Lichtmis 2013

Shiptronic

Overleden

Op 27 september 2013 12:53:53 schreef haasje93:
Hoelaat is de meeting morgen?

is meestal een dynamische planning :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 27 september 2013 13:14:05 (65%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Schimanski

Golden Member

Koffietijd... Meestal zijn we rond 11:00 wel in de buurt van het terras, maar als het druk is of er zijn veel leuke dingen op de markt te zien dan kan het zo maar een half uurtje schelen in de planning.

Voor de mensen met een porto, 145.375 afspreken?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Hewlett

Honourable Member

Ik ben er heel vroeg omdat ik op stenen wil parkeren en liever niet tot assen in de blubber in het weiland sta ;-), wellicht ben ik om 11:00 al weer weg. Porto heb ik officieel nog niet, ik mag nog niet zenden. Op 4 september j.l. ben ik in Eindhoven voor mijn F geslaagd, maar ik heb helaas tot op het heden nog niets van het AT vernomen, gebruik van mijn porto zou dan ook niet helemaal legaal zijn. Een aantal van jullie ken ik wel, als ik de groep detecteer dan sluit ik mij wel even aan.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Hugo Welther

Moderator

Op 27 september 2013 14:45:59 schreef Schimanski:
...
Voor de mensen met een porto, 145.375 afspreken?

Zal hem meenemen met een vers geladen accu.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik ben wat later, uurtje of 12:20 aanwezig gok ik

If you want to succeed, double your failure rate.
Hewlett

Honourable Member

Ik was er wat later dan ik aanvankelijk van plan was. Rond 11:15 even over de markt gelopen. Niemand van CO gezien. Tja, ik moet zeggen dat de markt me tegen viel. Heel veel echte meuk en hoge prijzen, eBay is er nog niks bij. Een hele serie kramen bleven leeg, beetje vreemd om half twaalf. Niet veel gekocht, bij een bekend gezicht een 30 stuks 29F010B gescored en wat 6264 sram ICs. Het is me een beetje ver rijden voor een handvol ICs en kraampjes vol zooi. Volgend jaar maar eens een keertje niet.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Geen Co mensen gesproken (ik ben geen held in mensen herkennen .. ) maar het wel gezellig gehad.

IR thermometer gescoord voor E 10,- bij Quakkelsteijn, eigenlijk voor voedseltoepassingen, leuk ding.
Tevens een grote gyroscoop in een vacuum bol:

https://lh4.googleusercontent.com/-GN0QloZ34i4/Ukcwv56dg-I/AAAAAAAAG8E/qhgbQKfONGk/s640/bol.jpg

De hoe prijzen en bergen echte rotzooi kan ik zeker beamen.
Het stoort mij niet zo, ook op de NVHR- of Hoenderloo beurs zijn veel stands niet interessant. Maar het is toch fijn een dag elektronica te snuffelen :)

Schimanski

Golden Member

Ja, Lichtmis viel dit jaar tegen qua aanbod. Veel middengolf amateurisme en daarvoor benodigde apparatuur (zenders, de meeste zelfbouw zonder al te veel HF kennis. Geluidsapparatuur en kramen vol met singletjes uit het piraten genre).

Heb wat magneetschakelaartjes en puntjes gescored voor Weller magnastatboutje, een paar grote Hirschman krokoclips en nog wat klein spul. Bij een bekende nog een R109 ontvanger voor weinig geld.

's-Middags met zijn allen lekker aan de pannenkoeken in het Lichtmis restaurant. Erg lekker zo'n hartige pannenkoek met een biertje erbij (Hugo was de BOB ;))

Mede vanwege het schitterende weer al met al toch een leuke dag geweest.

@Hewlett: rond 11:15 zaten wij aan de koffie op het terras, maar het vaste CO clubje was niet zo groot dit jaar. (Henry.S, Shiptronic, Hugo Welther, Jochem, RD12TF, Schimanski, en we mogen MAH natuurlijk ook niet vergeten.)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

@Mans: ik weet dat ik niet zo opval of mag ik niet meer meedoen? ;)

Weinig gekocht, 2 setjes grijze fluke meetklemmen en nog 2 wellerpuntjes. Thats all. Aanbod viel wat tegen en er hadden heel wat meer kramen op gepast. Dit merk ik de laatste tijd wel vaker, misschien komt het door de crisis of de vergrijzende groep kopers en aanbieders? Aan wat er op de kraam ligt kan je ongeveer zien welke leeftijd erachter staat ;)

@Aart, dat ding hebben wij ook gezien. We vroegen ons al af welke toepassing het had gehad, en wat we ermee moesten.. Zal wel van de luchtvaart zijn?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

@Aart: het ziet er in ieder geval gaaf uit! Ik zou vooral niet proberen het mee te nemen in een vliegtuig, en over de grens versturen kon ook wel eens een interessante onderneming worden.

Hoe wordt het ding aangedreven? Is er een magnetische koppeling naar buiten of zo, of zit er een elektromotor is? Wat voor functie heeft het ding ooit gehad?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Henry.S, Shiptronic, Hugo Welther, Jochem, Schimanski en natuurlijk Mah, hartelijk dank voor de gezellige dag!
Het aanbod was inderdaad anders dan anders en dat is nog heel netjes uitgedrukt ... Van sommige kramen leek de 'waar' zo van een vuilnisbelt af te komen.
Niet alleen meer piraten stands (zijn tenminste nog een soort zendamateur ... ;-) ) maar ook de tasjes-lampjes-DVD-lingerie-batterijen-prullaria stands waren meer vertegenwoordigd dan anders.
De lege kraampjes waren maar een akelig gezicht, na de middag werden dat er ook steeds meer, helaas.

Mijn hoop is nu op de Amrato gevestigd in Apeldoorn

Na een dag tikken, verwarmen en een pufje perslucht: De binnenkant van de gyro :)

Het zit mooi in elkaar, maar niet zoals ik van vliegtuigspul zou verwachten.
Ik denk daarom dat het een gyrokompas voor op boten of soortgelijks geweest is.

Shiptronic

Overleden

Vreemd toen MAH en ik hem zagen liggen was hij al open.

Bij de koffie nog een CO member gesproken , helaas zoals gewoonlijk de naam al weer kwijt

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Er waren er twee; ik heb de dichte mee genomen.

Sine

Moderator

Aah, ze incomplete.

Die hoort nog in een gimbal natuurlijk.

Ik ben gister ochtend ook naar de lichtmis geweest en gelukkig was er ook een kraam met goed betaalbare apparatuur. Het is dan geen geweldig merk maar ik heb nu een Voltcraft 60 MHz analoge scope (€40) ter vervanging van een brommende (transformator) 15 MHz Philips.

haasje93

Golden Member

Ik was er ook op de lichtmis, helaas geen COers gezien, was om 11.15 net onderweg naar huis.
Mijn Buit:
2x EF50
2x Experimenteer printje groen 5 x 7 cm
2x aluminium kastje om wat in te bouwen
1x Kleine krokodillen snoertjes
1x Dubbelle pot 10 slag 5K
1x BNC M naar 2 x Banaan (pomona)
2x BNC naar kroko (pomona) M en V
1x PM9355 Current probe
1x Type 131 Current probe amp van Tek (model 4) plus voeding op 234V en het netsnoer die vaak mist. :)
Helaas griste net iemand de bijbehorende P6016 voor mijn neus weg :(
Dus als iemand er een heeft houd ik mij aanbevolen.
Helaas voor de amp 10 euro meer moeten betalen dan eerst de bedoeling was, ik vroeg wat het koste en de verkoper zei 5 euro, maar toen kwam er net eentje achter de kraam erbij en die hoorde dat en die zei dat het 15 euro moest kosten, uiteindelijk nog niet heel veel voor de versterker maar was wel jammer.

En verder nog een patatje gescoord.
Het was inderdaad minder als vorig jaar, maar ondanks dat toch nog leuk spul voor niet al teveel geld gevonden.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Ik was in de luxe positie dat ik zowel de Lichmis als Louviere heb kunnen bezoeken.

Lichtmis viel inderdaad wat tegen, veel lege kramen en ook veel te veel kramen met helicopters, CD,s, batterijen en zaklampen!
Over het algemeen leek het allemaal ook wat duurder.
Toch gelukkig het een en ander kunnen scoren.

Louviere was ontzettend druk en uiteraard veel van hetzelfde gezien als bij de Lichtmis. Ook weer voldoende helicopterkramen aanwezig daar...
Gelukkig ook genoeg kramen van lokale mensen met leuke spullen.
Ik zag heel veel mensen met dozen vol buizen naar buiten sjouwen, vreemd genoeg niet kunnen ontdekken wat de bron was ;-)
Het aanbod van glaswerk vond ik dit jaar erg groot.
Voor weinig geld, grote zware koelprofielen mee kunnen nemen en wat leuke spuitgietbehuizingen voor 1 euro.

Entree wel wat duur maar dat zal ook wel te maken hebben met de geweldig mooie locatie.

En dit alles gezegd zijnde, valt me wel op dat sommige van jullie ook wel een kilootje meer zullen moeten meesleuren iedere dag...

hahaha, Maaike

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Heb je ons bespied? ;) dan moet het tegenovergestelde je ook zijn opgevallen zo hier en daar...

@aart: waarom heb je hem geopend als je de binnenkant al hebt kunnen bestuderen? Het zal wel een klus worden om hem weer vacuüm te krijgen of heb je er andere plannen mee?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

@CrossFireX
Het CO groepje is vrijwel geheel vetvrij...
Wel een aantal (jonge) dames gezien die echt wel wat meer beweging kunnen gebruiken!
@Aart
Volgens mij heb ik je gezien tijdens de koffie ronde, iemand liet een 'zeemijn' zien aan zijn kornuiten, die zeemijn was dus dat apparaat van jou! :-)

@Mans, Rd12tf, Hugo, Henry, zijn jullie ook in Apeldoorn dit jaar?

Tidak Ada

Golden Member

Jammer dat je die gyro hebt open gemaakt. Je zult hem wel nooit meer vacuum kunnenmaken/houden, gezien de moeten in de rand, die zijn ontstaan bij het open maken.
Draait dat ding overigens niet op vacuum, zoals zoveel vliegtuiginstrumenten? Zo niet, dan zal het 3 × 115V/400Hz zijn.

Blij dat ik voor La Louvière heb gekozen. Zie het La Louvière topic.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1547968#1547968

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@WoeliMaster,
We (Mans Hugo en ik) hebben wel vaag iets afgesproken, ijs en weder dienende.

Henry S.

Moderator

Ondanks het overdadige aanbod van Nederlandstalige muziek toch weer met (meer dan) genoeg thuisgekomen.

-Nieuwe antennerotor
-Rol RG213
-Diverse PL, SO en N-connectors
-Twee jaargangen DUBUS (1979/1980)
-Twee uitgaven van UKW berichte (2007/2008)
-70cm zakboekje van DL6MH (Franzis Verlag 1975), dit is het orgineel van de 'Kluwers' 'zenders en ontvangers voor de 70 cm-band'.
-Ex-politiewagen lampje
-Twee 10.7MHz kritalfilters, ±15kHz. Dit is normaal wat aan de brede kant, maar voor mijn toepassing een prima keuze. Kort rondgekeken op het internet kom ik op een -60dB demping binnen 40kHz.
-BFQ68 UHF/SHF vermogenstor voor een paar watjes op 23/70cm.
-Zak HF-grut, spoeltjes, keramische c's (ook trapeziums).
-1W en 2W MOX weerstanden uit de eurobak.
-10 Ferrietkernen (l=29, d1=6, d2=14) voor filters/PA uitgangskringen.
-Aluminium behuizing met BNC en 'mijn Siemens' connectors.
-patat!
-pannekoek!

Dankzij Jochem kan ik in een dik databoek van National Semiconductor sneupen. :)

Op 29 september 2013 15:18:23 schreef Rd12tf:
Henry.S, Shiptronic, Hugo Welther, Jochem, Schimanski en natuurlijk Mah, hartelijk dank voor de gezellige dag!

En dat is wederzijds, iedereen bedankt voor deze gezellige dag.

Op 30 september 2013 11:43:15 schreef WoeLiMaster:
@Mans, Rd12tf, Hugo, Henry, zijn jullie ook in Apeldoorn dit jaar?

Dat is wel de bedoeling.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.