Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Er staat wel 220VAC bij in plaats van 230VAC. D

Da's normaal...
Om de een of andere reden blijven de meeste Chinezen er 220vAC op drukken. Schijnbaar is aanpassen van de opdruk te duur... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Ze kunnen alles namaken, maar dat vertikken ze dan weer. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 2 december 2018 12:06:38 schreef Arco:
Om de een of andere reden blijven de meeste Chinezen er 220vAC op drukken. Schijnbaar is aanpassen van de opdruk te duur... ;)

De 'een of andere reden' is vrij simpel: in China is de netspanning 220VAC.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Bij export moet je toch wat verder kijken als je eigen landsgrenzen... ;)   (110v drukken ze er tenslotte ook op)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 2 december 2018 14:09:16 schreef Arco:
Bij export moet je toch wat verder kijken als je eigen landsgrenzen...

Dat doen ze ook. Ten eerste omdat naast China ook veel andere landen in Azië, en Rusland 220V voeren (dus logisch om 220V te vermelden), en ten tweede door de gespecificeerde toleranties van +/- 15% zo te kiezen dat die 220V alsnog prima geschikt is voor onze 230V netspanning.
Maar inderdaad, ze hadden ook 190V-250V kunnen zeggen, voor mensen die niet met procentuele aanduidingen om kunnen gaan.

If you want to succeed, double your failure rate.

Nouja, JIJ neemt aan dat als er "220V" staat er altijd 220V +/- 15% bedoeld wordt. Maar wie garandeert dat? Dat is een aanname. Stel nu dat ze 220V +/- 5% bedoelen... Dan zit 230V op het randje en ga je er met wat zonnepanelen in de buurt vast overheen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik neem niks aan. Het ging over een specifieke frequentieregelaar waar 220V op staat vermeld, maar eveneens +/- 15% in de specificaties staat.

If you want to succeed, double your failure rate.
Hensz

Golden Member

Op 4 december 2018 10:34:44 schreef Jochem: Maar inderdaad, ze hadden ook 190V-250V kunnen zeggen, voor mensen die niet met procentuele aanduidingen om kunnen gaan.

Een correcte specificatie vermeld waarvoor het apparaat ontworpen is en een marge voor wat het nog accepteert zonder te overlijden.

Don't Panic!
Semtexx

Golden Member

Afgelopen week een STK8050 hybride IC via eBay gekregen.

Aangezien die al jaren unobtainium zijn, had ik me al geen illusies gemaakt dat het een origineel zou zijn.

Alleen bij dit ding ontbreekt het complete bias circuit. Hij werkt wel, maar een bias is niet in te stellen. Toch maar even gewisseld met de goede, originele van het andere kanaal. Tada! Die is uiteraard wel in te stellen

Goed faken kunnen ze dus ook niet....
Werkt wel, en een heeeeeeeel geoefend oor kan de crossover vervorming die op de scoop erg goed zichtbaar is horen. Maar toch, bijna niemand zal t verder merken.

Raar volkje...

maartenbakker

Golden Member

Het zou zomaar kunnen dat het geen namaak van een STK8050 is, maar een echte of namaak van een ander type. Origineel had je vaak een hele reeks met soortgelijke pinout maar verschillende vermogens en spanningen. Misschien ook wel types met externe bias of een licht afwijkende pinout waardoor je hem subtiel anders zou moeten aansluiten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit is ook een heel bijzonder ding, met zelfs een "nieuwe norm" voor USB :)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ach, haven is port, macht is power, dus een 3-port power distributor: als je Engels kent is dit Nederlands nog te ontcijferen. ;)

Maar die oliemolen hierboven - ik kan geen begín van betekenis vinden...

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Op 15 december 2018 12:40:23 schreef Frederick E. Terman:
Ach, haven is port, macht is power, dus een 3-port power distributor: als je Engels kent is dit Nederlands nog te ontcijferen. ;)

Maar die oliemolen hierboven - ik kan geen begín van betekenis vinden...

Vooral die "werkelijke beroerte" , die erin staat... Zou je er idd van krijgen :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Waarom zet je zo'n site ook in het Nederlands, Engels is voor hun al moeilijk, moet je toch niet willen automatisch vertalen naar het Nederlands :/

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Hubie

Special Member

Iets vertalen is nog niet zo simpel.
De Conrad catalogus uit de jaren 80 werkte ook altijd op mijn lachspieren.
En dat was nog maar een simpele stap van Duits naar Nederlands.
Met producten uit Taiwan R.O.C. was het ook altijd lachen.Steenkolen Engels waar een ruime fantasie voor nodig was. ;-)

Op 17 december 2018 23:28:45 schreef Hubie:
Iets vertalen is nog niet zo simpel.
De Conrad catalogus uit de jaren 80 werkte ook altijd op mijn lachspieren.

;) Dan was het eind jaren 70 eigenlijk beter: dan kreeg je de Duitse catalogus en moest je 33% bij de DM prijs optellen...

Ome Ali (Aliexpres) blijft me Nederlands (of iets wat daarvoor door moet gaan) voorschotelen dus ik ga meestal naar de "Global site" toe.

Op 17 december 2018 22:56:42 schreef Damic:
Waarom zet je zo'n site ook in het Nederlands, Engels is voor hun al moeilijk, moet je toch niet willen automatisch vertalen naar het Nederlands :/

Zowel Aliexpress als Banggood zet ik structureel op "engels", maar iedere keer als ik vanaf Circuitsonline een link volg staat ie ineens weer in dat Nederlands wat ik naar Engels moet vertalen om het te kunnen begrijpen. Dan sla ik liever die "zelf naar het Engels vertalen" over.

En kennelijk omdat ik wel eens wat bij Banggood koop krijg ik advertenties van die tent voorgeschoteld. Maar als je er op clickt staat het geld ineens in zlotti's, indiase eenheden of noorse kronen. Zeer onhandig.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 18 december 2018 14:48:13 (17%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
joopv

Golden Member

Op 1 december 2018 21:36:31 schreef Lambiek:
Er staat wel 220VAC bij in plaats van 230VAC. Dus ik hoop dat de regelaar onze spanning aan kan. En de spanning wordt alleen maar hoger de komende jaren.

Dit hoor ik steeds maar weer opduiken, maar de netspanning blijft 230V. Misschien wordt ie gemiddeld wat hoger vanwege de teruglevering bij eindgebruikers, maar er is zeker geen structurele verhoging van de netspanning gepland door de energieleveranciers.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

@r-p
en dat in een tijd dat 1 DM maar FL 0,90 waard was!
Niet zo gek dat Conrad toen niet zo bekend (althans niet bij mij)was.
Vergelijk de prijzen nu maar eens tussen D en NL, zie je dat bij veel artikelen de prijs in NL 10% hoger is, maar ja, in D betaal je over alles bezorgkosten, naar NL boven een bepaald bedrag gratis en dat moet betaald worden. Koop je dus veel, dan betaal je ook (te) veel.

High met Henk

Special Member

Dit artikel

Zette me aan het denken. Eigenlijk 2 dingen:
.1 roestvrij staal bestaat niet als soort: roestvast staal wel ( ga maar eens staal slijpen en met dezelfde schijf rvs)

.2 zouden ze die camera op die folie in het filmpje met een magneet vastgezet hebben? Dan is het echt chinees roestvrij staal. Dus gewoon staal zonder roest

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 15 december 2018 12:40:23 schreef Frederick E. Terman:
Ach, haven is port, macht is power, dus een 3-port power distributor: als je Engels kent is dit Nederlands nog te ontcijferen. ;)

Maar die oliemolen hierboven - ik kan geen begín van betekenis vinden...

Mill, Milling ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ja, dat wel; maar oliemolen (verderop: elfmolen)?

-
Als staal niet magnetisch is (dus: niet reageert op magneten) is het zo goed als zeker roestvast, maar andersom gaat dat niet op. Ik heb vaak genoeg roestvast staal gezien waaraan wél een magneet bleef plakken. Ongetwijfeld zijn er in rvs dus ook soorten.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dit topic is gesloten