blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Roland,
Deze opmerkingen van ons moet je zien als intresse in je ontwerp.
En door de opmerkingen kunnen andere hier op het forum, er nog wat van leren.
Ik zie dingen die je doet, die ik zelf vroeger ook deed, zoals ieder trapje zijn eigen basis diodes en weerstand voor de stroombronnen.
Niks mis mee, alleen wat extra onderdelen.
Het leuke is echter, als je dit weet, dat je met minder onderdelen een schakeling kan maken die net zo goed is 
En nog nabouw zekerder voor de gemeemschap...
Gegroet,
Blackdog
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Deze opmerkingen van ons moet je zien als intresse in je ontwerp.
Weet ik, en daarom heb ik dit topic ook aangemaakt, om zelf ook weer van te leren. In een volgende versie zullen minder onderdelen zitten, het is leuk om te zien wat voor mooie resultaten je kunt krijgen met goedkope en relatief weinig componenten.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ha die Roland,
Ik ben wel benieuwd of je nog aanpassingen en testen hebt gedaan aan je leuke voedings project?
Ik had ook nog een vraag/tip ober de "0" van de voeding van het referentie deel.
De laagste Ri kreeg ik meestal als deze ook direct aan de - aansluitbus op het front van de voeding zit.
Misschien krijg je daar je Ri nog een beetje mee omlaag...
Gegroet,
Blackdog
Op 1 april 2014 21:49:43 schreef Henry S.:
Voor mij is die schakelaar ook een noodknop...
Je moet eens opletten hoe snel je die banaanstekker in je vingers hebt als het mis gaat 
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik ben wel benieuwd of je nog aanpassingen en testen hebt gedaan aan je leuke voedings project?
Gisteren gedaan, 47Ω weerstand in de basis gezet van Q2 en de stroombronnen aangepast (R2 150 Ohm , R6 180 Ohm). D5, D6 en R9 heb ik laten zitten, pas de print wel aan bij versie 2.
Nu bezig om een printje te routen rond de LM556 voor de "mini" versie van de PSU destroyer...
http://www.circuitsonline.net/forum/view/113455/1
Deze week via V&A een kastje gekocht en een PS-230.
Plaatje van Internet, die van mij ziet er minder uit...:
Is op basis van een LM317K, alle bedrading ontbreekt en de vorige eigenaar had er een digitale uitlezing ingezet, gelukkig kreeg ik ook de originele volt- ampèremeter erbij. Ik ga 'm herstellen in de oude staat, maar wel met versie 2 van de "Old Skool" voeding er in.
Gezien wat andere projecten die hier nog liggen zal het wel eind dit jaar worden.
Roland van Leusden
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Floppy usb kaartlezer aanschaffen voor in je TDS620. Misschien slecht verwoord maar is een schakeling die de floppy vervangt voor een usb/sd kaart interface op die floppy bus, dus als je er sdkaartje of usb stick insteekt word het gezien als een floppy en word beschreven aan floppy snelheden maar wel naar een usb stick/sd kaart.
Het volgende dus: http://www.torlus.com/floppy/
benleentje
Golden Member