Op 26 februari 2014 21:29:34 schreef fatbeard:
Wat zijn die GROOOOT >:)

Hee, je zal maar net een boterham met chocolade hagelslag er boven in je mond steken.
yep twee zijdig bestukte print.

Ik heb al heel lang een set kabeltjes, ooit eens gekocht op een rommelmarkt. Ik zoek één zo'n rood kabeltje..

http://www.uploadarchief.net/files/download/img_5343.jpg

Ik heb best veel kleuren van deze kabels, maar ik kom er eentje te kort om ze te kunnen gebruiken bij mijn buizentester. :(
Het kabeltje is ongeveer 50cm lang, met banaantjes aan beide zijden.Het liefst zou ik dan een rode hebben, voor de anode.

Het bovenstaande, naast het feit dat ik niet kan uistaan dat ik alle kleuren behalve de rode heb. :) Ben ik gek als ik me daaraan stoor...?

Even snel. Ik heb zo'n set van ebay. Weet niet meer welke lev. maar was sterk en had mooie en sterke banane stekers. Ook een set van de zelfde form als die jouw alleen lijken ze mij degelijker.

http://www.ebay.com/bhp/test-lead-cable
Misschien er tussen. ( de mijne waren beter en zonder verzend.

HTH

Snoertje zat te krijgen , maar ik denk dat je dezelfde tic al mij hebt , et moeten dezelfde zijn ;)

eigenlijk mis je 2 rode een gele een blauwe en een groene >:)

bij Farnell wil ik vier MTP3055 bestellen, alleen komen er dan 25 verzendkosten bij. US afkomstig.

Ik zoek dus een alternatief voor de MTP3055.
De MTP3055's worden aan gestuurd door een LM324 (voeding 5v en de uitgang, van praktisch 0-5V, stuurt de MTP3055 aan, met er tussen een weerstand van 4-5 Ohm.

Is de IRF3205 goed? Er gaat in totaal max 10A door. Die heb ik n.l. Het gaat er dus om dat ze goed aangestuurd worden. Ben beetje onzeker, nl.

Ook kan ik bij farnell de SK33A niet vinden. Is dat een uniek ding of zo? (of heeft iemand er een stuk of 8-10 liggen) Bij ebay 1 persoon met een rol van duizend st. iemand suggesties?

alvast bedankt.

Ik kan bij Farnell bestellen, zonder verzendkosten. Is dat misschien een optie? Edit, ohja. Newark.

Ja, shiptronic, maak het mijn OCD nog moeilijker ;)
Op ebay kan ik alleen dezelfde conectors (zonder kabel) vinden, per 100 stuks.( 50 rood + 50 zwart) maar geen merk/herkomst... En om nou een hele set nieuwe kabels te kopen vind ik ook wat overdreven.

Die kosten voor 'Newark voorraad' krijg jij ook voor je kiezen. Farnell geeft zelf een IRFZ14PBF (8650152) als alternatief. Kun je daar wat mee?

Ik bestel normaliter ook zonder verzend kosten.

Die IRFZ14PBF had ik gezien, kunnen die aangestuurd worden met 0-5V?

Misschien beter de IRF3205 proberen.

@TE
misschien in Rosmalen.
Ik heb gemerkt extra kabeltjes kan nooit kwaad. En voor dat geld via Ebay. Tja wel even geduld.

Ik ben op zoek naar de datasheet voor de BF194,195, 196 en 197. Wie heeft er een scan van de documentatie van Philips, die deze HF torren vaak gebruikte?

(met google natuurlijk wel data sheet gevonden, maar niet die van Philips en meestal vage merken die deze dingen niet hebben ontwikkeld)

Ik zoek (vergelijkbare) kabel zoals die aan de Weller WECP-80 soldeerbout zit: zeer soepele 4 of 5-draads kabel.

Flash,

Mijn Philips boeken komen niet lager dan de BF197...
Vraag het Maarten eens lief, die heeft volgens mij veel oudere Philips databoeken.

Gegroet,
Blackdog

Kan je niet gewoon bij NXP en Signetics kijken Dat was toch ook Philips?

Helaas geen HF torren in mijn Philips boeken

BF194 t/m BF197 zijn lockfitversies van transistoren die later onder een ander nummer in een TO-92 achtig huisje zijn uitgebracht. Dit volgens de Elonco-bulletins die ik onlangs nog las en waar ik zo rond woensdag/donderdag weer bij in de buurt ben, idem mijn databoekenverzameling (kans is groot dat daar wat tussenstaat).

Uit mijn hoofd kan ik al wel zeggen:

BF194 = BF494
BF195 = BF495
BF196 = iets anders
BF197 = iets anders

Signetics en NXP hebben deze torren in elk geval nooit gemaakt (productie van de opvolgtypes liep mogelijk nog wel door tot in het NXP-tijdperk).

Ben wel benieuwd van welke vage merken je databladen vond (oftewel dat ga ik zo even proberen). Ik dacht dat alleen Siemens een aantal lockfittypes in second-source had.

Edit: Aha, merken als Unitra en Tungsram dus. Zou ik inderdaad toch liever het originele datablad gebruiken, zelfs al was er met die fabrikanten verder niets mis.

Ik heb even mijn lijst met datasheet sites doorgenomen en kom steeds op een Poolse datasheet terecht.

Was er ook een Pools halfgeleider filiaal van Philips?

@maartenbakker
Als je wat kan vinden graag!

Misschien dat BF196/BF197 door Siemens is 'uitgevonden', ik heb er in iig wel Philips exemplaren van. Lockfit is zeker hetzelfde als SOT25?

Unitra Semi (andere behuizing)
Value Semi

Philips was bij mijn weten de 'uitvinder' en Siemens de second source. Lockfit is inderdaad een andere naam voor SOT25 zoals TO-92 in dit geval eigenlijk SOT54 is (of ik moet er een cijfertje naastzitten).

@TA Er waren bij mijn weten geen (halfgeleider)fabrieken van Philips in Oost-Europa ten tijde van de koude oorlog, maar er werd wel driftig gekopieerd en in licentie geproduceerd. Het zou me ook niet verbazen als Philips zo nu en dan een machine of meer exporteerde zoals in elk geval gebeurde met complete productielijnen voor radio's en tv's (Joegoslavië ), videorecorders (Tsjechoslowakije) en electronenbuizen (Joegoslavië en mogelijk meer). Vaak ging het dan om de product(ie)lijnen van "vorig jaar".

@ flash ik heb een boekje uit 1970.

Daar staan deze types in bf 194 194 196 197

Wat heb je nodig ervan?

@intake
Zou je die pagina's kunnen scannen naar PDF en die PDF dan naar mij mailen?

Ja dat kan flash,

Ik maak wel wat foto's.. stuur maar een p.m.voor het adres.

Op 27 februari 2014 20:46:31 schreef The Engineer:
Ik heb al heel lang een set kabeltjes, ooit eens gekocht op een rommelmarkt. Ik zoek één zo'n rood kabeltje..

Als het een beetje mag afwijken bij Okaphone op de website kijken.

@datasheets van torren: Die hadden beter in een nieuw topic gekund.

Hoe heet zoon connector die je ook in je pc vind om je moederboord met de cd speler te verbinden? En dan bedoel ik IDE.

Ik wil namelijk 2 printen met elkaar verbinden en dat wou ik met flatcable en zulke connectoren doen.

Ik zoek printsockets van 16 en 14 polig en de matchende versie voor op de flatcable.
Daarnaast ook de juiste flatcable.

Weet iemand hoe ze heten en waar ik op moet letten?
Ik wou ze graag bij farnell bestellen.

Hierbij de door intake (waarvoor dank) opgestuurde specs van de BF194,195, 196 en 197.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc02083.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc02084.jpg

@maartenbakker
Ik zou het waarderen als je morgen/overmorgen nog in de databoekenverzameling snuffelt. Een echte Philips datasheet zou helemaal fijn zijn.

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op (100%)]

Ik herken bovenstaande foto's als afkomstig uit de beroemde "losbladige" zakboekjes. Ik zal er nog even induiken morgen of overmorgen.

Dankje, Ik heb ze gevonden.