Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Jinny

Golden Member

Op 13 juli 2014 12:46:05 schreef Tidak Ada:
[...] Bedoel je die Twinax of 'mijn' coax?

Ed geeft het antwoord al, de Twinax.
Heb het meen ik afgelopen maanden eens gemeld hier op CO.
Was uiteindelijk niet eens heel erg moeilijk achteraf.
Ik heb alleen niet de beschikking over twinax, en heb dus twee stukken 75 Ohm coax gebruikt.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Ah ja, nu herinner ik het weer dankzij de zoekfunctie.
Ik had het daar over gyratoren om je 50-100kHz ontvanger af te stemmen.
Jammer dat je nooit een plaatje van dat wrochtsel (die homemade twinax) hebt geplaatst. Ben ik nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hier een doosje van Philips Service met daarin enkele spoeltjes. Waarschijnlijk voor een SMPS zoals in de G7000 zat of een netfilter.

Niets over te vinden, geen etiket alleen het Philipsnummer :

3112 338 30470

Er zitter er 5 in een doosje.

Jinny

Golden Member

Op 14 juli 2014 20:38:46 schreef Tidak Ada:
Ah ja, nu herinner ik het weer dankzij de zoekfunctie.
Ik had het daar over gyratoren om je 50-100kHz ontvanger af te stemmen.
Jammer dat je nooit een plaatje van dat wrochtsel (die homemade twinax) hebt geplaatst. Ben ik nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar...

U vraagt, ik maak een foto.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/983750_298880976958274_304032215191453181_n.jpg

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Die stoel word goed gebruikt :p
(sorry kon het niet laten als meubelmaker zijnde)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Henry S.

Moderator

Op 12 juli 2014 19:48:23 schreef Progger:
Wie weet wat dit ding is: "31=NO2"

31=N02 zou ook nog kunnen, helaas heb ik totnutoe nog niets hierover kunnen vinden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Op 14 juli 2014 21:10:51 schreef Dominic:
Hier een doosje van Philips Service met daarin enkele spoeltjes. Waarschijnlijk voor een SMPS zoals in de G7000 zat of een netfilter.

Niets over te vinden, geen etiket alleen het Philipsnummer :

3112 338 30470

Er zitter er 5 in een doosje.

Die komen vrijwel zeker uit Wetzlar, Moffrika en het gaat waarschijnlijk om spoelen die voor gebruik in consumentenelectronica ontwikkeld zijn. Begrijp ik dat op de spoelen zelf niets staat en op het doosje alleen dit nummer? Kan je eens een paar foto's maken? Hoeveel wikkelingen en gelijke draaddiktes?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny

Golden Member

Op 14 juli 2014 21:47:28 schreef Gadget_inc:
Die stoel word goed gebruikt :p
(sorry kon het niet laten als meubelmaker zijnde)

De leuning van mijn hoekje van de bank..... ;)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

@Jinny:

Bedankt voor de foto (zien we zelfs nog een stukje van je ;-) )

Ik ben vooral benieuwd hoe je de impedantie correct hebt gekregen of was dat in dit geval niet van belang?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Op 13 juli 2014 00:01:21 schreef Tidak Ada:
Wie weet wat voor een coaxplug dit is?
Impedantie?

[afbeelding] klik

[afbeelding] klik

Tidak, ik ken dat soort pluggen wel. Ik weet niet hoe ze heten, maar zijn Engels en dateren uit jaren '50 en '60.

Ze zaten b.v. ook in de TR2002, de VHF comm. set o.a. uit de Hawker Hunter

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Jinny

Golden Member

Geen idee, niet gemeten, maar daar de frequentie laag is, max 500 KHz vermoed ik dat de eventuele impedantiesprong in deze van nul en generlei invloed is...
Daarbij deugt de kabel verder ook niet, het is twee maal 75 ohm parallel, het ging er in deze alleen om de plug te kunnen benutten...
Misschien dat ik het nog eens verwissel voor twee maal 92 Ohm, dat stuk heb ik ook weer gevonden....
Heb niet de illusie dat ik nog eens originele twinax zal vinden...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Mag dat ook BNC zijn? Misschien kunnen we dan nog wat in Deurne (bij Eindhoven) vinden.

@Mans:
Die werden gewoon met "UHF" aangeduid.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 14 juli 2014 21:55:59 schreef maartenbakker:
[...]Die komen vrijwel zeker uit Wetzlar, Moffrika en het gaat waarschijnlijk om spoelen die voor gebruik in consumentenelectronica ontwikkeld zijn. Begrijp ik dat op de spoelen zelf niets staat en op het doosje alleen dit nummer? Kan je eens een paar foto's maken? Hoeveel wikkelingen en gelijke draaddiktes?

Het doosje in het blauw/grijs met zwarte model service parts doosje. Op de doos zit geen etiket meer (wel lijmresten). De spoeltjes zijn allemaal apart gestickerd met het part nr.

http://s13.postimg.org/vblnea8zr/spoel.jpg

Ik heb hem even uitgemeten, het kan geen netfilter zijn want dit is het schema, :

http://s4.postimg.org/7xbo4tl1p/spoel2.jpg

Draaddikte is 0,5mm aantal wikkelingen van de secties van boven naar beneden: 2, 8, 53. Het lichaam is 6x8.25 mm met 2 tegen elkaar gelijmde ferriet U-kernen. Lijkt me meer een smoorspoel dit.

Tidak Ada

Golden Member

Of een autotrafo'tje of iets voor een SMPS?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik denk dat het wel eens een stuurspoeltje uit een lijntrap van een TV zou kunnen zijn. Een beetje rond het K9-K12 tijdperk of zo, daar zaten in ieder geval dezelfde kernen in.
Alhoewel deze dacht ik gescheiden wikkelingen hadden.

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 14 juli 2014 22:33:12 (11%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
evdweele

Overleden

Op 14 juli 2014 22:09:44 schreef Jinny:
Heb niet de illusie dat ik nog eens originele twinax zal vinden...

Bij Distrelec staat twinax in de catalogus.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
RAAF12

Golden Member

Op 14 juli 2014 22:31:05 schreef henri62:
Ik denk dat het wel eens een stuurspoeltje uit een lijntrap van een TV zou kunnen zijn. Een beetje rond het K9-K12 tijdperk of zo, daar zaten in ieder geval dezelfde kernen in.
Alhoewel deze dacht ik gescheiden wikkelingen hadden.

Of deze, middenin beeld, die lijkt erop

Voedingsprint K9

http://i57.tinypic.com/2h6g585.jpg

Schimanski

Golden Member

Op 14 juli 2014 22:18:52 schreef Tidak Ada:
@Mans:
Die werden gewoon met "UHF" aangeduid.

??? Ik doelde op de jou onbekende connector.

Dit is UHF (PL-259) connector
http://www.flqelettronica.it/public/photo/pl259amphenol_0.jpg

Dit NIET, ik ben dit type ook tegengekomen in de TR2002 setjes
http://www.uploadarchief.net/files/download/plug_pye_bantam.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Ik dacht dat je die van Jinny bedoelde.

Die van mij was al weer uit mijn gedachten (was ook weer een pagina terug).

Wie hem wil hebben moet het maar zeggen. Ik zal er nooit iets me doen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Misschien een beetje laat maar hoort deze niet bij de GM serie meetapparatuur van Philips? Zo ja, dan zijn ze redelijk schaars en zijn er een hoop mensen die er interesse in gaan hebben.

http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=172374

[Bericht gewijzigd door Dominic op dinsdag 15 juli 2014 00:16:44 (14%)

Tidak Ada

Golden Member

Is moeilijk te zien op die foto,

Ze zijn smaller dan een BNC.
Die op de foto lijken mij een stuk dikker.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/onbebkende-coax-plug-2_p7111240.jpg klik
Als ik de thread op Gloeidraad volg zokm ze compleet anders.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 15 juli 2014 00:23:20 (45%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 14 juli 2014 22:31:05 schreef henri62:
Ik denk dat het wel eens een stuurspoeltje uit een lijntrap van een TV zou kunnen zijn. Een beetje rond het K9-K12 tijdperk of zo, daar zaten in ieder geval dezelfde kernen in.
Alhoewel deze dacht ik gescheiden wikkelingen hadden.

Volgens mij is die idd gescheiden, het was bij mij het eerste wat bij het zien van de foto bij me op kwam.

Op 14 juli 2014 22:51:03 schreef RAAF12:
Of deze, middenin beeld, die lijkt erop

Voedingsprint K9

[afbeelding]

T175, maar die heeft ook gescheiden wikkelingen, de code daarvan is 4822 142 60296.

Ik heb kortgeleden een grote partij van dergelijke trafo's naar de recycling laten brengen, met weer andere nummers, dus ik ga er van uit dat Philips deze kern/spoelvorm vaker gebruikte.

Op 15 juli 2014 00:14:29 schreef Dominic:
Misschien een beetje laat maar hoort deze niet bij de GM serie meetapparatuur van Philips? Zo ja, dan zijn ze redelijk schaars en zijn er een hoop mensen die er interesse in gaan hebben.

http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=172374

Daar heeft men het over standaard N-connectors.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 15 juli 2014 00:23:46 (17%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Het codenummer dat op die T175 staat begint met 3122 als het goed is. 4822 kom je alleen in de documentatie en op reservedelen tegen.

Gezien de wikkelverhoudingen denk ik ook aan een autotrafo'tje. Staat op de stickertjes alleen maar het partnummer en geen datumcode? Dat is vrij ongebruikelijk. Partnummer wel in een normaal gedrukt/geprint lettertype?

Ik noteer het nummer in elk geval met de "informatie gezocht" vlag.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Op 15 juli 2014 00:14:29 schreef Dominic:
Misschien een beetje laat maar hoort deze niet bij de GM serie meetapparatuur van Philips?

Dat is een N-connector. Dat werd wel ontkend in de thread op NFOR waarnaar je linkte, maar ik heb hetzelfde apparaat hier op de plank staan.
Een N-connector is veel groter dan de Engelse plug.

[Bericht gewijzigd door evdweele op dinsdag 15 juli 2014 01:23:51 (34%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 15 juli 2014 00:54:44 schreef maartenbakker:
Het codenummer dat op die T175 staat begint met 3122 als het goed is. 4822 kom je alleen in de documentatie en op reservedelen tegen.

Gezien de wikkelverhoudingen denk ik ook aan een autotrafo'tje. Staat op de stickertjes alleen maar het partnummer en geen datumcode? Dat is vrij ongebruikelijk. Partnummer wel in een normaal gedrukt/geprint lettertype?

Ik noteer het nummer in elk geval met de "informatie gezocht" vlag.

Er staat geen datumcode op. Het is wel het gebruikelijke lettertype en het stickertje is net breed genoeg om over het ferriet te passen.

Dit topic is gesloten