Beste Wensen aan Allen!!!!

Fijne kerstdagen een een goed en knutselrijk nieuwjaar.

Iedereen een fijne kersdagen en de beste wensen voor 2015. En mogen de projecten allemaal lukken.

Ik wens eenieder een goed uiteinde en een nog beter begin...

;)
 ↓

Dat ,,uiteinde" komt mij wat bedenkelijk over.
Ik mag er vanuitgaan dat je een en ander positief hebt bedoeld.

Uwe aanname is geheel en al correct, met uw welnemen...

Maar ik ervaar het wel als vreemd dat "einde" altijd zo'n negatieve bijklank schijnt te hebben: zonder einde kàn er geen nieuw begin zijn...

In veel gevallen hebt u daar volkomen gelijk in.
In mijn composthoop staat aan zijn/ haar eind gekomen dood materiaal aan de basis van nieuw leven.
Maar als onderdeel van de ( niet altijd rationeel ) denkende mensheid denk ik bij het woord uiteinde aan mijn verscheiden en ik ben niet zover dat ik daar direct een vers begin aan koppel.
En in dit verband heb ik in Duitsland ook altijd enige aarzeling bij het verlaten van een autobahn ; dat wordt daar een ,,Ausfahrt" genoemd.

Neemt niet weg dat ik elke reactie met goede wensen beschouw als zeer welkom en zeker eerlijk gemeend.

Ook ik wens een ieder hier hele fijne kerstdagen en
een heel goed en gezond 2015!!

Gr.
Dante

Prettige kerstdagen en een leuke veilige jaarwisseling en een goed, voorspoedig, gezond 2015 gewenst vanuit Haarlem

Allen een fijne kerst en gezellig oud en nieuw gewenst!

Ook ik wil graag iedereen fijne kerstdagen en een (bovenal) gezond en gelukkig 2015 toewensen. Ik hoop dat er binnen de CO gemeenschap in 2015 veel mooie projecten gemaakt worden dankzij alle kennis, ervaring en hulpvaardige mensen hier.

Iedereen fijne kerstdagen en een gezond en veilig 2015 toegewenst

Iedereen een voorspoedig en vooral gezond 2015 toegewenst !!!

Ook vanuit hier weer, iedereen de beste wensen!

Ik wens iedereen gezellige kerstdagen een gezond en gelukkig nieuw jaar!
En dat er veel projecten gemaakt zullen worden :)

Op 24 december 2014 21:08:20 schreef pietplof:
[...]
En in dit verband heb ik in Duitsland ook altijd enige aarzeling bij het verlaten van een autobahn ; dat wordt daar een ,,Ausfahrt" genoemd. [....]

Hoewel ook mijn persoontje in genoemde omstandigheid de zelfde gedachte krijgt, moet ik helaas constateren dat de associatie foutief is. Het door ons in het algemeen gebruikte woord uitvaart is in de taal der Oosterburen geen Ausfahrt, daar wordt (terecht) de term Beerdigung gebezigd en die kent slechts 'Beistsung' als synoniem.

Iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2015 gewenst.

Ook van mij, aan iedereen nog een gelukkig nieuwjaar.
Bob.

Op 26 december 2014 00:29:04 schreef Tidak Ada:
Hoewel ook mijn persoontje in genoemde omstandigheid de zelfde gedachte krijgt, moet ik helaas constateren dat de associatie foutief is. Het door ons in het algemeen gebruikte woord uitvaart is in de taal der Oosterburen geen Ausfahrt, daar wordt (terecht) de term Beerdigung gebezigd en die kent slechts 'Beistsung' als synoniem.

Dat wordt in de taalkunde 'valse vrienden' genoemd. Woorden die verwant zijn in 2 talen, maar een andere betekenis hebben.

Abkommen is niet "afkomen" maar "overeenkomen" of "afdwalen".
Mond is niet "mond" of "maand" maar "maan".
Ausbilden is niet "uitbeelden" maar "onderwijzen" of "trainen".
Pappe is geen "pap" maar "karton".
Enz.

Evarist signaleert een probleem waar wij niet alleen bij het Duits mee te maken hebben maar ook het Engels heeft vele voorbeelden.
Toen ik, lang geleden, af en toe engelse rapporten moest produceren, ben ik daar met enige regelmaat ingetrapt ( echte pitfalls).
Denk bij inspekteren niet aan to inspect maar aan to survey .
Een warenhuis is echt geen warehouse ( a warehouse is een grote loods) en zo voort en zo verder.
Maar al deze perikelen hebben gelukkig geen invloed op mijn ,,genieten " van een twintig jaar oude port. Vrouwen/ mannen, op naar de jaarwisseling!

Vandaag geen port, maar een citroensorbet met Campari en Gin :9~

(of er naast de koffie-corner ook een culinaire corner mag komen ? ) :P

Geen slecht idee.
Wellicht zitten er onder de mannelijke techneuten ook natuurtalenten kookkunst.
Mannen koken beter omdat wij meer fantasie hebben en vooral meer durven.
De door mij geprepareerde kalkoen met vulling viel vanavond in hongerige aarde.
Waarschijnlijk ga ik de ruim overgebleven resten transformeren ( technische verwijzing) in een pittige kalkoen/kerrie schotel.

Op 26 december 2014 23:07:47 schreef pietplof:
...
De door mij geprepareerde kalkoen met vulling viel vanavond in hongerige aarde.
...

Hongerige aarde? Jammer om te horen dat je je met zorg bereide kalkoen in de tuin liet ploffen. Hoezo eigenlijk? Viel de vogel van de bbq? Ik zou zo niet weten wat je 's avonds in de tuin met een gare kalkoen doet. Raar ritueel met oostenwind en maanlicht wellicht .... :+