Defecte camera / display
Er ligt hier een defecte digitale camera, een Olympus X42. Het display doet het niet meer. Inmiddels heb ik een nieuwe besteld, en die bleek het niet te doen. Backlight weigerde te werken en op het scherm af en toe iets te zien. Verkoper adviseerde me om LCD van de ene display te combineren met de backlight van de andere display. Nadien bleek de backlight te werken, maar de display werkte dan soms wel, soms niet. Bij definitief inbouwen, juist net niet.
Nieuw display, maar..
Toen maar een nieuwe bestelt bij een andere verkoper. Dit display deed helemaal niets.
Toen viel me opeens op dat er een heel dun koper-achtig pinnetje uit de connector viel. Eenmaal onder de loep, merkte ik dat de schade veel groter bleek te zijn. Waarschijnlijk door het vele in en uit-schuiven van de flex-print, zijn er diverse pinnetjes afgebroken. Kortom, ik mag op zoek gaan naar een nieuwe connector. Maar waar is die te bestellen ?
Gegevens connector
- Connector is 13.2 x 3.0 mm (witte body).
- Een kant 20 pinnen, de andere kant 19 pinnen (op foto nummers geplaatst).
- Afstand tussen 20 printplaat-pinnen is plm 11.5 mm (*)
- Verende contactpinnen zitten aan de onderkant
- Flexprint is 0.2 mm dik
- Connector heeft een "klepje" waarmee flexprint vast wordt gezet.
(*) Afstand tussen de flexprint aansluitingen zouden dan een afstand hebben van 11.5 mm / (20 pinnen - 1) = 0.605 mm. Maar omdat er ook pinnen aan de andere kant van de connector zitten, zou de afstand dan op ongeveer 0.3 mm uitkomen. Echter, de pinnen zitten niet op een rij, maar een stukje van elkaar verschoven (zie onderstaande foto van flexprint).
Foto's maken het makkelijker
In de hoop dat de zoektocht makkelijker wordt, met foto's erbij, hieronder dan enkele foto's. Ze zijn allen aanklikbaar voor een iets grotere afbeelding en detail.
(Boven-aanzicht van de connector, met openstaande klem)

(Zij-aanzicht met openstaande klem)

(Zij-aanzicht met gesloten klem)

(Foto flexprint)

De hamvraag
Kortom, wat is de naam / fabriekantcodering van een dergelijke connector, en waar is deze eventueel te bestellen ?