39ste editie electronica-vlooienmarkt Rosmalen

High met Henk

Special Member

nee, dat was geen PM32XX en dat was ik

Informeer even bij KT88 of die er nog staat, staat daar al HEEL lang, dus weet neit of hij hem nog ergens heeft staan. hij was van mij

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Ah thanks, ik waag er even een mailtje aan.

Edit: Helaas lijkt zijn mailadres niet meer te werken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 21 maart 2014 13:01:09 (40%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Net weer terug in NL, leuk om alle verslagen EN het filmpje te zien!

If you want to succeed, double your failure rate.

ik heb dit jaar de beurs voor de eerste x gemist en wil graag weten of deze beurs ieder jaar op de zelfde datum wordt gehouden

15 maart 2015 - 2016 -2017

mvrgr

mmols4088

Met vriendelijke groet Mike
Henry S.

Moderator

Valt zaterdag elk jaar op de 15e?
De Beurs wordt momenteel rond half maart gehouden, maar het kan zo een week schelen, en valt altijd op een zaterdag.

Dat had je zelf ook op kunnen zoeken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Als je half februari 2015 in je agenda zet om even hier op circuitsonline naar een topic over Rosmalen te zoeken, dan staat de aankondiging voor de 40e editie er waarschijnlijk wel op.

Op de site van de organisatie is het ongetwijfeld al op een eerder moment te lezen.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Verder hier een overzicht van (bijna) alle beurzen in Europa:

http://www.on4lea.be/termine.htm

Deze kalender wordt doorlopend bijgehouden!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik vroeg me eigenlijk af wie de lichtkrant die boven de stand had heeft gemaakt.
En vooral hoe die is opgezet. Ik wil zelf zoiets ook gaan maken met rgb displays en een fpga, maar heb eigenlijk wel interesse, ik hoe deze lichtkrant opgezet is met fpga.
Ik weet dat er ene korte beschrijving lag op de stand, dat het via een fpga en c# applicatie werkte.
Als iemand info heeft.. graag.

Waarom zou je dat doen met een FPGA? Lijkt me persoonlijk een beetje overkill, maar natuurlijk kan het...

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

uhm, ik denk vooral omdat het rgb displays zijn, met redelijk wat pixels, die ook nog software matig gepwm`ed moeten worden, omdat er enkel gewone schuifregisters op de panelen zitten. Ik heb ook redelijk wat RAM nodig.
Een snelle micro zou ook kunnen, alleen heb ik nogal wat ram nodig voor de frame buffer in full color, maar daar graag advies over.

De lichtkrant is mijn creatie.

Er is gekozen voor een FPGA omdat dan de hele framebuffer op 1 plek staat. Dit is voor dat paneel 123kbit. De FPGA klokt dan alle 10 panelen tegelijk uit.

In het begin werd dit gedaan met microcontrollers, maar deze konden hun seriele communicatie niet snel genoeg doen voor meer dan 3FPS op 1 grijswaarde. Je zag dan in het verversen van het paneel een flikkering.

De FPGA doet dit zonder enig probleem op 21 FPS met 16 grijswaarden.