Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Wie weet waar ik deze dunne wand inbouwdozen kan kopen? Ze zijn van Attema.
Liefst in de omgeving Bergen op Zoom.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

hollewand doos? denk ik? volgens mij ook gewoon bij Praxis etc.plaatje is niet van hollewand doos, maar volgens mij van standaard doos zonder extra inbouw diepte (40 mm) de 50 mm is de speciale met extra inbouwdiepte om makkelijker te kunnen lassen achter het inbouw ding.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op woensdag 26 augustus 2015 00:10:47 (62%)

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Is wel degelijk een hollewand doos!
De klemveren zitten er momenteel niet aan, want ik heb de dozen in de vaatwasser gereinigd. De tuutjes kan je na het vastzetten met soort tiewrap-strip op hun plaats trekken.

Die gamma dozen zijn geen holle wand dozen. Ze willen ze wel als zodanig verkopen en zeggen dan dat je ze maar "met een spijkertje vast zetten"...: Gammelpruts! :( Bovendien blijf je met die tuutjes zitten.
Da's leuk als je er van de achterkant bij kunt, maar in een gipswandje lukt dat allemaal niet.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Sine

Moderator

De gamma heeft ze wel degelijk, inderdaad met uitvouwbare invoeren.

'k Zal een bij een grotere Gamma kijken...
Vervelende is dat er hier geen elektroboeren zijn. Dan wordt je afhankelijk van die jongens.

het is een attema hwd40 hollewand doos. dat is geen standaard doos voor hollewand, dat is de uhw50, welke 50 mm diep is en ze bijna overal wel hebben..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lucky Luke

Golden Member

Op 25 augustus 2015 21:18:21 schreef andre1973:
Ben opzoek naar de handleiding van een Scott ceran HAH 6000AB (inductie kookplaat Ikea)zonder ergens op een rare website mijn mail adres moet invullen.

Hoe noemt IKEA 'm? Daar kun je allerlei handleidingen gewoon downloaden zonder ook maar iets in te hoeven vullen...

Dit is 'm vast niet want ik heb nu maar een willekeurige kookplaat gekozen. (De "barmhärtig"), en ze hebben er nog een paar meer.

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Nu nog een adres, waar ik die HWD40 en de hulpstukjes kan krijgen ;)

Bijvoorbeeld hier. Voor 16u30 besteld, morgen in huis.

Of deze winkel heb ik ook goede ervaring mee.

If you want to succeed, double your failure rate.

That makes sense! Bedankt Jochem.

Arco

Special Member

In mijn TDS210 scoop is een van de coaxbussen kapot. Schijnbaar nogal slecht spul, want je ziet dat probleem vaak. (massapinnen afgebroken.
Heb hem nu vastgeklemd, maar da's geen goede oplossing, moet 'm regelmatig opnieuw klemmen, omdat de boel losraakt.
Is dit soort bussen los te koop? Is eigenlijk alleen een recht stukje buis met massapootjes eronder, en output aan achterzijde.
De bussen zijn van een metaalsoort die niet te solderen is, ook niet na schoonvijlen. (pootjes zit schijnbaar een soldeerbare laag op)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik zou er een draadje omheen zetten in een Ω teken gebogen en dan solderen. uiteraard ook ruilen met de minst gebruikte bnc bus..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

bus eruit solderen en een ander metaal tegen (punt)lassen achteraan?
ik had vroeger veel van die coax bussen op gedemonteerd spul liggen, maar allemaal al weggeooid nu.

beetje creatief solderen misschien?
http://www.aliexpress.com/item/PC-Board-PCB-Mount-BNC-Female-Jack-Cent…

of
http://www.aliexpress.com/item/10-pcs-BNC-female-jack-center-solder-PC…

en anders een 2de print maken met u 3 bussen op, en die print ondersteboven monteren op je huidige
http://www.aliexpress.com/item/Hot-Selling-New-BNC-Female-Jack-Right-A…

EDIT: deze lijken er precies wel op van model
http://www.aliexpress.com/item/10-Pieces-BNC-3-pin-socket-90-degrees-V…

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 7 september 2015 07:56:22 (13%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
EricP

mét CE

Draadje er omheen, aan de onderkant twisten en wat aantrekken. Vast solderen. Druppel goede 2-componenten lijm erop. Blijkbaar is met klemmen je electrisch contact goed genoeg.

Arco

Special Member

@fcapri: die laatste link lijkt er inderdaad als 2 druppels water op, bedankt.
Nu nog even zoeken of er een is die paypal accepteert. Die ali jongens willen meestal alipay o.i.d. (of western union, da's toch wel wat uit de tijd nu)

Arco, Aliexpress doet ook iDeal tegenwoordig. Gevaarlijk voor de portemonnee... :P

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Aliexpress doet "alipay". En Alipay doet tegenwoordig Ideal.

Aliexpress deed ik vroeger met de creditcard. Het probleem is dat ze bij aliexpress vaak pas na een week versturen, en als je dan nog 3 weken moet wachten voordat het binnen is, dan is je "klaagtermijn" bij de creditcard company toch al over. Kortom, je moet maar op de klachtenprocedure van Aliexpress vertrouwen. (tot nu toe 1x moeten doen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

rew: Oftewel, je kunt gewoon met iDeal betalen op Aliexpress zoals ik al eerder bedoelde te zeggen.

De klachten worden eigenlijk altijd wel netjes behandeld. Ik ken iemand die meerdere honderden euro's weer heeft terug gehad over verschillende transacties. (Verkopers lukte het niet een apparaat met meerdere LiPo's verzonden te krijgen.)

[Bericht gewijzigd door Benadski op maandag 7 september 2015 12:51:48 (30%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
fred101

Golden Member

Die in de laatste link zou wel eens 75 of 95 ohm kunnen zijn. Niet dat dat gelijk een probleem hoeft te zijn.

De omschrijving is wel heel erg cryptisch.

10 Pieces BNC 3-pin socket 90 degrees : dat deel snap ik nog maar dan:

Video horizontal transposon 3 feet BNC PCB board welding bend Q9 socket weld plate holder

Video is meestal 75 ohm (of 95), maar deze blijken omschakelbaar: Impedance 50Ω, 75Ω

Passen ze wel in je scoop, 3 feet is nogal lang. Het zijn ook geen soldeerbare versies, je moet ze blijkbaar lassen ;-)

Frequency Range: DC~4GHz, Dan moeten ze 50 ohm zijn.

VSWR Straight ≤ 1.22
Right angle ≤ 1.30
Yep, waarschijnlijk bij DC...

Ik weet niet of er plaats is maar ik zou uit aluminium of messing een paar U vormige flenzen frezen en die dan met schroefjes op het pcb monteren. Je kan ook een langere strip maken die dan over alle drie gaat.

Als er plek is kun je ook 3 blokjes (of 1 lange) frezen waar je dan zo'n chassisdeel met 4 gat flens op schroeft. Dat blijft wel heel.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Engels is vaak niet de sterkste kant van chinezen. Solderen in hte chinees wordt als "welding" vertaald. Is gewoon zo.
3 feet gaat over drie pennen.
Omdat BNC niet omschakelbaar kunnen zijn kwa impedantie, denk ik dat je bij je order moet vermelden of je 50, 75 of 95 wil hebben.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 7 september 2015 19:27:51 (31%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Iemand een idee waar ik een connector kan vinden met de volgende eigenschappen?
Ik moet beide kanten hebben dus een male en een female. Een van de 2 moet panel mount zijn en de andere komt aan een kabel.
- ip 68
- minimum 15 contacten, meer mag.
- afgeschermd (er moet profinet door)

Hans_4

Hoeveel heb je te besteden?

ITT-Cannon heeft hele mooie nemesis connectoren: http://ittcannon.com/products/nemesis-quick-term/

Iemand een idee waar ik het volgende relais (of een 1 op 1 vervanger) van bemachtigen?

http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/143786/ETC1/JRC-27F.html

Het exacte type is een JRC-27F/012-H(033)(555)

Het liefst de zelfde afmetingen, deze relais komen uit een mutebox van een carkit.

[Bericht gewijzigd door mistermaniac op donderdag 10 september 2015 20:41:56 (16%)

@hans_4: En anders bij:
http://www.lemo.nl/lemo-connectoren/connector-series/redel-sp.html
En als het om een set gaat misschien als "Sample" te verkrijgen.
De binnenwerken zijn onderling omwisselbaar, om zowel male als female te maken.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Dit topic is gesloten