ooit eens op een luisterdag geweest bij een bedrijf dat ook audiotransformatoren maakt
daar sprak ik een man die buizenversterkers maakte. ik vroeg wat er nu zoveel beter aan was:
- intern korte dikke draden dus minder storing
- volume potmeter aan de achterkant, met een verleng as naar voren, ook voor minder storing
- koperen behuizing, minder storing, en ziet er leuk uit, ook vijlt het makkelijk
dit klinkt allemaal heel aannemlijk, later sprak ik een andere
die had een ander kristal in z'n cd-speler gezet die op een iets andere frequentie draaide waardoor de speler alleen met INTEGERS hoefde te werken, en niet hoefde af te ronden....... die kreeg het voordeel van de twijfel
een andere deed rubber voetjes onder z'n voedingstrafo zodat de trillingen niet in z'n versterker zouden komen..... tuurlijk
later in de luisterruimte een opstelling waarbij er verschillende condensatoren in dezelfde versterker getest konden worden. en inderdaad, je kon het verschil duidelijk horen, echter klonken ze allemaal goed ( geen idee wat er nog meer in het kastje zat wat eventueel nog meer voor invloed was ) ook geen idee of je het verschil nog kon horen als de muziek 10 minuten weg is