De spanjaard is inmiddels verwerkt. De rest doe ik gelijk even.
Op die 14TX1004 moet op de achterwand ook een los plakkertje aanwezig zijn met o.a. de datumcode. TY is in elk geval Taiwan, wat dus later de monitorfabriek werd en nog later de eerste voet aan de grond voor TPV. Het zal om een TX-chassis gaan.
De blog van Dhr. Sharp staat trouwens al als belangrijke bron in de wacht, dus ik weet niet of het echt handig is om daar losse exemplaren vanaf te trekken. Aan de andere kant duurt het nog wel even voordat ik mijn systeem op orde heb en levert het wel onmiddelijk nuttige informatie op op deze manier maar wel met het risico dat alles opnieuw moet. Als ik jou was zou ik trouwens die bronverwijzing gewoon in de foto's laten staan, zelfs al weet ik dat hij zelf ook een hekel heeft aan bronvermeldingen (er staan zelfs teksten van mij op zijn site die ik voor een andere site schreef, en vooral veel cut&paste van patenten en onbekende internetbronnen - niets mis met bronnen citeren maar een vermelding kan toch geen kwaad).
Overigens goed gespot die 12NC, op dit gammele LCD-scherm zie ik die dingen niet als de kijkhoek niet precies goed is. Het maakt duidelijk dat de TX oorspronkelijk een Nederlands ontwerp is.
De PC-monitoren van tegenwoordig vallen onder Cooperatie MMD Meridian U.A. in Amsterdam en worden sinds eind 2005 overwegend door TPV gemaakt, dat de fabrieken toen heeft overgenomen, maar ik heb ook al exemplaren gezien die door Qisda zijn gebouwd. De bouwkwaliteit lijkt minder goed dan Philips tot 2006 maar beter dan TPV tot 2006. Daarmee zitten ze zeer stevig in de middenmoot van de markt (dat is ook niet verbazingwekkend, want ongeveer alle monitoren die nu in de winkel staan worden door een van beide OEM's gemaakt zo lijkt het). Ik verkoop in elk geval al sinds 2000 vrijwel zonder uitval Philipsmonitoren en doe dat nog steeds zonder klachten(laatste tijd wel eens een uitstapje naar LG vanwege de IPS-panelen), dus als je een mooi model van Philips ziet ga alleszins je gang. Zelf heb ik er ook een paar in gebruik die al wat meer op leeftijd zijn, waaronder een CRT uit de oude Phonolafabriek F.I.M.I. te Saronno die nu bij Barco hoort.
http://cdmods.neostrada.pl/fotki/marantzcd237/6.jpg is ook erg interessant. Zo even verwerken, net als jouw monitor.