Hier verder: https://www.circuitsonline.net/forum/view/164078
Hier verder: https://www.circuitsonline.net/forum/view/164078
Golden Member
Hi
Deze is ook voor de Heer M. Bakker , ik had nog nooit dit onderstaande product van Philips gezien.
Het staat in de showkast bij mijn Broer.
Groet,
Bram
Golden Member
Interessant ding, ook grappig dat ze er iets 'moois' van gemaakt hebben in plaats van gewoon een doosje. Kan een Duits ontwerp zijn, maar typenummer en productie Nederlands/Belgisch.
Ik heb nog wat verder gekeken naar Philips items in m'n "zooi".
Als eerste een Philips CDI speler.
Golden Member
Dankje!
Bij de CDI speler valt op dat hij af fabriek is omgekat (andere sticker eronder). Bij de monitor wijst uitvoeringsnummer /16 op bestemd voor de Spaanse markt.
Oke, interessant! Zal ik nog kijken wat er onder die stikker van de CDI speler zit?
Golden Member
Als je dat voorelkaar krijgt zonder beide stickers onleesbaar te beschadigen, graag! Als het met verwarmen (haardroger) niet lukt zou je voorzichtig kunnen kijken of de bovenste sticker tijdelijk doorzichtig wordt of er af te halen is door er alcohol op te druppelen. Met wat oudere stickers lukt dat soms, met deze misschien niet. Als beide stickers aanelkaar blijven zitten maar wel loslaten van het apparaat, kun je er met fel licht misschien doorheen kijken.
P.S. De Philips monitor is van februari 1987
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 28 december 2023 00:04:11 (15%)
Golden Member
Op 28 december 2023 23:29:37 schreef kris van damme:
Iemand enig idee waar deze meter voor gebruikt werd en waar ie gemaakt is? (het lijkt me een vergelijkingsbrugje, maar wel met een AC meet spanningkje, dus kan voor chemie zijn)[bijlage][bijlage])
Ik meen dat DY staat voor Enschede. Dat moet ik even in het betreffende topic nakijken.
EDIT: DY is Almelo, Enschede is DQ... Dankjewel, Folkert!
Gezien het typenummer PW9504 is het inderdaad een apparaat voor natuur- of scheikundig laboratoriumgebruik. De letters PW zouden kunnen staan voor Philips Wetenschappelijk, maar dat durf ik niet te garanderen.
Op 2 januari 2024 21:14:49 schreef maartenbakker:
[...]
Ik meen dat DY staat voor Enschede. Dat moet ik even in het betreffende topic nakijken.Gezien het typenummer PW9504 is het inderdaad een apparaat voor natuur- of scheikundig laboratoriumgebruik. De letters PW zouden kunnen staan voor Philips Wetenschappelijk, maar dat durf ik niet te garanderen.
DY staat voor Almelo, Wetenschappelijke Analyse Apparaten.
Tegenwoordig Malvern Panalytical
PW betekende idd Philips Wetenschappelijk
Op 2 januari 2024 21:14:49 schreef maartenbakker:
[...]Ik meen dat DY staat voor Enschede. Dat moet ik even in het betreffende topic nakijken.EDIT: DY is Almelo, Enschede is DQ... Dankjewel, Folkert!
Gezien het typenummer PW9504 is het inderdaad een apparaat voor natuur- of scheikundig laboratoriumgebruik. De letters PW zouden kunnen staan voor Philips Wetenschappelijk, maar dat durf ik niet te garanderen.
Maarten, Folkert : bedankt voor de info over de PW9504.
ik denk dat het een vergelijkende weerstandsbrug is, met AC meetspanning, dus oa voor vloeistoffen. (het toestel zelf werkt op batterijen)
Geen ideenof je dit ook interresant vindt.
Reparatie verslag van een Philips toestel made in India. Er is een Typenummer bij en foto's van binnenkant.
https://jestineyong.com/no-radio-pick-up-solved-in-philips-2-in-1-mode…
Golden Member
Die is zeker interessant, ze zijn in India dus in 1980 niet tussendoor gewisseld van typenummerreeks. Ik kan het bouwjaar van dit apparaat nog niet met zekerheid duiden, zou volgens het typenummer modeljaar 1993 moeten zijn. Alleen het typestickertje is nog zoals we ze hier in 1973 gebruikten, dus zonder datumcode in het serienummer.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 2 mei 2024 23:17:47 (48%)