Ik werk bij Cisco (dan wel niet bij deze technologie afdeling) maar ken wel mensen van ontwikkeling voor de STB. Misschien dat die mij wat wijzer kunnen maken omtrent welke componenten er allemaal zijn gebruikt bij de productie. Ik vraag na en laat jullie nog wat weten.
Ik heb ze nog en was ff een weekendje weg. De Epcos vervangers heb ik geprobeerd, maar signaal level is beduidend minder. Niet geheel zelfde eigenschappen....
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 23 maart 2015 19:47:38 schreef rob040:
Afgelopen weekend ook mijn 8485 eens opengemaakt en de SAW filters vervangen die ik van Arjen gekocht heb.
Eerst die van tuner 1 en die werkte toen weer. Opnemen was echter nog niet mogelijk en toen de tweede filter vervangen.
Beide tuners geven weer een perfect signaal!
Hoi ik heb hier ook een 8485 van cisco staan en heb maar 15 zenders die goed doorkomen , na update van fabrieksinstellingen .
die filters zijn dat die kleine langwerpige zwarte blokjes en kan ik die zelf ook vervangen , vrees zelf van niet haha .
bij mij zitten er 2x de BF36A1Dc in
Mvg Frans
En als je opneemt, is het slechte kanaal dan wel goed opgenomen?? Dan is/zijn de SAW filter(s) defect: oftewel die langwerpige blokjes. Als je een knappe soldeerbout heb, en wat desoldeer litze moet het te doen zijn als je ze niet te lang verhit.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 27 april 2015 09:12:37 schreef smd:
De Epcos vervangers heb ik geprobeerd, maar signaal level is beduidend minder. Niet geheel zelfde eigenschappen....
Ik heb net de datasheets vergeleken. Daar zit vrijwel geen verschil in. Raar dat die Epcos dingen het een stuk slechter doen.
Misschien dat die dingen "misbruikt" zijn buiten de specificatie range of zo? Zal niet de eerste keer zijn dat er een crappy ontwerp is.
Ik heb laatst gemeten met de Epcos filters, maar het ingaande signaal dient vele malenhogere zijn. In de circuits waarin deze filters inzitten, zit ook een voorversterkertje voor dus dat kan kloppen.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Het datasheet van de originele BF36A1Dc geeft nu juist dat voorversterkertje. Terwijl dit blijkbaar ook exact in het datasheet van Siemens staat (volgens zeggen hier ik heb die niet).
In het TDK c.q. Epcos datasheet (Siemens dus) staat die voorversterker trap weer net NIET in.
Het lijkt er dan op dat al die dingen gewoon hetzelfde part zijn misschien?
Verder staat nergens in de datasheets wat het ingangs-spannings niveau moet zijn, of ze moeten het reference level van 20.3 dB bedoelen, maar die zijn in beide datasheets gelijk.
@smd: hoe of wat heb je aan die dingen gemeten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
We hebben een signaal generator deze aangesloten en in Tuner 1 een voetje gemaakt en daar verschillende filters ingezet. Uitgangsnivo's ( Gemeten met speciale HF signaal probe)waren beduidend verschillend. Oh ja, met analoog signaal lijkt het wel beter te gaan.... Ben nog op zoek naar een bruikbaar alternatief die in Europa verkrijgbaar zijn. Tevens weze informeren bij diverse reparatie bedrijven OA AES hier locaal gelegen, stoppen hun ook de originele in ( alleen de reparatieprijs is wel erg hoog van hun!!!)
@smd
Ik ben op zoek naar een setje saw filters voor mijn cisco ontvanger. Heb je er nog? Is het wellicht mogelijk een setje van je te mogen overnemen? (had je al een mail gestuurd, weet niet of dat goed gegaan is).
wegens omstandigheden heeft een en ander wat langer geduurd..
Inmiddels zijn de signaalproblemen opgelost door Ziggo.
met een 4G zendmast in de achtertuin (bijna letterlijk) was er wat extra aandacht nodig om inslag te voorkomen.
Het AOP bleek slecht te zijn en is vervangen.
beneden is alles goed nu.
boven moet ik nog een stuk dunne coax vervangen voor geschikte kabel en dan zal ook daar het probleem verholpen zijn.
Ik wil nog even afwachten wat er gebeurt als ik het laatste stuk coax heb vervangen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ziggo zorgt de laatste weken dat hun klanten bij bosjes vertrekken. sinds de fusie maken ze er net zo'n potje van als upc al zo goed kon vantevoren. in mijn kennissenkring wilden er al 4 overstappen ivm het uitvallen van zenders en niet meer bestaan van zenders sinds de fusie.
ze zijn zelf goed aan het schuiven met zenders, had van de week een radiozender opstaan die ineens naar 100% nl overging en na 5 minuten weer terug ging naar de zender die ik voorheen had opstaan! raar genoeg is tegenwoordig internet radio stabieler als de cai..
Sinds de wijzigingen merk ik toch ook bij vrienden dat coax kabel die net op t randje liep nu toch omvalt en vervangen door KOKA799 wonderen doet.
Ook de splitter net na t AOP wil nog wel eens dwarsliggen.
en niet meer bestaan van zenders sinds de fusie.
Dat zij ex UPC klanten dan want er zijn volgens mij geen zenders weggehaald.
[Bericht gewijzigd door bprosman op (26%)]
Ik gebruik Belden dubbel afgeschermde coax beneden met hirschmann pluggen en f connectoren.
na meting met de spectrum analizer bleek dat volledig hf dicht te zijn.Doordat ik onder die zendmast woon knalt die 800Mhz hier keihard binnen.
Een deel naar boven is uitgevoerd met die dunne meuk...wel dubbele afscherming maar het 800Mhz signaal van de 4g tettert hier zo doorheen....en dus signaalproblemen.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Toevallig vandaag ook aan het stoeien geweest met zo'n Cisco decoder.
Die Epcos SAW filter zitten ook in de oude Humax en Samsung decoders daar heb ik 2 uitgehaald en werkt weer prima.
Paul Welther
henri62
Klopt een keertje even wat opnemen en stoppen. Dan werkt de signaal indicator pas. (Zie hierboven in een van mijn posts).
Was ik ook in getrapt, software bug in het signaal sterkte menu.
Paul Welther
Ja dat klopt. Als ik op opname druk krijg je een foutmelding.
Ik vermoed dat ik het filter te heet gestookt heb met los solderen uit de donor, is niet zo heel belangrijk.
Kreeg die decoder als defect en weggooien kan altijd, staat nu op de slaapkamer heb ik daar HD.
Paul Welther
Heb jij toevallig nog filters in huis?
Kom je morgen eventueel naar Rosmalen ?
Mijn tuner is helaas net wederom gestorven ...