Hi Heren, 
Vandaag nog wat werk gedaan aan de voedingssloper...
Als eerste even het aangepaste schema, ik ga nu uit van 8x IRFP064.
En de piekstroom begrensd op ongeveer 100 Ampére per Fet.
De timing uit de pulsgever is ook aangepast, nu loopt de pulsduur van 0,5 tot ongeveer 5mSec, we zullen zien of dit een redelijk bereik is.
Dat ik het korter heb gemaakt is i.v.m. de verwachte dissipatie van het geheel.
De uitgangs sectie vraagt toch wel veel stroom en vooral omdat ik nu met 8 Fets ga werken heb ik de batterij voeding laten vallen.
Zelfs met een dikke elco over de voeding kom ik ruim boven de 100mA piekstromen in de voeding.
Als ik dat dan terug reken naar de stromen die de batterijen moeten leveren wordt het toch wel wat veel,
vooral als de batterijen wat ouder worden en de Ri omhoog gaat.
Daar ik met deze meetschakeling toch geen last heb van commonmode problemen zal hebben,
kan hij dan beter uit het net gevoed worden.
Schema versie-04

Nu wat plaatjes over de mechanica.
De eerste foto geeft een indruk hoe de Fet's in het doosje komen.
De degelijke Hirschmann stekkerbusjes komen aan de zijkant geboord.
Als deze stekkerbusjes er in zitten komt het stukje print over de metalen uiteinde van de stukker bussen.
Ik zal nog wel het koper moeten onderbreken anders hebben die Fet's geen zin 
De Fets worden met een stukje isolatie materiaal in het kastje vastgezet.

Het stukje printmateriaal is wel speciaal, de dikte van het koper is ongeveer 0,45mm.
Ik pas dit toe, omdat ik dan een lage weerstand heb en weinig inductie.
Verder wil ik de 2x 0,02 Ohm weerstanden hierop plaatsen, dit wordt echter wel passen en meten, beetje weinig ruimte.

Dit zijn twee foto's om te kunne zien hoe de Fet's en de BD139 transistoren op de beugel zitten.
Ik wou de transistoren die Roland voorstelde nog bestellen, maar kreeg het M3 schroefje daar niet doorheen *grin*

En de laatste foto voor vandaag.

benleentje
Hou je er rekening mee dat ik dit ontwerp voor voedingen tot 10 a 15 Ampere en zo'n 30V...
Voedingen met extra veel capaciteit aan de uitgang vraagt toch een aangepaste schakeling.
Dit geld ook voor hogere spanningen enz...
Dit ontwerp is voor labvoedingen, die bij de electronicus op tafel staan om zijn schakelingen te testen.
Niet om voedingen te testen die meer weg hebben van dikke accu's.
Maar...
Als jij het handig vind om zoiets te hebben, dan kan je het natuurlijk schalen naar iets groters.
Meer Fet's meer 7667 enz mijn zegen heb je, oja vergeet dan de banaan bussen maar 
High met Henk
Als je geschikte voedingen wilt testen, als dit meetinstrument klaar is, ben je welkom.
Alle "Magic Smook" uit jouw voedingen is echter wel voor jouw rekening.
Gegroet,
Blackdog