Die printplaten zijn uit een Duitse Philipscomputer. Ze bouwden daar werkstations en servers voor kantoorgebruik/tekstverwerking als ik me goed herinner. Gelijkenis met NMS-PC's berust misschien op toeval, althans daar heb ik nooit Philips floppydrives in aangetroffen maar die eerste print zal inderdaad wel van een floppydrive komen.
Ik denk dat een ULA een uncommitted logic array is, in dit geval geprogrammeerd om een floppydrive te besturen of de data ervan te verwerken.
Het printje met de TDA1060 en galvanische scheiding, is een regelprint uit een schakelende voeding van zo'n computersysteem.
De (kennelijk datumcodes) die met MB beginnen, horen bij MBLE. Ik kom die veel tegen op dubbelzijdige printplaten van Philips uit de jaren '70 en '80, meestal geheel of gedeeltelijk gestempeld, maar geëtst kan vast ook. Kennelijk hadden die een grote productielijn (heel misschien zelfs assemblagelijn, maar ik denk vooral etsen, zagen en boren) voor wat geavanceerdere printplaten staan.
In dit geval ging het dus om een in of rond 1984 gebouwde computer. De datumcodes op de onderdelen bevestigen dat.