x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:38:33 (100%)
Dit topic is gesloten
Overleden
x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:38:33 (100%)
Overleden
Op 18 oktober 2013 20:47:38 schreef Shiptronic:
[...]Ja die bestaan , met een bimetaal als deze warm word trek deze de luikjes open.Die vind je in elke bouwmarkt.
hier nog een topic met foto waar je het inwendige ziet : http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1555007#1555007
Golden Member
iemand enig idee waar een 01L60J power mosfet te halen is?
Hij zit in een to251 behuizing en wordt door Advanced power electronics corp gemaakt.
RS, Farnell en ebay geven geen resultaat.
Weet iemand waar je een zware rotary switch ( min 3A, bij max 25VAC/DC) kan krijgen met 5 tot 7 standen en 2 moedercontacten?
Lorlins kunnen 5A verdragen maar niet schakelen. En de rest is of enorm duur, of te klein... Er moet toch nog wel ergens een communistisch reliek of iets dergelijks te vinden zijn.
@The Engineer:
Probeer het eens bij Kraus&Naimer .
Die hebben vele soorten en maten.
MVG Gerard.
Golden Member
@pa3gws: Zal ongeveer 1A 600V zijn, moet toch wel te vinden zijn met parametrische search?
Overleden
x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:39:05 (100%)
Op 4 november 2013 19:47:47 schreef The Engineer:
Weet iemand waar je een zware rotary switch ( min 3A, bij max 25VAC/DC) kan krijgen met 5 tot 7 standen en 2 moedercontacten?
Ik meen iets dergelijks in Helenaveen/Deurne te hebben gezien. Probeer het eens aan Shimansky te vragen.
Ik zal Baco ( en Elektrodump misschien?) een mailtje sturen.
Ik heb ze in ieder geval nog niet in hun assortiment zien staan, al is het inderdaad wel iets wat ze zouden kunnen hebben..
Nieuw vn Kraus & Naimer is een beetje duur denk ik...
[Bericht gewijzigd door The Engineer op dinsdag 5 november 2013 09:49:20 (35%)
Honourable Member
In het onderdelen magazijn in Deurne liggen inderdaad een paar dozen met Lorlin rotary switches. De CK serie Lorlin switches die ik daar weet te vinden zijn enkelvoudig met 12 standen voor print montage. Kans is aanwezig dat er nog andere switches liggen, ik heb niet in alle dozen met die Lorlin spullen gekeken.
Dat zijn maar hele kleine schakelaars. Ik denk niet dat ze 5A aan kunnen. Ik heb wel een mooie keramische schakelaar op het apparatenrek in de eerste ruimte ijn Deurne gezien. Hader geen toepassing voor en heb hem dus laten liggen. Verder nog in Helenaveen, maar wáár....?
Lorlins kunnen ( volgens de datasheet althans) wel 5A hebben als er niet geschakeld wordt. Maar ik wil dus wél schakelen en dan mag een Lorlin dus nog maar 150mA hebben. zal wel met vonkentrekkerij/vastlassen te maken hebben. ik vind het ook niet gek, die contactjes zijn best dun.
Naar Helenaveen/deurne komen is voor mij echt geen optie, ik ben 19 en ik heb geen auto... als iemand die daar komt voor mij kan kijken zou ik hem wel héél dankbaar zijn
Nu heeft een vriend van mij nog een schakelaar liggen, ik heb hem ng niet gezien maar ik ga verder zoeken na inspectie.
Ik wil wel kijken, maar dat wordt waarschijnlijk pas 28 december.
Shimanski wil misschien ook wel kijken. Je kunt het vragen (zie zijn profiel). Hij weet nog beter dan ik wat er is gesignaliseerd.
En misschien is meerijden een optie...? Een Kruidvat kaartje? Houdt ook de aanbiedingen van de NS in de gaten. Station Deurne is niet ver van de locatie
Overleden
x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:39:37 (100%)
Op 5 november 2013 21:17:36 schreef Sonytech:
Is dit misschien bruikbaar?
Daar hheb ik er nog een van, ik heb er mee getest. na 50+ keer contact maken was het contactpuntje al redelijk ingedeukt van de vonkjes. en dan vind ik het zonde als ik hem vaan moet gaan vervangen.Het was wel een oudere. Heeft iemand daar meer ervaring mee? Dit lijkt mij moderne productie, misschien dikkere contacten enz. Ik ga vooral AC schakelen, en ik heb met DC gemeten. ( Stroombegrenzing 3A) al kan de stroom in het echt ook van de fase afhangen.
Deurne is voor mij anderhalf uur rijden met de trein, en dan sta ik op het station. ( Dordrecht) Al spreekt het idee van een dagje met elektro-ers mij zeker aan. ik ga eens kijken.
Honourable Member
Weet/heeft iemand heel misschien een aantal afwerkbusjes van Tektronix, tek nummer 358-0378-00 (of een goede en passende lookalike)?
Op deze tekening (klikbaar) pos.37, het zit als cosmetische afwerking rond instelpunten op het front.
Ik ben een 7L12 aan het restaureren; de SWP CAL afwerking is gesneuveld en de andere drie zien er ook niet al te fraai meer uit, vandaar...
Kun je daar geen LED houdertje voor gebruiken?
Honourable Member
Op 6 november 2013 11:36:39 schreef The Engineer:
Kun je daar geen LED houdertje voor gebruiken?
Leuk idee, nog niet aan gedacht.
Ik ga wel ff zoeken of die ook in tektronix-grijs te krijgen zijn, en hoe het er dan uitziet (want daar ging het uiteindelijk om).
Zoals de plaatselijke hermandad placht te zeggen: "U hoort nader".
EDIT: Net ff gepast met zwarte (had ik nog liggen): past niet, gaatje in het frontpaneel is 4.75mm (zal wel 3/16 inch zijn) en het 'binnen' gaatje iets van 3.5mm (9/64 of zo).
Ik wil de gaten in het front niet uitboren, dus dit (op zich goede) idee valt helaas af...
[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 6 november 2013 11:54:07 (26%)
Heb je geen draaibankje? Dan zou je grijs PVC kunenen nemen....
Misschien heeft skiffy.com iets? Anders iets te groot nemen en afdraaien in de draaibank.
Honourable Member
Tidak Ada: Heb je geen draaibankje? Dan zou je grijs PVC kunenen nemen....
Zonnepaneeltje: Misschien heeft skiffy.com iets? Anders iets te groot nemen en afdraaien in de draaibank.
Helaas, (nog) geen draaibank(je). Staat wel bovenaan op mijn wensenlijstje, samen met een fraisbank(je). Moet er alleen nog ruimte en tijd voor vinden...
Maar Skiffy: goed idee!
ff checken ... cheque ... sjekke .... tjekûh ... Misschien, sampletje 312 0809 599 35 aangevraagd (alle anderen zijn te groot of hebben een te klein gat).
Maar sowieso nix in het grijs.
gezocht een losse female stekker voor een Nilfisk stofzuiger, zo een met gekantelde pennen.
ik kan wel in australie een compleet snoer bestellen maar dat lijkt me niet handig. in nederland kan ik ze niet echt vinden.
wie o wie
mvg Anne
ik heb ze 6 jaar terug nog kunnen bestellen bij nilfisk nederland. helaas zijn ze gestopt met onderdelen van stofzuigers van 35+ jaar oud. de gsd reeks loopt nog door tot nu toe. in de 80's kregen ze de huidige c13 netsnoeren welke nog wel leverbaar zijn.
overigens pas een stekker van een oud toestel met die ronde dikke pinnen uit de 60's ook meen ik.. zaten vaak aan keukenapparaten.
en anders het snoer vast aansluiten op het ding, dan kan de stofzuiger nog langer mee..
Golden Member
Op 6 november 2013 13:26:04 schreef anne2:
gezocht een losse female stekker voor een Nilfisk stofzuiger, zo een met gekantelde pennen.ik kan wel in australie een compleet snoer bestellen maar dat lijkt me niet handig. in nederland kan ik ze niet echt vinden.
Een ouderwetse apparaatstekker met ronde gaten past hier uitstekend op! Bij voorkeur een rubberen uitvoering, want de hardplastic+keramiek-uitvoering is niet zo voor ruw gebruik.
Edit: diezelfde die testman bedoelt, werd in de jaren '60 inderdaad nog veel gebruikt (de rubberen uitvoeringen zijn nog wat moderner denk ik) maar het ontwerp stamt al van vóór de oorlog.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 6 november 2013 14:50:47 (16%)
Op 6 november 2013 13:26:04 schreef anne2:
gezocht een losse female stekker voor een Nilfisk stofzuiger, zo een met gekantelde pennen.
mvg Anne
Kijk anders eens bij Stofzuigerhuis
Want deze Noormannen blijven je leven mee gaan.
MVG Gerard.
Dit topic is gesloten