Wat printen jullie zoal ? Sinds de aanschaf van m'n eerste printer, anderhalf jaar geleden (nieuwjaarskadootje van m'n vrouwtje van 2013-2014), is het hier alleen van kwaad naar erger gegaan !
Eerst wat kleine prularia van thingiverse, dan mezelf stilaan solidworks aangeleerd, en nu ben ik op een punt gekomen dat ik denk alles aan te kunnen. (heb al complete mechanische constructies ontworpen met 3 mini-robotarmen, een eigen 3D printer ontworpen met 60x60x60 buildvolume, ben nu volop bezig met printen van een zelf ontworpen "3D kinetic sculpture" met 200 stappenmotortjes in en 200 addresseerbare RGB LEDS enz ...
Zelfs heuse LGB tuinspoor locomotieven en bijhorende rijtuigen zijn hier al de revue gepasseerd, en constructies van groter dan 2 meter hoogte en 1m50 diameter enzo (voor kerstmis, met letterlijk duizenden RGB LEDs in), ik heb het allemaal al gedaan ...
Ik gebruik letterlijk kilos en kilos PLA, en bijna 2-wekelijks gaat er een nieuwe bestelling de deur uit voor een 6-tal reels van 1 KG PLA ...
Ik voel dat ik klaar ben voor nog wat grootser, nog wat unieker ...
De meeste projecten vragen maar enige uren ontwerpen, terwijl ik daarna soms maanden aan't printen ben. Eigenlijk zoek ik nu iets "omgekeerd" of in elk geval "in de juiste verhouding" om te bouwen. Iets met "genoeg" uren ontwerpen in, en niet echt maanden printwerk nadien ...
Alleen, de inspiratie laat het momenteel wat afweten
[Bericht gewijzigd door ActiveHouse op 17 juli 2015 13:02:44 (11%)