ArjanEmm
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
Ik heb via marktplaats een tektronics T912 dual trace analog storage scoop gekocht.
Ik heb speciaal die scoop gekocht omdat ik storage nodig heb. Alles aan de scoop werkt behalve de storage 
Ik heb wel een manual voor bijna dezelfde scoop (T922)gevonden met het enige verschil dat die geen storage heeft.
Dus als iemand een manual voor deze scoop heeft laat me het alsjeblieft weten.
Als ik bijv een single sweep doe en dan store indruk komt het beeld heel eventjes terug. een halve seconde ofzo. Met store aan of uit en dan een single sweep is er eigenlijk geen verschil tezien.
Het doet dus wel iets. Weet iemand waar ik kan beginnen met het oplossen van dit probleem ?
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Je moet je enhance tijd op maximaal zetten, verwacht trouwens niet dat ie die trace heel erg lang gaat vasthouden.
hmm, ik heb zelf een 564 storage oscilloscope van tek. Doet het uiterkunst, is idd. nog een analoog ding met floodguns erin. Wat bij deze dingen zeer kritisch is is de instelling van de spanningen op de hulpanodes en de floodguns. iets teveel of te weinig en het wil niet meer.
Vraagje, als je op erase drukt, licht het hele scherm dan op ?? zou wel moeten nl. als dat niet zo is, kun je er van uiot gaan dat de spanningen niet meer kloppen.
@xeno: een persistence van meerdere uren zonder uitlopen van het beeld heb ik met de mijne wel gehaald hoor. daarna gewist omdat ik er andere dingen mee wou meten.
@fry: je moet wel een lage sweeprate hebben, anders pakt de buis helemaal niks. en de helderheid enorm hoog opdraaien is ook niet de oplossing, dan boor je alleen maar gaatjes in je fosforlaag op den duur.
ik kan je helaas niet aan een manual helpen van de T912, maar probeer eens tektronix te benaderen, in nederland hadden(hebben) ze een kantoor in heerenveen, anders naar tek in Amerika schrijven. ik weet dat ze bij tek redelijk hobbyistvriendelijk zijn wat hun oudere modellen aangaat.
ArjanEmm
Bedankt.
Als ik op erase druk licht het hele scherm heel flauw op.
Als ik store insckakel als die lang uit is geweest dan licht het gehele scherm vrij fel op.
Ik heb het geprobeerd met weinig en veel enhance. Dat lijkt niet erg veel uit temaken.
Onder erase zit nog een knopje die ik niet begrijp, Integ
ok, let op. druk eerst je scope in store, DAARNA op erase, nu moet je scherm vol oplichten, en bij loslaten van erase weer donker worden. is dit niet het geval, dan kloppen de spanningen op de floodguns niet. dan heb je een manual nodig om de juiste spanningen op te zoeken en in te stellen, dit is bij tek helemaal niet zo'n toer, die dingen zijn erg servicevriendelijk opgebouwd. pas alleen wel even op met solderen, in sommige scopes van tek (o.a. de heeeele oude buizenapparaten) zitten keramische steuen, die zijn gevoelig voor te hoge (soldeer) temperaturen. (er zit meestal een rolletje 90 graden soldeer in de scoop)
het knopje integ staat voor integrate. Deze functie is voor het vastleggen van herhaaldelijke signalen, bij het indrukken van integrate wordt niet een keer, maar bijv. 10x gesweept voor het beeld zichtbaar gemaakt wordt. het voordeel is dat op het fosfor dus 10x zoveel elektronen afgevuurd worden. zo kun je snelle signalen beter zichtbaar maken (meer contrast.)
enhance stelt alleen de drempel in waarmee het fosfor geactiveerd wordt. als dit teveel is, dan wordt het beeld vaag, bij te weinig is er niets meer zichtbaar. dit is voor middelsnelle signalen. preciese detials vind je in de manual.
overigens, woon je in (de buurt van) friesland ??
morgen (zaterdag 29 mei) is er in beetsterzwaag een radio-vlooienmarkt best kans dat je hier een manual op de kop kunt tikken voor een paar euro.
ArjanEmm
Ik woon in utrecht, niet echt in de buurt.
Als je een manual tegenkomt zou je die dan willen kopen voor me ? De financien komt wel goed als die maunual niet meer als zeg 10 euro kost.