Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 11 augustus 2017 15:28:42 schreef meetlint:
Ik heb mijn vriendin zo gek gekregen dat ze voor morgen een stuk of 20 empanadas maakt.
@Florick mocht je nog niemand gevonden hebben om je op te pikken bij het station dan kan ik dat eventueel wel doen.

Spaamnse, Portugese, Surinaamse of ZO-Aziatische?

>>>>>> De soepen zijn klaar!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Als ik al die (vr)eterij langs zie komen hebben jullie dan nog wel tijd om te snuffelen? >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Appeltaart en broodjes knakworst staan al in de bus .
moet morgen alleen nog even naar Maastricht ( storingsdienst) hoop dat ik op tijd ben voor de koffie .
gr marcel

Schimanski

Golden Member

Florick, ik stuur je een mail met mijn 06 nummer. Als je op het station bent en nog geen vervoer hebt dan bel je mij maar, dan komt er wel iemand om je op te halen. Station Deurne is niet zo ver weg van de loodsen.

@meetlint, katz en BC108: yammie, yammie.

@bc108: De koffie staat de hele dag klaar, je bent dus altijd op tijd ;).

@pa3gws: Je moet ook eens langskomen, 't is net als Baco maar nog goedkoper :)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Hewlett

Honourable Member

Mans, kun je met adres nog even emailen. Adres staat helaas niet meer in mijn navigatie systeem, mijn dealer heeft de boel bij een service beurt gereset.

Adres is boven water, tot morgen!

[Bericht gewijzigd door Hewlett op vrijdag 11 augustus 2017 22:26:13 (13%)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Hoe laat is het restaurant (lees: de schuur) ook alweer geopend?

festina lente

Op 14 juli 2017 23:10:49 schreef Schimanski:

We beginnen altijd zo rond 10:00 uur en tegen 16:00u wordt iedereen toch wel geacht aan zijn stutten te hebben getrokken ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
pietplof

Golden Member

Ah, dat berichtje was ik even kwijt; dank je.

festina lente

Weer goed en wel thuisgekomen, enorme buien gehad onderweg maarja..
was ondanks het wat koelere weer enorm gezellig vandaag! Wederom mijn dank voor het organiseren! hieronder een kleine impressie van de "buit".

Enkel spulletjes om aan te vullen. En enigszins vals gespeeld; de ringkerntrafo's heeft @Hewlett geregeld wederom mijn dank! :). En de Pi was op aanraden van @DJSmiley. Daarvoor ook mijn dank!

*En ja heb genoeg soldeer voor jaren... gebruik normaal Multicore 0.23.. Die buisjes van Deurne zijn stiekem heel fijn zeker voor TH, Hè PietPlof! ;) *

ps. Ik hoop dat de balletjes op gegaan zijn!

Met vriendelijke groet,

Kazt

(Langharige hardrocker met een petje! ;) )

Vandaag ook weer geweest.
Heb ook nog een kast van Philips meegenomen die bij thuiskomst nog gewoon aan ging.
De batterijen zaten er nog in en de led's gingen branden.
Nu wil ik graag weten wat is het en wat kan ik er mee.
Hieronder de foto's
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/img_6230.jpg

En type plaatje.
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/img_6241.jpg

Wie het weet mag het zeggen.

( Flash2b bedankt had al zo'n vermoeden.
Dan gaat de kast toch voor andere doeleinden gebruikt worden )

[Bericht gewijzigd door Glenntronics op zondag 13 augustus 2017 00:04:27 (11%)

Hubie

Special Member

Meter voor telefonielijnen voor demping en echo is mijn eerste gok.

flash2b

Special Member

Return Loss meter (demping verlies) die de demping van de kabel vergelijkt met de demping van een referentie weerstand. De (coax) kabel wordt aan een kant kortgesloten en aan de andere kan aangesloten. Op de rechter bus kan een weerstand (of andere kabel ader paar) worden aangesloten om deze met de DUT te vergelijken.

Tidak Ada

Golden Member

Ziezo, weer thuis, de afwas gedaan en de rest van de pindasoep opgegeten.

Hoewel de dag nat en fris begon, was het toch een goede dag.
Zodra de deur van de loods open ging eerst de etenswaren en het bijbehorende gereedschap binnen gebracht en opgesteld te hebben, eerst een aantal vakkendozen met meuk veiliggesteld. Het ging mij om de dozen. De het merendeel van de meuk mogen jullie in Rosmalen om vechten. vele handen geschud van bekende en onbekende CO-ers
Daarna wat rond gescharreld en nog meer meuk verzameld. Plotseling zie ik dan een zware magnetron staan, die natuurlijk ook wordt meegenomen. Laatjes snuffelen, koffie drinken en her en der wat scoren, Philips 12NC nummer gefotografeerd voor Maartenbakker, zo gaat de dag snel voorbij. Tevredenheid alom :)!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heb er van genoten , nog nooit zoveel onderdelen bij elkaar gezien.
wat ik iegelijk nog leuker vond , je ziet er nu ook een gezicht bij.
volgens mij waren er meer bezoekers dan de opgegeven 17?.
Denk de dat de hapjes wel opgekomen zijn , vooral de balletjes vielen in de smaak.
Ben3 voorlopig wel zoet met uit zoeken

Groeten bc108

Tidak ada
wat is dat voor ding? Zag het wel staan maar vergtente vragen

Schimanski

Golden Member

Fijn dat iedereen een leuke dag heeft gehad, volgende keer is 30 september 2017.

Zoals gebruikelijk AANMELDEN PER E-Mail (adres in mijn profiel) dan krijg je ook adres + route toegestuurd.

Iedereen is weer van harte welkom

Deelnemers 30 september 2017

  1. bprosman
  2. Jinny + chauffeur
  3. sander1238
  4. maartenbakker
  5. Mel
  6. Bert_Camper
  7. GerardMonique
  8. KoenP
  9. Dijkmane
  10. Kridri
  11. Hewlett
  12. Cyrano
  13. Markce
  14. Blauw Lampje
  15. kVA16
What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

@bc108 Zoals hierboven vermeld een magnetron. Dit magnetron is zelfs afstembaar.
Handmatig (grote schijf rechts) of middels een servomotor. Indicatie is numeriek (displaytje met 3 cijfers).

Frequentiebereik 8500 Mhz - 9600 Mhz Zie foto. Rechter kolom is de bijbehorende stand van het display.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Leuk Tidak.
Zou die om te trekken zijn tot de 3cm amateurband? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ook deze keer een bescheiden vangst. Weer veel gezien en nog steeds onderdelen van mijn wensenlijstje gevonden. Deze keer o.a. kleine waarden keramische C's, en nog wat folie C'tjes. Verder nog veel solid alu elco's, wat stekkers en halfgeleiders. Er liggen nog veel netadapters, kon het niet laten
Het wordt steeds meer een CO-meet, wat leuk is. Prima catering. Empanadas is meer mijn smaak, ze waren lekker en mooi gemaakt. Ook lekker was de pinda-soep van Tidak.

Tidak Ada

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 13 augustus 2017 15:17:32 (99%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb in Deurne twee MGE/Schneider zekeringautomaten 'Multi 9' gescoord, maar ik kan de typeaanduiding niet volledig determineren.

Het blijkt de serie C60L te zijn met specificatie aanduiding Z3A
Die 3A geeft de tripstroom (3A) aan; de Z zou de curve zijn.
Helaas krijg ik bij klikken op de link in de datasheet van Schneider de melding dat de pagina niet is te vinden http://www.ops-ecat.schneider-electric.com/ecatalogue/search.do?conf=s…; Catalogusnummer 26136

Wie kan mij wijzer maken?? Met name wat die Z zegt voor de curve

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bjokal

Golden Member

De pdf link op deze pagina lijkt wel te werken. Daar staat alleen zo te zien niets in over die Z curve.

Edit: gevonden, de uitleg over curves staat hier.

[Bericht gewijzigd door bjokal op zondag 13 augustus 2017 16:00:58 (21%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Tidak Ada

Golden Member

Ah, als ik het goed begrijp tript de Z dus bij 3× den nominale stroom, maar reageert later. En C tript bij 8× de nominale stroomn maar reageert sneller.

Bedankt voor de juiste link!

Groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jeroen

Moderator

Het was zaterdag weer erg leuk om te snuffelen. Bij mij is iets te veel aan de handen blijven plakken ;).

  • Een Olivetti 860c laptop met een Pentium 120. Zag er nog goed uit, maar toen ik 'm thuis probeerde werkte ie niet meer. Na het openmaken bleek waarom: de NiMH accu heeft gelekt en het moederbord in de buurt van de accu is aangetast. Ook een SIMM is aangetast dus ik denk dat ie niet meer te repareren is.
  • Een Toko 5" kleuren TV. Werkt, maar geeft alleen een groen beeld. Moet ik nog naar kijken.
  • Een Librex V386SX laptop. Leuk ding met 20MHz 386 CPU, 1,5 MB RAM en een monochroom LCD. De harde schijf was kapot. Gelukkig had ik ook 2 harde schijven (nieuw, ongebruikt) meegenomen voor eenzelfde type laptop met verwisselbare schijven. Die werken wel. Ik heb inmiddels een 387 coprocessor besteld en ik wil het accupack nog vernieuwen.

Al met al weer leuk materiaal om mee te knutselen :).

Shiptronic

Overleden

Wat kan je nog met zo'n oude laptop? (ik heb er zelf nog wat met W95/98 liggen voor direkt acces op COM poort gebruik)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten