Ik ben op zoek naar een NTC.

MF72 10D25

een pdf ervan vind ik wel:
http://www.cantherm.com/media/productPDF/MF72_NOV_2012.pdf

Binnenkort denk ik een bestelling bij Mouser te plaatsen, maar is er een type dat hier equivalent mee is? Ik ken niets over NTC's, vandaar even hulp nodig :)

Op 21 september 2014 20:55:04 schreef rew:
Mijn vader zoekt voor zijn elektrische-grasmaaier een wat betrouwbaardere accu dan wat ie nu heeft.

Z'n accus gaan kapot van de diepontlading in de winter, hij geeft de schuld aan het "moeten bijvullen".

Het gaat om een lood-accu van (max) 14x9 bij 16 hoog.

Suggesties bij welke winkel(s) ik moet gaan shoppen?
Suggesties voor wat voor termen ze moeten roepen dat ik een voor hem betrouwbare accu ga vinden? (*)

(Accu-winkel.nl werkt me op m'n zenuwen. Ik moet drie niveaus diep op producten gaan clicken om "capaciteit 4500" te zien te krijgen. WTF is 4500? )

(*) Ik heb nu een datasheet (van een te grote) accu voor m'n neus, waar ze "valve regulated" roepen. Is dat "sealed, maar ontploft niet (#) als de katalysator het niet aankan", of "moet toch bijgevuld worden"?

(#) = "niet meteen" als je vervolgens het knalgas laat ontploffen. :-)

Is een 4s?p schakeling van LiPo/LiIon accu's niet een optie? Een bijpassende lader en protectie zijn niet duur. Als je wil kan je 80 18650 cellen kwijt in dat volume :p

@rew
Zoek op (semi)tractieaccu. Het beste is een geltype.
Je zou kunnen beginnen bij BACO, maar ook leveranciers van rolstoelen en scootmobielen.

Zou die 4500 niet op de capaciteit in mAh slaan?

[OT]
P.S. Heb je mijn privé mail mog gelezen?
[/OT]

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]

Tidak Ada, nee geen mail gezien. (als ik m'n mailbox filter op je voornaam blijven er 154 mails over, maar daar zie ik hem ook zo gauw niet tussen. Ik kan hem gegarandeerd vinden als ik een subject of mailadres heb...[update: heb je mailadres gevonden.... geen mail van dat mailadres gezien sinds nov 2013.... update2: mailisbinnen]).

Over dat getal, die 4500 zou mAh kunnen zijn, die 2800 van een andere accu niet. (dat moet eerder in de orde van 28Ah hebben gezeten.) Maar wie weet waren het Wh. Of Amerikaanse voeten-per-drie-weken. Wat heb ik aan een getal als ze geen eenheid geven? Het zegt mij in ieder geval eea over de betrouwbaarheid van de fabrikant: Ik kan er niet op vertrouwen dat wat ze zeggen klopt.

Laatst was er hier toch discussie over een leverancier die beweerde nikkel-catmium (SIC) accus te verkopen? Na aandringen dat dit echt niet meer toegestaan was, werden het ineens een andere type accus. Tot die tijd is drie keer bevestigd dat het echt klopt.

Er staat 2800, bedoelt u soms 28Ah? ja. Dus echt 28Ah? Ja. Zeker weten 28Ah? /JA/!!! maar ik meet ongeveer 13Ah... is het echt 28Ah? Oh, sorry, we bedoelen 14Ah.

Dan kan je toch beter meteen een andere leverancier nemen?

Ik heb de mail opnieuw verstuurd. Op de een of andere magische manier waren de puntjes uit je naan verdwenen (komt dat door je 'magic wand' ;-) ??).

Die eenheden troep deon we zelf aan mee. Ik zat pas nog te denken aan een discussie met FET over hoogfrekwent straling. We praten echter wel over een straalverbinding en het stralingsdiagram van een antenne... >:) Hoezo verwarrend?

Op 4 juni 2013 01:42:47 schreef maartenbakker:
[...]Elke 27n 100V (of hoger) MKT is op deze plaats geschikt. Als het een axiale moet zijn dan kan je bij jeukboxrevival een geschikt Chinees type bestellen. Zij leveren 400V als standaardwerkspanning, en dat lijkt me op die plaats ook beter geschikt dan 100V.

Maarten...wie of wat is jeukboxrevival???? Ik loop ook tegen het probleem dat ik voor restauratiewerk condensatoren van 400V nodig heb in het bereik van zeg 2 tot 100 nF.

Op 24 september 2014 09:38:31 schreef rew:
Er staat 2800, bedoelt u soms 28Ah? ja. Dus echt 28Ah? Ja. Zeker weten 28Ah? /JA/!!! maar ik meet ongeveer 13Ah... is het echt 28Ah? Oh, sorry, we bedoelen 14Ah.

Altijd open vragen stellen; "Wat is de capaciteit" "2800" "Sorry, maar dat is geen antwoord op mijn vraag." En dan dus niet kopen. Of wel, en zelf meten.

Als de leverancier al niet precies kan vertellen wat ie levert dan kun jij al helemaal niet weten wat je koopt.

Ohja 1 amerikaanse voet/drie weken is ongeveer 168 nm/s

Ik wil niet allerlei fabrikanten moeten opbellen. Ik wil op een website meteen kunnen zien wat ze verkopen. En tegen welke prijs.

Op 24 september 2014 19:14:06 schreef blurp:
[...]Ohja 1 amerikaanse voet/drie weken is ongeveer 168 nm/s

[humormode] Ik dacht meer aan xxx Rijnlandsevoet/schrikkeljaar [/humormode]

What about furlongs per fourthnight?

Offtopic, maar als mij leerlingen geen eenheden geven zet ik er met rood, paarden, koeien of schapen achter.

duus 230 v gedeeld door 23 A is 10 schapen

Klein beetje valsspelen, ik zoek geen componenten maar gereedschap.

*miniatuur dopsleutel (M3)
*miniatuur steeksleutel (M3)

Ik kan ze wel vinden bij praxis en dealextreme, alleen ik weet niet of deze een bruikbare kwaliteit hebben.

zoiets:
https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/handgereedschap…

Maar dan kwaliteit.

M3 moertjes komen in 5,5mm en 6mm, welke heb je precies nodig?

Ik zat enkele jaren geleden met hetzelfde probleem. Pijpsleutel 5 en 5,5 mm vind je haast niet. Tot mijn verbazing op vakantie in Frankrijk hingen ze daar zo in een bouwmarkt. Geen probleem dus.
Volgende maand ga ik weer die kant op dus moet ik wat meenemen dan hoor ik het wel.

Dat baselinesetje is precies wat het zegt: baseline. Dus voor incidenteel particulier gebruik.

M3 moertjes van 6mm zijn allesbehalve standaard, alleen in afstandsbusjes zie je het wel. Of in die hele goedkope setjes met bolkopboutjes en niet-verende veerringen enzo...

Ik gebruik zoiets (tot volle tevredenheid, prima kwaliteit).
Bij deze leverancier ook los te koop.
Anders moet je even zoeken op 'system 4' van dezelfde fabrikant. Daar is vrijwel alles voor te koop (ok, geen Bristol splines), daar heb ik dit van:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/photo000474sm.jpg

M3 moertjes komen in 5,5mm en 6mm, welke heb je precies nodig?

Dat wist ik niet, maar in dat geval allebei :D

Ik gebruik zoiets (tot volle tevredenheid, prima kwaliteit).

Ahh Wiha ken ik wel (en de leverancier ook). Had ze dus zelf gewoon kunnen vinden :0

Nu nog de steeksleutels. (En eventjes sparen)

Dat baselinesetje is precies wat het zegt: baseline. Dus voor incidenteel particulier gebruik.

Het gekke is dat m'n vader lang geleden zo'n setje heeft gekocht dat identiek oogt en wel van goede kwaliteit is. Ik heb later een doosje met enkele platte en kruiskopschroevedraaiers gekocht die er precies zo uitzagen, en die waren dus gewoon zéér slecht. Niet eens voor incidenteel particulier gebruik zeg maar:P

Verder:
Hebben jullie een betrouwbare bron met die m3 maten? Ik had dus alleen gevonden dat ze 6,0 mm waren, maar blijkbaar is 5,5 mm meer gangbaar.

De steeksleutel 5.5 heb ik bij "romijn" in Delft gehaald. Ik had eerst een winkel gevonden via internet die bleek te moeten bestellen en weken (werd uiteindelijk maanden) levertijd te hebben. Doorzoeken, website van Romijn gevonden. Langs gefietst en dan was het: welke variant wil je?

-> Bij de goede ijzerwarenhandel gewoon te krijgen, als dat niet lukt, Romijn, Delft. :-)

Ik heb ooit bij een ijzerwinkel een steeksleutel 5.5 - 7 gevonden. Reuze praktisch: M3 en M4 in één steeksleutel.
Zal vanavond ff kijken voor het merk (ding ligt thuis).

Toevoeging: DIN439 en DIN934 zijn de bronnen. Links en rechts wel op het web te vinden.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op (21%)]

Ik heb de 5 en 5.5mm steeksleutels van Gedore, zoals deze:
http://www.toolspot.nl/contents/nl/d498_Gedore_ring_steeksleutel_1B-MM…

Vanaf 6mm is veel meer keus.

heb die sleutels van dowidat, ook een stel 6mm haakse steeksleutels voor de moeilijke plekjes. die zijn van belzer.. de 5,5mm dop zat in de doppenset al in. heb er ook van beiden een schroevendraaier maar die zijn vele jaren oud, een pb en een made in w germany ding. beide schroevendraaiers gebruik ik wekelijks nog..

Op 25 september 2014 12:35:26 schreef necessaryevil:
Klein beetje valsspelen, ik zoek geen componenten maar gereedschap.
*miniatuur dopsleutel (M3)
*miniatuur steeksleutel (M3)
Ik kan ze wel vinden bij praxis en dealextreme, alleen ik weet niet of deze een bruikbare kwaliteit hebben.
Maar dan kwaliteit.

Probeer eens hier eens, desnoods even een belletje naar hun, ze hebben veel gereedschap.
MVG Gerard.;)

zelfs een 5.5 x 7 steeksleutel...