Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 april 2013 19:32:02 schreef RAAF12:
[...]
Yep, daar ga ik voor.
@Tidak Ada :
Het zoeken naar een hoog-ohmige koptelefoon zit er niet in, helaas.
[....] Stereo heb je toch niet nodig op je Geiger-Müller teller <G>
Had ik al begrepen uit je vorige post. Ik hoop dat het niet ernstig is. Wat de hoofdtelefoon betreft: Ik heb zojuist zo'n Philips stethoscooptelefoon op 2dehands te pakken gekregen. Wel stereo 2× 1kOhm, dus 2k of 500Ohm, maar serie of parallel is goed te doen (Het kringelsnoer is wel lichtgrijs 
Was juist van plan je nog te mailen.
Tot ziens op de Jutberg ? Is een stuk groter dan Tietsjerk
@Mans:
Kan je daar ook ilegale zenders witwassen ? 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 12 april 2013 19:10:59 schreef Henry S.:
<<>>
Ik ga een PA2HS badge opdoen, geef me maar een por als je me ziet.
Vergezeld van een bodyguard: mij 
@mans: Veel plezier daar! Zijn dit weer alle weller-fans? (zie foto vorig jaar).
@Raaf: sterkte (denk ik dan maar)
@monservisje: Ik loop er ook al jaren rond, en ben nog steeds jong 
<= NVHR lid.
Op 12 april 2013 20:44:56 schreef Tidak Ada:
Tot ziens op de Jutberg ? Is een stuk groter dan Tietsjerk
Op hemelvaartsdag, ook leuk (vooral met mooi weer met extra veld).
Om 1 uur waren de meeste standhouders al weer vertrokken. En ja het is echt heel klein
Toch nog wat kleine onderdeeltje gescoord van die oude man van Electronika Julianadorp(mooi prijsje gemaakt).
Wel leuk trouwens om even wat CO'rs te zien
[Bericht gewijzigd door Nburgmeijer op (11%)]
[...] Had ik al begrepen uit je vorige post. Ik hoop dat het niet ernstig is. Wat de hoofdtelefoon betreft: Ik heb zojuist zo'n Philips stethoscooptelefoon op 2dehands te pakken gekregen. Wel stereo 2× 1kOhm, dus 2k of 500Ohm, maar serie of parallel is goed te doen (Het kringelsnoer is wel lichtgrijs
Pa, jaargang 1917, doet het niet zo goed meer.
Dus ff ritje Randstad vice versa.
MAH
Het was weer gezellig. De kleinste beurs waar ik kom.
Leuk om zoveel bekenden tegen te komen! Dit had ik op deze beurs nog niet eerder mee gemaakt.
Op weinig beurzen gebeurd dit, maar op deze was het ook gewoon onmogelijk om elkaar mis te lopen.
De buit was weer eens niet veel, 3 mtr chem-wick en een batterijhouder, waar ik beter nog wat langer had doorgezocht naar nog één extra, was wel van pas gekomen.
Met Henry nog een poging gedaan een multimetertje te reanimeren, maar helaas niet succesvol. Ik zal moeten proberen een nieuwe zebrastrip te pakken te krijgen, en verbindingspads 100% tin vrij maken. (fluke10 serie heeft een behoorlijke constructiefout en dat geeft nu problemen).
Helaas andere verplichtingen, en weinig vertrouwen in het weer, dit jaar voorbij moeten laten gaan, We gaan voor de Jutberg, maar da's ook altijd spannend met het weer,
15 Juni in t'Harde waarschijnlijk zelf nog van het eea. af te zien komen. 
Een rolletje tin en twee van die zakken met allerhande onderdelen erin is het enige wat ik heb gekocht.
Even een praatje gemaakt met die meneer van de unis groep, ook interresant.
En als souvenir nog een stuk hondenstront onder mijn schoen 
[...] Wat de hoofdtelefoon betreft: Ik heb zojuist zo'n Philips stethoscooptelefoon op 2dehands te pakken gekregen. Wel stereo 2× 1kOhm, dus 2k of 500Ohm, maar serie of parallel is goed te doen (Het kringelsnoer is wel lichtgrijs
Ah, gelukt voor een leuk prijsje? 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ja, gelukt, heb hem gisteren ontdaan van overtollig oorsmeer en even is een desinfcterende vloeistof gelegd.
Nu die counter nog in orde krijgen, want die is voorlopig zo dood als een pier, zelfs de battey-check doe het niet 
Als ik het zo bekijk is er goed mee gestoeid; geen component is nog origineel.
Op 12 april 2013 22:11:32 schreef MAH:@mans: Veel plezier daar! Zijn dit weer alle weller-fans? (zie foto vorig jaar
Maar even verder in dit topic.
We zijn er... Gisteren aangekomen. Vandaag antenne's gemaakt. Gevouwen dipool voor 40 meter, inverted-V (80 t/m 10), end-fed (40,20,10). Via relais PI3RAZ zijn we ook te werken, het lokale relais HB9BB (net over de grens in Zwitserland) kunnen we koppelen aan PI3RAZ.
Solderen en verbindingen maken op het terras in de zon en uitzicht op de sneeuw is het goede leven.
Meekijken kan via de lokale webcam die hier 50 meter verderop staat (niet via Internet Explorer)
http://valuenalopp.pixxerbase.net/demo/livestream.htm
Nog een paar fotootjes zonder commentaar

p.s. Internet gaat wat moeizaam hier (300kb down, 100 kb up).
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Leuk!
Doe ze de groeten, voor zover ik ze ken 
(Ze zijn op die laatste foto toch niet met elkaar door dat ding aan het praten he? *pschhk*haal voor mij nog een biertje*pschhk*ja loop lekker zelf*pschhk*)
Is er nog een frequentie waar ik jullie kan contacten?
40... (7070, 7075, 7077).....of elders???
fijne daagjes toegewenst!
Rob.
[Bericht gewijzigd door rob007 op (13%)]
Hier: http://www.pi4raz.nl/ aan de rechterkant onder 'praatpaal' en verder naar onderen.
@Jochem, Tsja, dat is nou experimenteel radio onderzoek! 
Yep, experimenteel radio onderzoek doen we bij voorkeur op een terras in de zon.

Vandaag weer volop zon. Drie mannen zijn de bergen in om een SOTA locatie in de lucht te brengen (Schönberg, 2104 mtr.) De rest zijn minder geoefende klimmers en zijn bij de hut gebleven.
@Jochem, de bierblikken moeten leeg want dan kunnen we daar een 2,4GHz wifi richtantenne van maken
.
En de mensen die riepen dat een 200 meter breed dal een slechte DX-locatie is hebben ongelijk gekregen. De Amerikanen rollen over ons heen om HB0 te werken. Verste DX tot nu toe... Vanochtend 07:00 uur op 20 mtr. CW verbinding met VK7 (Tasmanië) met 50W in een 2x20mtr. Inv. V antenne. Veel verder kun je niet, hi...
Tidak Ada
Mans en andere berggenieters,
Er is op het moment een Belg op het forum, die met Barkhausen-Kurz oscillatoren bezig is. Hij wil graag contact met zendamateurs en andere shf prutsers, die die experimenten ook leuk vinden. Hij heeft als nick < sparkman > en had een topic over ' Vraagje over de fameuze "Cantenna" ' gestart.
Gaan jullie die Gerölsteiner-antennes bundelen voor een hogere versterking? Dan moet je wel doordrinken, hoor 
Was een grapje... We hebben hier een richtantenne en een dongel voor Wifi en een cantenna is niet nodig.
Tidak Ada
MAH
Op 17 april 2013 11:28:55 schreef Schimanski:
Yep, experimenteel radio onderzoek doen we bij voorkeur op een terras in de zon.
Ha, en werkgevers maar nooit willen geloven dat je dan ook productief kan zijn 
Jahoor, daar zijn de wellers alweer.
De rest van de posting overigens niet...