soldeersmurf
Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.
Op zaterdag 1 november 2025 00:01:59 schreef maartenbakker:
Leuk spul!Ik vraag me af of KA ook iets in Heerlen (normaal KH) was.
De enige fabrikanten die 12NC's gebruikten waren Philipsbedrijven en voormalige Philipsbedrijven (maar die verminken de nummers vaak).
Dat laatste klopt zeker. Het bedrijf waar ik ooit werkte had een Philips onderdeel overgenomen en ook het 12NC omarmd (misschien wel mee-gekocht?). Grappig was dat er toen bij 'ons' nieuwe 12NC' s (3122...) werden aangemaakt die al bestonden. Niemand dacht eraan om te checken of dat tot doublures zou leiden. Ook was bij de overname kennelijk de lijst met bestaande nummers niet meegekomen. Dat gaf heel leuke verrassingen omdat de ingelijfde ex-Philips inkopers uit gewenning veel onderdelen bij Magazijn 4500 bleven inkopen en heel andere producten geleverd kregen dan die ze dachten besteld te hebben.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Eigenlijk zouden ex-Philipsbedrijven contractueel verplicht moeten zijn geweest om nieuwe nummers uitsluitend uit een nieuwe, volledig aan hun toegekende reeks (schets)nummers te trekken. Voordeel is dat ze dan ook nog zelf de structuur binnen die nummerreeks kunnen bepalen.
@Gerard Slikker: dankjewel! Zeer interessant en zo te zien inderdaad allemaal Philips.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (14%)]