Hedendaagse elektronica van beschamende kwaliteit

onveilige tafelstekkerdozen die te warm worden en zelfs in brand kunnen vliegen.

Heb er zo een gehad, gewoon van de bouwmarkt. Na een paar jaar schakelaar die bleef vonken (naar buiten). Na openen weggegooid. Alles ondermaats: contacten, bedrading, constructie.

Heb onlangs een bananapi gekocht. Mooi ding, werkt vlot, maar de printplaat is nogal dun en kromgeplooid. Bedenkelijke kwaliteit.

Tidak Ada

Golden Member

@Shiptronic en Jochem:
WÀÀÀT! "Nepkoffie"? :r

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 22 augustus 2014 16:58:15 (38%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik kon het niet laten en even mijn Logitech Z5500 geopend.
Niet eens zo een groot werk, en het resultaat mag er zijn!

Ik heb dit BEEST al enkele jaren in bezit en zou het niet kunnen missen.
Op mijn kamer is 30 procent volume echt het max, anders doen mijn oren pijn.
Zelfs dan staat alles te trillen.
Maar wat een geluid!

Zeer proper afgewerkt allemaal, en er zit een Mega voeding in dit apparaat met Ringkern trafo.
Er zitten 7 IC TDA7294 in verwerkt als versterker.
Klasse AB.
De koelplaat alleen achteraan weegt al enkele kilo's!
Dit omdat ik al eens een kleiner broertje had geopend omdat het niet meer werkte.
Die was binnen niet om aan te zien, maar was dan ook een supergoedkoop setje.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 22 augustus 2014 16:57:24 schreef Tidak Ada:
@Shiptronic en Jochem:
WÀÀÀT! "Nepkoffie"? :r

Don't shoot the messenger! (Ik zie ineens dat we niet in de koffiecorner zitten hier, dus ik laat het er maar bij ;))

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Op 22 augustus 2014 16:57:24 schreef Tidak Ada:
@Shiptronic en Jochem:
WÀÀÀT! "Nepkoffie"? :r

Tja als je er toch suiker en melk in dondert >:) , maar wees gerust , die machine doet het niet meer :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

In het begin van dit topic kon je de kwaliteit zien van een APC product.

Bij dezelfde auteur van dat artikel heeft APC wonder boven wonder gereageerd:

Lees het hier, even snel terug krabbelen door APC.

http://www.tomshardware.com/news/apc-power-strip-teardown,27724.html

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Ik was en ben geen grote fan van APC, maar dit is wel iets beter dan even snel terugkrabbelen (in beide betekenissen van het woord).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Hier nog een leike variant op het CE logo.

Ik heb op de Lchtmis een speeltje voor de kat van mijn schoonzus gekocht en daar stond zowaar een Arabische variant van het CE Logo, natuurlijk uit China:

http://www.uploadarchief.net/files/download/arabic-ce.png
"Tested according to international standards"

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 29 september 2014 11:43:11 schreef Tidak Ada:
"Tested according to international standards"

ISO 11932 is een internationale standaard..

fatbeard

Honourable Member

Ze vermelden wijselijk(?) niet de uitkomst van die tests...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Precies, het is net zoiets al de beste geteste wasmachine, dat zegt niets over de wasmachine, alleen over het testen ervan. Taal wordt steeds lastiger als we het gaan vervuilen.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
EricP

mét CE

Lees het hier, even snel terug krabbelen door APC.

Ik vind het een heel fatsoenlijk antwoord. Doet niks af aan het geleverde werk, maar het kan veel beroerder. De man is danwel oprecht, danwel erg handig in omgaan met klachten. Je zou eens langs kunnen gaan. :) Of over een half jaar nog zo'n slof kopen en kijken of het beter geworden is.

Wat APC betreft: van de budget-kant ben ik ook geen fan. Teveel brak spul gezien (zoals die kleine UPSjes die er na 2 jaar mee stoppen door 1 gare elco...).

Tidak Ada

Golden Member

Helaas hebben ze MGE opgekocht. Daar was de service veel beter evenals de kwliteit. Die hadden ook een goedkopere lijn, maar het degelijke materiaal had de ruime overhand.
Toen ik ooit bij ze was voor accu's in een tweedehandse UPS, werd er eerlijk gezegd dat dat een mooie was, die nog servicable was. Hij was mij te groot en ik heb hem doorverkocht. Koper was ook zeer tevreden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ken de apc kwaliteit van zowel de goedkope back reeks in plastic tot de bedrijfs uitvoeringen van 16kVa. die laatste ben ik onlangs mee bezig geweest, driefasen ding van een 400 kilo. losse voeding modulen net als de accu's. elke voeding module was 4Kva dus totaal 16Kva. nadeel is de typisch amerikaanse unc draadeinden voor de voeding op aan te sluiten. als de borgschuiven van de accu's of voedingmodulen niet waren geborgd, werkte het ding niet. er zat een microswitch achter elke frontschroef. al met al een degelijk gebouwd ding ( uit ierland) maar de accu's waren ook al made in china.. apc is onderdeel van schneider tegenwoordig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Alweer een ander product getest van APC, nu een UPS van hun onder de loep.

Hier en daar zitten toch ook weer een paar haken en ogen aan...,maar toch beter dan laatste keer.

Lees het volledige verhaal hier:

http://www.tomshardware.com/picturestory/674-surgearrest-power-strip-t…

Zoals de auteur zegt: The star of the show. :-)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

zit wel zo'n knop in die in een ander topic werd gezocht :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ah: de oval rocker switch.
Waar je bij de die sites allerlei verschillende stroomsterktes ziet waarbij je het idee krijgt: Ze zetten er maar wat op wat je zelf wilt.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Nou, niet alleen de electronica lijkt steeds slechter te worden, Ook behuizingen gaan in rap tempo slechter worden...

Ik heb sinds 4 weken een nieuwe UPS in de serverruimte, en ja, helaas, een van APC.

een 1000VA beige RackMount APC van 2002 is nog steeds volledig in functie, en heeft alleen een paar sets nieuwe SLAB's gehad.
Die bewaakt een Novell server.

De nieuwe 2200VA Zwarte El-Plastico frontplaat RackMount is vergeleken bij de oude een El-Blikko geval met beroerde afwerking...
Blank ijzer, met hier en daar scherpe randen.
Dat geval moet twee Windows 2003 Servers bewaken... (Help!!)
Het heeft zijn eerste serieuze storing al gehad!
De melding op het Display was: AVR Relay Weld.
Er was zelfs een keiharde kortsluiting in de spanning ontstaan, want de zekering in de groepenkast lag er ook uit.
Schneider Electric heeft mij de BrainDead procedure laten uitvoeren op dat appareaat, en het werkt nu weer. (Fingers Crossed)

Dat spul wordt bij Schneider Electric gemaakt / Materiaal van onttrokken.

De 1000VA hangt gewoon aan de FacePlate in het rack, en buigt zelfs niet achterover.

De 2200VA moet in rails, omdat anders de bevestigingen van de Faceplate zouden afknappen...

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
maartenbakker

Golden Member

Is Schneider Electric niet het overkoepelende bedrijf? Dat zegt niet per definitie iets over de fabriek waar het vandaan komt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

er zit nog steeds kwaliteit verschil tussen de apc modellen . die ik onlangs heb aangesloten kwam uit ierland, net zo degelijk gebouwd als een 10 jaar oud model apc. de goedkope plastic back reeks komt uit china, dat heb ik nog even gechekt in de ups bak bij de recycler.

dat de 1000va modellen niet doorbuigen van het gewicht verbaast me niks, er zit 15 kilo aan accu's in. de oude 3000va modellen van ijzer, ook uit 2002 wogen 60 kilo. de helft van dat gewicht was accu's. de rails zijn echt wel nodig, want daar is een 19" rack niet op gemaakt..

evengoed, windhoos 2003 servers moeten ook niet te goed beveiligd zijn, is tamelijk oude meuk aan het worden die per juli 2015 ook out of support is :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

De meeste 'Groete'merken hebben naast hun kwaliteits reeks ook een serie die op lager niveau staat. Dat hebben bijv. Dell en HP ook met hun computers...
Ook MGE had een serie "consumenten" UPS-en. Daar waren de heren van de service afdeling niet bijster over te spreken...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Dok

Golden Member

Ach, weetje, wat is beschamend, iedereen gooit die rommel hierneer en ik ga er leuke dingen mee doen.
Ik zie het probleem niet?

Wie niet horen wil moet TV kijken.
maartenbakker

Golden Member

Leuke dingen die bestaan uit het in brand steken van je huis? Ik heb een andere definitie van leuk ;)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 10 oktober 2014 12:54:40 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Over beschamende kwaliteit gesproken...

Ik kwam op YT dit tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=i3B_KKyntQE

Vanaf 8:00 begint de echte griezelfilm....
Echt ronduit Bagger!

Jammer dat het wel engels is, maar ik wou het jullie niet onthouden.

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view