<OT> @tidak: je mailed vanaf een niet-bestaand adres.
on-topic: printje bestukt en gereflowed. Connectors er op gezet aangesloten op een USBkabel op m'n bureau: geen power-led -> niet goed.
Meten: Harde kortsluiting op de 5V. Labvoeding op 0.3V, 3A gezet, en meten waar het zou moeten zitten. (langs het "pad" van waar de stroom loopt vind je een "regelmatige" spanningsval.). Anyway... geen kortsluiting te vinden, maar hij moest in een bepaalde pin zitten. (verder doodlopend stuk 5V spoor naar die pin, waar een meetbare spanning over valt). Toch maar even overnieuw gesoldeerd... kortsluiting weg.
Weer aangesloten: nog steeds geen power led!... Met de multimeter in diode stand op de powerled: niets. Officieel in-circuit hoeft dat niet altijd te werken, maar in de praktijk zie je hem dan vaak oplichten. Deze niet dus. Led vervangen. Nog steeds niets.
Hints richting de 3.3V spannings-regelaar: ook een ander printje (zonder de through-hole componenten) doet niets als ik hem aansluit. Dus de regelaar losgesoldeerd: voila! nu kan ik de nieuwe led laten oplichten!
Andere '1117-33 genomen die er op gesoldeerd (nu NCP1117 ipv SPX1117). Weer niets! Totdat ik een andere USB kabel nam. Kennelijk vorige week deze USB kabel uit m'n PC getrokken.
@tidak hieronder: bounced ook.
Update: Je mailserver zegt: Geadresseerde bestaat niet. Of misschien is je bericht spam, Of er is iets met een blacklist, maar ik zeg niet welke. Beste Tidak, aan jou de taak om het uit te zoeken. Mij kan het niet schelen dat JIJ geen mail ontvangt.