Ik heb de software geprobeerd op een pc met Win7 32-bit, Dan krijg ik alleen een opstart scherm te zien en dan gebeurd er verder niks .
Je hebt het ook over het protocol te ontcijferen .Hoe doe je zoiets?
Ik ben maar een leek op dat gebied.
Kan je van het programma zelf (.EXE bestandje) onder eigenschappen / verzie niet zien wie het geschreven heeft en of er evt. een nieuwe verzie te vinden is ? (heeft mij in het verleden al eens verder geholpen)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Dan kom je in Win7 x86 (32bit) toch al ergens. Die melding kun je negeren, en op OK drukken. Maar als ik je goed begrijp gebeurt er na 'OK' niks?
Het reverse-engineeren van die RS232 doe je gewoon door de TX en RX af te tappen van je gefabriceerde kabel. Je maakt als het ware nog een DSUB 9 er aan, met pin 2,3 en 5 aangesloten MAAR daarbij doe je pin 2 en 3 net andersom als de DSUB 9 plug die er nu aan zit.
Die stop je dan in je andere COM poort*, en daar laat je een terminalprogramma (bijv. Putty) op draaien om te kijken wat er naar de lichtkrant gestuurd wordt.
*Als je geen tweede COM poort hebt, pak je een tweede computer.
@ship: ja ik opperde hierboven al dat hij de fabrikant kon mailen. Dat lijkt me gewoon Sigma.
@Kachelpook Kijk eens op http://www.remote-control.net/software/ledsign/ ik kan dit programma starten onder windows 7 en doet denk ik wat jij nodig hebt.
ik lees net dit toppic en vindt dit wel interessant omdat ik zelf een CRESTA RH-214CR heb met ook zo'n RJ12 connector erop.
volgens mij is dit de fabrikant: http://anseyang.myweb.hinet.net/214CR.htm klik door naar products en deze heeft zowel de SIGMA als CRESTA. de website werkt wel niet meer zo goed, waarschijnlijk bestaat deze fabrikant of verdeler al niet meer.
De afstandsbediening op de doos van de SIGMA lijkt heel erg op de mijne van CRESTA dus ik vermoed dat deze toestellen enorm op elkaar gelijken.
Daarom heb ik hem even opengegooid om hier en daar wat uit te meten.