Hi,
Wat betreft de spanning en stroom meting, als de voeding gescheiden is van de labvoeding zelf, dan kan je alee kanten op hiermee.
Een meter of een Arduino de stroom en de spanning laten meten gaat niet!
In ieder geval niet zomaar, als je een I-meting doet die niet galvanisch gekoppeld is kan je met een arduino ook de stroom meten.
Je kan ook een 12c scheider gebruiken zodat je de stroom met een ADS1115 meet en dan die galvanisch gescheiden aa nde Arduino koppeld.
Er zijn nog meer manieren om dit te doen, nu aleen geen tijd voor om dit allemaal uit te leggen.
Ik zou zeggen kom met wat manieren zoals je het wilt doen, dan geeft ik opmerkingen als ik er de tijd voor heb.
Verder is er hier voldoende kennis bij andere aanwezig die je ook kunnen helpen.
necessaryevil
Ik heb verschillende proef versies gemaakt en de laatste versie ligt hier op de plank wat de regelprint betreft.
Geen foto's die zinnig voor jullie zijn.
De regelelectronica en de referentiesectie werkt uitstekend, daar zitten geen foutjes meer in.
Dus het schema is wat mij betreft nabouw geschikt.
Iedereen wil altijd andere trafo's en buffer elco's gebruiken, daarom geef ik daar eigenlijk geen adviesen in.
Wat de powersectie betreft, dus de transistoren, gebruik wat ik heb aangegeven toch veranderen is vrijwel zeker billen branden.
Groet,
Bram