heeft iemand ervaring met deze Component-Tester van aliexpress?

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb uiteindelijk toch maar deze bij Zirconium gekocht.

ding doet wat hij moet doen. Kastje maken (verbouwen) is het moeilijkste, maar het schiet op.
Nu nog, buiten de toegevoegde ZIF-socket aansluitingen maken voor klemmetjes, die rail voor weerstanden, die iemand hier toonde en de soldeerpadjes, die kan je na inbouw niet meer gebruiken, maar een NOS minimountje doet wonderen.

Vraagje: Kan je bij dit ding ook nog die software aanpassingen doen, of is das alleen mogelijk bij dat Arduino ontwerp?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Misschien kun je het beste de chinese variant in kit-vorm gebruiken, dan kan je er makkelijker een 'echte' voltage-referentie in zetten, in de chinese variant wordt er soms een gewone diode gestopt, en dan krijg je dat je gemeten spanning over de te testen componenten niet echt accuraat is.

In dit document staan tekortkomingen en de modificaties nodig om die te verhelpen voor diverse chinese versies.

ik heb ook een chinese versie, werkt gewoon goed. Achteraf gezien had ik er liever een met behuizing gehad. Die kan je wel los kopen maar dat past niet altijd zonder hakken, zagen, boren en breken.

Misschien kun je het beste de chinese variant in kit-vorm gebruiken

Misschien kun je het beste even de voorgaande posts lezen.
Je ben beter af met een gebouwde versie. Ik heb geen aanpassingen hoeven doen.

Tidak Ada

Golden Member

Mijn behuizing had ik nog. Ooit ergens voor aangeschaft.
Het is een kastje dat eigenlijk bedoeld is voor zo'n jaren 50 transistor radiootje 'met Veronica', maar de tester past er goed in (mèt 9 V batterijvakje!) Met een Dremel heb je zo de juiste gaten en sleuven gefikst.
Moet nu alleen nog wat afstandsbusjes op maat maken en vast plakken.

'k Zal je leesvoer eens doornemen :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vraagje: Kan je bij dit ding ook nog die software aanpassingen doen, of is das alleen mogelijk bij dat Arduino ontwerp?

@Tidak
De winstmarge van zirconium is voldoende om je uit te leggen hoe.
Het korte antwoord is ja.

Dit is waarschijnlijk de goedkoopste variant als bouwpakket.
Betaling kan via Ideal.

http://nl.aliexpress.com/item/Details-about-M328-DIY-Kit-Capacitance-E…

Dit is waarschijnlijk de goedkoopste variant als bouwpakket.

Yep, daar waren we gister avond om 18:53 met de discussie. Komt nog bij een kastje, een ZIF socket, snoertjes, klemmentjes, etc. Maar ik verval in herhaling.
Ieder maakt zelf een afweging.

Ik heb 2 euro meer betaald voor een in mekaar gezette. Het liefst had ik gehad dat er SMD componenten op hadden gezeten, want dat is makkelijker als ik ze wil vervangen. Maar helaas is die van mij vrijwel helemaal through-hole.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Iets duurder +/- 22 Euro, maar kant en klaar met kastje en ingebouwde oplaadbare liPo via USB

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

[...]Misschien kun je het beste even de voorgaande posts lezen.
Je ben beter af met een gebouwde versie. Ik heb geen aanpassingen hoeven doen.

Misschien kun je ook nadenken voordat je iets schrijft. //edit: of beter, aardig zijn!

hmm, ik ben nu even het overzicht kwijt.
De kant en klare met li-ion accu is leuk maar met ook op de toekomst lijkt hij me niet handig. geen standaard scherm en als accu versleten is moet ik er een andere accu in "fabrikeren"
Ik zou graag de variant hebben die kan werken met de originele software van het project zoals de link van @necessaryevil verwijst.
Zelf bouwen heb ik geen moeite mee, vindt ik zelfs leuk ;-) dus een kant en klare gebouwde variant zou een stuk van de lol van zelf bouwen weghalen :-)
Enige vraag is of de goedkopere zelfbouw kan draaien met de originele firmware.
Ik bedoel deze http://www.banggood.com/86-Plastic-Shell-DIY-Meter-Tester-Kit-For-Capa…
Ik bestel liever bij banggood want die accepteren wel paypal, aliexpress niet.
De mk168 variant is ook tof maar wel duurder en niet zelfbouw.
Ben er nog niet uit wat het verschil is tussen de mk168 of de zelfbouw afgezien kastje en opbouw.

Ja hoor werkt prima. Ik heb hem ook. De 328 kan je evt. opnieuw flashen met de nieuwere software.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

mk168 verwijst m.i. naar de atMega168. Die is vrijwel hetzelfde als de atMega328. De laatste heeft alleen 32k flash, de eerste 16. Waar die k vandaan komt weet ik niet. Ik zou dus eignelijk liever een 328 model hebben dan een 168. Het zou zomaar kunnen dat het programma te groot wordt voor de 168, en dat de programmeur geen zin heeft om het kleiner te maken want hij zelf heeft een 328.

Ik denk WEL dat dat ding van banggood de standaard software kan draaien. Ik zeg: gaan met die banaan! (edit: TonHek typt sneller (maar minder) :-) ).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ah, het grote verschil zit hem in de gebruikte atmel. De goedkopere variant is dan zelfs beter met zicht op toekomst.
Ik ga gewoon die 328 kopen en proberen! Alleen nog even geduld totdat hij er is, china is niet naast de deur ;-)

Zo nu en dan is het er binnen een week....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

In de MK-168 zit een AtMega328, dus GEEN 168.
Om precies te zijn de P uitvoering (in een dip socket).

Met "verwijst m.i. naar" en "Het zou zomaar kunnen", valt hier dus nogal mee.

Ik kocht een nieuwe versie van de tester met bescherming aan de ingang, terwijl alles in orde is...