Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

flash2b

Special Member

In China heb ik ooit deze gevonden en meegenomen:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06277%20(1)_cleaned.jpg

3.2mm, 4.0mm, 5.0mm, 6.0mm, 7.0mm en 8.0mm

[Bericht gewijzigd door flash2b op donderdag 25 september 2014 20:29:33 (15%)

Van dat soort dopsleuteltjes heb ik ook eens een handvol losse van Gedore gekocht van 5 t/m 8 mm in halve mm maten (eentje bestond er niet of kon ik niet vinden?). Kost wel een stuk meer maar Gedore heeft over het algemeen goede kwaliteit materiaal, ik heb van hun nog nooit iets gesloopt (zonder het ernstig te mishandelen).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 23 september 2014 19:08:34 schreef offie:
Ik ben op zoek naar een NTC.

MF72 10D25

een pdf ervan vind ik wel:
http://www.cantherm.com/media/productPDF/MF72_NOV_2012.pdf

Binnenkort denk ik een bestelling bij Mouser te plaatsen, maar is er een type dat hier equivalent mee is? Ik ken niets over NTC's, vandaar even hulp nodig :)

Iemand enig idee?

Ik vind bijna alles op eBay... Moet je wel internationaal zoeken.
Vaak komen onderdelen uit China/Taiwan, dat duurt (free shipping) ongeveer 40 dagen, maar zo goedkoop is wel fijn.

Succes mensen!

Mvg,
Ruben

Oké maar samengestelde woorden moeten aan elkaar. Bijvoorbeeld lichtschakelaar in plaats van licht schakelaar. Los van elkaar schrijven slaat nergens op.

Ik ben op zoek naar metalen busjes die worden gebruikt bij audio-apparatuur waar aan de zijkanten van die sjieke gefineerde plankjes aanzitten.
De funktie van het busje is om het gat van het hout te bedekken. in het busje zit dan een boutje of metaalschroef om het plankje aan de behuizing vast te zetten.
De buitenmaat is ongeveer 10 millimeter, er zit een kleine flens aan de bovenkant.
Meestal zijn ze op elektrochemisch wijze bruin of zwart gemaakt. (anodiseren ?)

Wie weet hoe die dingen heten, of waar ze te krijgen zijn ?
Als ik een naam ervoor wist kon ik op ebay zoeken.

Ik heb er niet meer dan een stuk of 12 a 16 nodig.
Dus aan een groothandel die ze alleen per doos van 100 verkoopt heb ik niet zoveel...

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Mocht je ze niet kunnen vinden, ben ik best bereid er een paar voor je te maken.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
guidob

Overleden

gezocht, een snelle schottky diode: SMV1110 / MBD101
Tektronix typenummer 152-0536-00

Hewlett

Honourable Member

Guido, moet het beslist een TH versie zijn? MBD101 is wel in SOT-23 leverbaar, wel een klein beetje lichter 225mW vs 280mW.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Guido, ik heb nog BA280's op een print zitten. Wel maar 4V max reverse.

guidob

Overleden

Dit is voor een TG501 time mark generator om de tijdbasis van een scope af te regelen. De hoogste frequentie is 1GHz en die werkt niet. Wordt gemaakt door een 500MHz sinus door de diode te halen. Door de vervorming krijg je ook een 1GHz harmonische en die wordt dan uitgefilterd met 4x een LC filter. De 500MHz is er wel.

De diode zit binnen blik en ik kan niet precies zien hoe de pads zitten. Een SMD versie zou wellicht zelfs handiger zijn, omdat ik geen toegang heb tot de onderkant (bijna helemaal ingeblikt, alleen een klein kijkgaatje).

De 500MHz is >750mV, de 1GHz is >200mV.

Dus lichter lijkt me geen probleem, 4V ook niet.

BA280 is verder zelfde spec als MBD101, een schottky UHF mixer diode.
Behuizing is SOD-23 (zoals vroegere varicap diodes). Ik kan er wel een missen.

guidob

Overleden

Dat zou mooi zijn. Je hebt geen e-mail ingevuld, kan je even naar mij e-mailen? Thanks!

Tidak Ada

Golden Member

Op 25 september 2014 12:35:26 schreef necessaryevil:
Klein beetje valsspelen, ik zoek geen componenten maar gereedschap.

*miniatuur dopsleutel (M3)
*miniatuur steeksleutel (M3)

Ik kan ze wel vinden bij praxis en dealextreme, alleen ik weet niet of deze een bruikbare kwaliteit hebben.

misschien wat laat, maar hebben jullie al bij modelbouwwinkels gekeken?
[ http://www.modelbouwbloemendaal.nl/index.php?action=article&aid=32… ]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 11 oktober 2014 19:39:11 schreef Tidak Ada:
[...] misschien wat laat, maar hebben jullie al bij modelbouwwinkels gekeken?

toen ik ze zocht ben ik zonder resultaat naar de modelbouw winkel in pijnacker gefietst....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Er zijn toch wel grotere modelbouwinkels, zeker in Den Haag

Overigens heb ik zo'n Chinees instrumentmakers setje met verwisselbare bitjes uit de jaren 80. Daar zitten zowel dopsleutelbitjes als steeksleutelbitjes in, aangevuld met wat inbus bitjes, een paar kruiskopjes, gewone schroevendraaiertjes en een priem in. Ik heb ze helaas nergens meer gezien, dus ben ik er erg zuinig op.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/schroevendr.jpg

Maten
4,0; 4,5; 5,0; 5,5; 6,0 voor de steeksleutels en
3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0 voor de dopjes

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
buckfast_beekeeper

Golden Member

Hoe klein wil je starten? Vanaf SW 1.5. Schroefjes vanaf M1.2 bijhorende tapjes.

Ik denk dat er zowat alles te vinden is in de heel kleine maten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dank je :-)
Ik had hier een weddenschap over lopen, met mijn huisbaas !
Dit scheel mij 2 maanden huur, of 2 jaar lang zijn bus wassen :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

@knutselsmurf:
Als je kruiskopschroeven gebruikt, zou je bij Gammel en Co kunnen kijken naar die dopjes, die ze in die spaanplaat boeken- en keukenkastjes gebruiken om de schroeven af te dekken...
Kleuren: wit en bruin en misschien zwart.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 12 oktober 2014 13:04:52 schreef rew:
[...]toen ik ze zocht ben ik zonder resultaat naar de modelbouw winkel in pijnacker gefietst....

Nu valt Delft <--> Pijnacker nog wel mee, in Rijswijk zit de Wapstad modelbouwwinkel en in Den Haag zit op de Loosduinsekade "De Houtloods" een hele grote modelbouwwinkel.

Ik heb ooit via Conrad zo'n dopsleutelsetje met ratel etc. gekocht Hier zitten ook de maten voor M3 en M4 moeren bij.
Voor de aanschaf van die doppenset had ik voor M3-moeren (5,5mm) jaren gleden in Duitsland een Belzer aangeschaft. Waren indertijd daar voor een fractie van de prijs in NL. Die vertoont tot op heden geen slijtage.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
fatbeard

Honourable Member

Voor een onderhanden project heb ik (om te passen) een amerikaanse inbouwdoos nodig. Eigenlijk twee: een 1-gang en een 2-gang.
In de states te koop bij zowat elke hardware store, maar waar koop ik dat in NL?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Hewlett

Honourable Member

Conrad heeft een aantal Amerikaanse inbouwdozen in het programma. o.a. bestelnummer: 613149 - 89 (blits kleurje) :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
fatbeard

Honourable Member

Hmmm... Dat lijkt de enige te zijn die ze hebben, en dat is een 3-gang: te groot. We zoeken verder.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek 3-polige Bulgin "Standard Buccaneer" connectors (of iedentieke van een ander merk) met vooreilend aardcontact. Ik heb deze in mijn campertje gebruikt voor de verbinding met de kasten op cammpings.
Ik zou graag een en ander uitbreiden, maar kan bij de gewone leveranciers (Farnell etc.) alleen maar de gewone uitvoering krijgen, die niet geschikt is als netaansluiting.
Wie weet wie ze levert?

Typenummers:
PX0730/P
PX0730/S
PX0731/P
PX0731/S
PX0732/P
PX0732/S

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Dit topic is gesloten