Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken

Dit topic is gesloten

kwam een oude lamp tegen van philips een HOV. had deze nog nooit gezien iig.. het is een lange glazen buis van een 60cm ..

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20130829_144544_zpsa9b7a56b.jpg

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Made in Belgium.
Philips Lighting,Turnhout.

weet niet of iemand de nieuwe gu5.3 philips ledspotjes al heeft gezien, maar die hebben een 2cm fan aan boord tegenwoordig.. wie bedenkt zoiets toch!! de led gaat 20.000 uur mee maar de fan rammelt al meteen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb hier een Philips-ding gevonden maar weet niet wat het is.

Het lijkt wel een lampje,maar waarvoor?

PHILIPS
MADE IN HOLLAND
GH 3\02
220-250V

Op 28 augustus 2013 19:06:09 schreef maartenbakker:

Kz lijkt van alles en iedereen te komen (wel allemaal Azië). Ik vermoed dus geen Philips (*)

(*) edit: service manual bekeken en het is een vreemde mix; tunerboard en cassetteboard zijn duidelijk van Philips zelf, de rest heeft veel Philipsonderdelen maar komt kennelijk uit een externe fabriek. Er zitten naast Hong-Kongtransistoren ook Philips IC's in en zelfs een stelletje ON4986 transistoren die ik aan het betreffende topic toevoeg.

Indien Kz geen verzamelnaam is voor audio, kan er dan worden uitgegaan dat deze radio door/in beheer/onder toezicht van Philips gemaakt is?

Moet ik hem nog openmaken?

maartenbakker

Golden Member

Graag, want in de servicemanual zelf kon ik geen aanwijzingen ontdekken (printopdrukken ontbraken).

De kans is vrijwel 100% dat het apparaat niet dóór Philips gemaakt is, maar kennelijk wel in zeer nauwe samenwerking met Philips.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 2 september 2013 20:48:36 (40%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok, Ik weet niet of ik er tijd voor zal hebben, School is terug begonnen.

Maar hij zal open gaan of hij nu wil of niet, ik weet alleen niet wanneer.

Ik zit nu de service manuals te bekijken van Philips audio die tegenwoordig in de winkels liggen.

Radiocassette:

In de AZ1133 en de AZ1880 zit geen enkel Philips-onderdeel, nummer op print ziet er TCL-achtig uit.

Voorbeeld van nummer:
48-04MM196D0121

De rest is voor morgen, als er verdere interesse is.

Ik heb hier een Philips GoGear HDD065/00 liggen, flashgeheugen was defect, ik bewaar hem nog omdat ik het een mooi apparaat vindt.

Made in China. KT000445035659

Hier zitten wel enkele onderdelen van Philips in.
Een PCF50606 en en SAA7750.

Verder zitten er een altera max,een schermpje en een mini-hardeschijfje in.

Opdruk op de print is: A-side 340.2 ELEC1F-01B JFMAJ JASOND 2004 ELEC-1 E3330BM

Langs de andere kant staat er 3540.2(laaste deel van een 12NC??)

In de achterkant van de behuizing staat nog een blauwe stempel "102211" en MAGNESIUM AZ91 2072. T3, In de voorkant van de behuizing staat 2071. T3 MAGNESIUM AZ91D.

Op de accu staat nog het volgende: 3104 200 5223.3, Made by BYD for Philips.

byd is een grote chinees die o.a li ions en lipo's produceert..

kwaliteit is niets mis mee (van de batterijen die ik heb gebruikt van dit merk)

Hier heb ik wat curiosa.
Ik heb wat bakjes halfgeleiders van iemand uit Eindhoven overgenomen een paar jaar geleden, helaas email kwijt.
Het waren veel componenten waarvan heel veel TO-1 enz torren zonder typenummer, helaas had ik besloten om alles wat niet duidelijk was qua typenummer bij elkaar te doen en weg te gooien (het laatste gelukkig nog niet gedaan).
Verder heb ik veel van die ic's met drie lettercode, TTL en DTL ic's

Voor de info zie de foto's
Nog te vermelden: De 4 ronde ic's zijn allemaal 10-polig.
Er zijn twee kleine torretje ON271 en ON274, deze hebben een motorola merkje en zijn NPN met basis in het midden.
Omdat bijna alle spul kennelijk uit philips fabrieken kwam, ook de andere zaken maar ff op de foto gezet, welke geen ON of OM nummer hebben.
Het commentaar op de papiertjes is van de eerdere eigenaar

http://members.quicknet.nl/gerard.slikker/om1%20%28Large%29.JPG
http://members.quicknet.nl/gerard.slikker/om2%20%28Large%29.JPG
http://members.quicknet.nl/gerard.slikker/om3%20%28Large%29.JPG
http://members.quicknet.nl/gerard.slikker/om4%20%28Large%29.JPG
http://members.quicknet.nl/gerard.slikker/om5%20%28Large%29.JPG

maartenbakker

Golden Member

Mooie verzameling!

Ik ga die nummers in elk geval even in het OM-topic toevoegen.

127BSZ|A is een mooi voorbeeld van een prototypenummer (als de transistor in productie is gegaan was het een BSZxx geworden), de IC's met OM achter het nummer ook. Lijkt me inderdaad ergens uit de krochten van Philips afkomstig dus.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

vroeger kon je in eindhoven bij zo'n hobbywinkeltje van die philips restanten kopen waar geen type opstond. die werden goedkoop verkocht voor de hobbyist. heb daar lang tda typen van gehad waar alleen een 6mm rond geel stickertje opzat met het type met pen eropgeschreven..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik wou vandaag eens in het service menu gaan van mijn Philips LCD monitor om te kijken hoeveel branduren die al heeft(Vind ik niet terug in service menu en ook niet in het service manual)

Ik heb de service manual er even bijgenomen,maar volgens mij is dit weer zo'n toestel dat in opdracht van Philips gemaakt is.

In de service manual staat "Published by BCU Monitors" en "Printed in Taiwan"

Het chassis is HUDSON 3 en het typenummer en serienummer is het volgende:

170B4BS/00 Z
HD000339016483
MADE IN HUNGARY

De eerste 4 cijfers van de 12NC's die ik tegenkom zijn:
-3138
-2422
-8238
-9322
-9965

Is dit een echte Philips? en nog belangrijker,hoe kan ik de branduren zien?

de draaiuren kan ik hier zo in het gewone info menu uitlezen, 8500 alweer. maarja op 15% brightness kunnen daar nog wat uren bij :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

In 2003 waren dat nog echte Philipsen, wat je ook kan zien aan de ruime hoeveelheid 12NC's. De overname door TPV was pas in 2006, al werd er voor die tijd vast ook al wel een keer wat ingekocht.

BCU als in BCU Monitors is een aanduiding voor het betreffende bedrijfsonderdeel, naast Taiwan hing FIMI daar bij mijn weten ook ooit onder (was oorspronkelijk ook een televisiefabriek) maar daar hebben ze zich op het medische gebeuren toegelegd en die fabriek is later naar BARCO gegaan. Ik heb nog een FIMI-monitor op mijn bureau staan, ongeveer het beste van CRT-technologie dat Philips ooit voor consumenten in het assortiment gehad heeft.

HD is Szombathely, een echte Philipsvestiging in een vrijhandelsgebied voor levering aan de Europese markt. Bij mijn weten geen eigen producten (nog nooit een 12NC van gezien in elk geval), maar gewoon assemblage van Taiwanese ontwerpen.

3138 -> consumentenelectronica Taiwan (in die jaren dus monitoren en PC-stuff)
2422 -> overige componenten Nederland
8238 -> schetsnummers en lokaal getrokken nummers Taiwan
9322 -> buizen en halfgeleiders, 22 kan maar hoeft niet met Nederland te maken te hebben
9965 -> servicenummers, een soort opvolger van de 48xx reeks maar de laatste 8 cijfers hebben geen betekenis.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Philips AJ3280/00
RZ 86608
MADE IN MALAYSIA

jaren 80 of 90 klokradio

SRU 4010 II, universele afstandsbediening van Philips:
http://i39.tinypic.com/211j5oj.jpg

Edit: Ik heb er nog opgeschreven vanuit thuis en familieleden,maar ben het papier even kwijt.

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op maandag 28 oktober 2013 16:31:27 (32%)

maartenbakker

Golden Member

Portugese 12NC. Die dachten ook: ff de grens over gooien en weer terug. Kennelijk was het in 2009 in Portugal nog geen crisis, lijkt me dat de arbeid er inmiddels goedkoop genoeg is om het weer zelf te doen.

AW en RZ toegevoegd, bleek ze al eerder te zijn tegengekomen maar van AW het datumbereik kunnen uitbreiden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik kwam een code tegen die op philips afkomst lijkt.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20131029_133242_zps50828bf1.jpg

het is (was) een originele autospeaker van een toyota avensis uit 2003.. opgeblazen, maar het is 1 geheel met het frame dus het binnenwerk eruit geknipt en een losse speaker erin geschroefd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Philips. Made in Belgium, Dendermonde.

Dit is een autoluidspreker voor Toyota aan het nummer te zien.

Maar wat vreemd is dat er 22 staat in 9022. En 22 staat voor Nederland.

Zou normaal toch 9004 moeten zijn,maarten?

Of is dit weer zo'n uitzondering?

maartenbakker

Golden Member

9022 254 99721

90 zijn commerciële nummers voor consumentenelectronica, dus Toyota zal het ding in Eindhoven besteld hebben als eindproduct inplaats van als onderdeel; misschien hij maakt deel uit van een al dan niet geheel door Philips aangeleverde installatie die uit losse eindproducten bestaat (per automodel of per extrapakket wisselende samenstelling).

Overigens zijn er ook best luidsprekers te vinden waarvan de code met 2422 begint en die toch in Dendermonde gemaakt zijn. De 12NC geeft weer waar een object voor het eerst geadministreerd is en niet altijd waar het vervolgens gefabriceerd is.

Zou er een typeaanduiding aan hangen binnen Philips dan is de kans aanwezig dat die bestaat uit wat letters, gevolgd door 4997/20 aangezien dit stramien voorkomt bij andere 9022-nummers die ik genoteerd heb staan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

MP3/MP4-spelers

SF komt voor op de Philips GoGear Ariaz en de GoGear Vibe.(Gogear Vibe SA4VBE88XN/12 - SF1B1250032207)

JF komt voor op de Philips GoGear Raga.
(Gogear Raga SA4RGA04KN/12 - JF1G1251049416)

TV bij familielid:
29PT9020/12 - QG1A0511014592 - EM5.3E AA - A68ERF182X04/M - Made in France
http://i43.tinypic.com/2504hns.jpg

een philips adapter met 42 nummer..

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/20131102_191950_zpsc2dc3c8f.jpg

do not immerse in water staat er tussen de keurmerken in..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 9 november 2013 09:12:03 (12%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

JF noteren we. 200511 voor Dreux ook. Die TV is een mooi ding geloof ik, en een buis die met wat geluk al niet meer zomaar stukgaat.

Die adapter komt uit Oostenrijk, of althans is daar gespecificeerd. 42 wijst op een kleinhuishoudelijk apparaat, en die maken ze daar inderdaad (Klagenfurt, meen ik).

Klopt het dat ik 4203 030 72360 lees en staat er op die tekstregel tussen de keurmerken nog wat zinnigs?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Nog een paar customs. Bovenste hybride staat alleen 0093,2 op.
Heb ook ook nog een OQ0145, ik weet dat dat later de Plessey SL3145 werd...

http://www.uploadarchief.net/files/download/oq-chips.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten