Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Op 7 november 2018 09:02:52 schreef fcapri:
... omdat ik toch geen chinees kan lezen

Is nog ook zo ook. :P :+

Ik zit zelf met pakketje wat de 16 op het vliegtuig gezet zou zijn. En dus ook hetzelfde: jou vrouw gevraagd om het chinees te vertalen. :-)
(De google vertaling: "Airline has to pay for transportation" was onwaarschijnlijk).

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 8 november 2018 13:24:44 (12%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Naar aanleiding van dit topic heb ik om een beetje te experimenteren 2 modules besteld.
Opgegeven voedingsspanning: 3-6V.
Bij 1V begint de module te vonken, bij 3V heb je een vonk van ruim 1,5cm maar trekt de module dik 3A.
Bij meer dan 3V neemt de stroom enorm toe en gaat de module onmiddellijk kapot (ik heb er nu dus nog maar 1).
De opgegeven 6V klopt dus van geen kanten!!

Filmpje:

Hoogspanning Generator.mp4

Op het filmpje lijkt de vonk niet continu maar dat is wel het geval.

maartenbakker

Golden Member

Fornuisontsteking voor gebruik op 1 of 2 cellen van 1,5V kennelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hem op 1 cell van 4,2V en werkt perfect!
Je moet alleen zorgen dat de vonk wel kan overslaan, dus
niet te ver uit elkaar die uiteinden.
En niet langer dan een paar seconden achterelkaar gebruiken!

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op zaterdag 17 november 2018 14:38:05 (18%)

Thevel

Golden Member

Op 17 november 2018 14:31:04 schreef Retiredat55:
Ik heb hem op 1 cell van 4,2V en werkt perfect!
Je moet alleen zorgen dat de vonk wel kan overslaan, dus
niet te ver uit elkaar die uiteinden.

De spanning van de cel zal een stuk zakken denk ik.

De elektronica van de defecte generator werkt nog gewoon, (de opgenomen stroom is hetzelfde als de werkende generator), bij 3V komt er slechts 3kV uit.
Blijkbaar zit er sluiting in de secundaire wikkeling.

Nog even wat gemeten aan de werkende generator, bij 1V komt er al 27kV uit, bij 3V ruim 200kV! (hoger ga ik niet).

Kruimel

Golden Member

Het lijken dezelfde als deze: https://www.youtube.com/watch?v=iDJp2tHmEQo. Die werken in elk geval op 3V en lijken stun gun modules te zijn. Wat ik op je video zie lijkt ook geen fornuisaansteker te zijn, die hebben lang niet zo energetisch vonken.

Hoe heb je zo een spanning gemeten trouwens? Mijn multimeter gaat niet zo ver... :)

[Bericht gewijzigd door Kruimel op zondag 18 november 2018 23:55:45 (18%)

Thevel

Golden Member

Met zo'n hoogspanningsprobe
De mijne kan tot 50kV maar tijdens het opvoeren van de spanning op de module ging de spanning al snel naar ruim 200kV, gelukkig heel kort, ik ben snel gesopt.
De probe heeft het gelukkig wel overleefd.. ;)

maartenbakker

Golden Member

Wellicht 400kV bij 6V input, maar dat kan de secundaire niet aan. Klopt wel met 200kV bij 3V. Ik ben het met Clive eens, kan niet anders dan een stungunachtige zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Jawel, maar die is wel bedraad. :P

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
eSe

Honourable Member

Speciaal bij C, draadloze condensator ?

Da's een ideale oplossing, alle onderdelen draadloos. Geen printjes meer nodig, gewoon alles in een ouwe schoendoos smijten en via wifi configureren. Een soort super FPGA :-)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Hubie

Special Member

Heb net voor de eerste keer iets besteld bij Banggood.
Krijg ik de vraag:Wel of niet voorzien van een Banggood label?
Waarom wel of juist niet is mij niet helemaal duidelijk.

Op 20 november 2018 12:55:36 schreef Peter112:
Speciaal bij C, draadloze condensator ?
https://www.conrad.nl/p/kemet-r413f11000000m-mkp-draadloze-ontstorings…

Op de Duitse Conrad site heet dat een Funkentstör-Kondensator. Vertalen is ook een kunst.

Op 1 december 2018 13:52:16 schreef Hubie:
Heb net voor de eerste keer iets besteld bij Banggood.
Krijg ik de vraag:Wel of niet voorzien van een Banggood label?
Waarom wel of juist niet is mij niet helemaal duidelijk.

Dropshipping.

If you want to succeed, double your failure rate.
Hubie

Special Member

ok,gesnopen,het komt dus van een derde partij die het rechtstreeks naar mij stuurt.

Thevel

Golden Member

Op 1 december 2018 15:59:33 schreef Hubie:
ok,gesnopen,het komt dus van een derde partij die het rechtstreeks naar mij stuurt.

Volgens mij komt de partij dan rechtstreeks van de groothandel of producent.

Arco

Special Member

Bij Banggood komt 't altijd van een derde partij, ze verkopen zelf niks... ;)   (soort van kleine Ali...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Dan is de winst dubbeltjeswerk denk ik zo,maar dan gaat de wet van de grote getallen(aantallen)natuurlijk zijn intrede doen.

Op 1 december 2018 13:52:16 schreef Hubie:
Waarom wel of juist niet is mij niet helemaal duidelijk.

Als je weet waarom, dan ken je de kreten die hierboven genoemd worden.

Er zijn mensen die een "virtuele shop" hebben: Ze /hebben/ niets, maar verkopen dingen die bij BG (en misschien nog een paar andere shops) op voorraad zijn. Als je er zo 1 bent, dan kan het beter in een neutrale verpakking dan in een BG zakje komen.

Als het je niet uitmaakt, dan zeg je "ja". Maakt het voor jou makkelijker om hem te herkennen als ie binnenkomt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

heeft iemand hier ervaring met frequentieregelaars uit china , zijn die dingen een beetje degelijk

https://nl.aliexpress.com/item/1-5KW-2-2KW-220-v-eenfase-inverter-inpu…

en welke kosten komen er nog allemaal bij , aangezien het meer als 22 euro is

maartenbakker

Golden Member

Op het oog is het best een aardig ding. Misschien niet als je fabrieksproductie ervan afhangt maar zeker goed genoeg voor de hobby.

Kosten komen er in de praktijk vaak niet bij, tenzij je hem per DHL laat vervoeren want dan is het vaak bingo. Als er toch kosten bijkomen is het 21% over het geschatte factuurbedrag plus handlingkosten van iets van 15 euro.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lambiek

Special Member

Er staat wel 220VAC bij in plaats van 230VAC. Dus ik hoop dat de regelaar onze spanning aan kan. En de spanning wordt alleen maar hoger de komende jaren.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ons lichtnet was vroeger 220 VAC (±10%). Toen gingen we (met heel Europa) naar 230 VAC (+6%/−10%), en door die aangepaste toleranties hadden oudere apparaten daar geen last van. Ik zou er in het algemeen dus al niet zo bang voor zijn.

Maar het gaat nog verder, want in de productomschrijving staan specificaties, en die zeggen 220V ±15%, dus daar past onze 230 VAC (+6%/−10%) prima binnen.

If you want to succeed, double your failure rate.

ik laat mijn bestellingen altijd verzenden met ali standard shipping, maar hoe moet je die kosten eigenlijk betalen stel ze doen het wel via de officiele marnier.

ik zit hier overigens al op de 238v

[Bericht gewijzigd door flukemaster op zondag 2 december 2018 11:59:39 (11%)

Dit topic is gesloten