henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 14 december 2014 20:08:22 schreef paperclip:
Die hard disk werkt gewoon zoals het hoort, maar omdat ik maar één werkend filter heb werkt de recorder functie niet. Daarom heeft de hard disk geen nut meer. Wat mij stoort is dat de schrijf onnodig draait tijdens tv kijken. Dat is volgens mij een ontwerpfout en geen defect. Als ik kabel van de schijf los trek verschijnt inderdaad wel een foutmelding.
Er zit waarschijnlijk een Linux distributie op. Valt weinig aan te ontwerpen. Hoogstens dat power management aan gezet had kunnen worden zodat de schijf stopt als er niks mee gedaan wordt. Verder is powermanagement voor alle *nix distributies een ramp. Unix is daar van origine niet op gemaakt, je moet nogal wat verbouwen in de software omdat goed te krijgen.
Mijn ervaring is dat je in Linux eenvoudig kunt instellen hoe lang de schijf blijft spinnen als je die niet gebruikt. Na 10 minuten uitschakelen gaat als volgt:
hdparm -S 120 /dev/sda1Maar ja, dan hadden ze hdparm moeten toevoegen aan de firmware en een tijd moeten instellen.
rob040
Golden Member
Op 27 november 2014 00:23:43 schreef Paul Prutser:
Heb er tot nu toe een stuk of 10 gerepareerd.
- 1 harde schijf stuk / sector beschadigd
- 2 een soldering rond de tuner (door de hitte)
- 3 het SAW filter
Heb een leverancier gevonden die de BF36A1Dc per stuk verkoopt, nu nog horen wat ze kosten.
Hoi, hoe is dit afgelopen, zijn ze per stuk te koop? Of is er iemand die er een paar heeft liggen?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Hier loopt er eenzelfde discussie over leverbaarheid, kun je ook effe in de gaten houden (voor diegene die de andere post niet gezien heeft).
http://www.circuitsonline.net/forum/view/124584
henri62