Op 6 januari 2016 13:40:28 schreef fcapri:
en wat zegt de spec van een 2SA1216? staat er ergens dat die een ring-emitter MOET zijn?
jij blaast hier de hele tijd van een hoge toren dat iedereen hier er niks van kent en jij de enige bent met kennis. waarom de kennis dan niet delen en niet zomaar arrogante antwoorden geven?
had je nu in het begin opgegeven dat jij enkel de versie 2SA1216 opgebouwd uit meerdere transistoren parallel op 1 grote DIE nodig hebt (ring emitter), dan had iedereen het begrepen.
maare jij begon te beweren dat grote winkels fake transistoren verkoopt, dat ISC fakes zijn, ....
dan stellen wij ons de vraag waarop jij je baseerd om die uitspraken te doen.
dit kan mogelijk, binnen 50jaar als iemand aan jouw 'oude' versterker sleuteld, serieuze problemen geven als keer op keer een 2SA1216 sneuveld erin
Ik geef vanaf het begin al aan dat de ExtremA opgebouwd dient te worden met originele Sanken transistoren, omdat 'equivalenten' niet voldoen, daar ben ik heel duidelijk over geweest.
Ik geef vervolgens aan dat er 'equivalenten' en fake-transistoren in omloop zijn. Ik heb nimmer gezegd dat ISC transistoren fake zijn, maar wel dat ze ongeschikt zijn als equivalent voor de Sanken 2SA1216.
Ik specificeer niet voor niks de exacte onderdelen die gebruikt dienen te worden in 't ontwerp om teleurstellingen te voorkomen. Dit is niet omdat het ontwerp kritisch is, maar simpelweg omdat de gestelde eisen hoog zijn en hiervoor alleen een bepaald type eindtransistor in aanmerking komt.
Dit is geen natte vingerwerk, maar iets wat tijdens de ontwerpfase en prototyping naar voren is gekomen en duidelijk wordt vermeld in de documentatie voor de ExtremA, kortom, deze discussie is zinloos.
Op 6 januari 2016 13:45:14 schreef blurp:
[...]
Dat is niet meetbaar.
[...]
De Sanken 2SA1216 heeft geen hogere Ft en geen hogere max-dissipatie dan de ISC.
Jawel, dit zie je terug in de Cob van de transistor. De Ft van de ISC is 10MHz, bij de Sanken is dit maar liefst 40MHz voor de 2SA1216.
Goed, dan ga ik nu m'n tijd nuttiger besteden dan een stel eigenwijze pubers bijscholen, succes verder.
[Bericht gewijzigd door
Henry S.
op 6 januari 2016 16:58:25
(12%)