijf je maar doorgaan met topickicken.
Slotje en 24 uur pauze, hopelijk snap je het daarna wel.
Diverse posts verwijderd en aangepast.
pa3gws
Zoals ik al schreef kan je het vermogen wel met een korreltje zout nemen dit is wat het manual zegt model 650.660 9 Amps 4.9kg.