Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Een condensatorvoeding gedraagt zich prima als een stroombron en dat is precies wat een laadcircuit voor een NiCd of NiMh wil hebben.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henk424

Golden Member

De Aldi schuifmaat werkt bij mij uitstekend. Ik heb hem al een paar jaar en er is nog maar 1 keer een nieuwe batterij in gegaan.
Je kunt hem zelf uitzetten en er zit ook een automatische afslag op.
Op eindmaten scoort hij voor een apparaat van nog geen tien euro zeer goed. Hooguit een paar honderdste mm. ernaast.
Ik gebruik hem niet dagelijks, alleen tijdens het bouwen aan projecten, gemiddeld een paar keer per maand.

zo'n aldi ding in een zwart doosje heb ik ook 1, zal een jaar of 8 zijn alweer. elk half jaar is de lr44 batterij leeg van dat ding, ook een zilveroxide batterij hield het maar 1 jaar vol met amper gebruik. nu heb ik er een AAA batterij aangeplakt die het al zeker 1,5 jaar volhoud..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Helaas, de Aldi schuifmaat werkte bij mij nieuw al zo slecht dat ik hem terug heb gebracht. Ik durfde ook geen andere aan. De prijs lijkt natuurlijk wel heel aantrekkelijk.

Hubie

Special Member

Op 9 april 2017 19:33:22 schreef testman:
zo'n aldi ding in een zwart doosje heb ik ook 1, zal een jaar of 8 zijn alweer. elk half jaar is de lr44 batterij leeg van dat ding, ook een zilveroxide batterij hield het maar 1 jaar vol met amper gebruik. nu heb ik er een AAA batterij aangeplakt die het al zeker 1,5 jaar volhoud..

Praten we dan over het zelfde model als die er nu aangeboden is?

bprosman

Golden Member

Volgens mij ligt de zelfde bij van Cranenbroek en doet het bij mij inmiddel alweer een half jaar met de zelfde (bijgeleverde) batterijen en gebruik m (bijna) dagelijks.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Had er een meegenomen bij Aldi maar hij gaat weer terug, de kwaliteit is echt een stuk minder dan de "duurdere" versie van van Cranenbroek, scherpe randen , slecht afgewerkt, en als ik m dichtschuif staat hij regelmatig op 5.xx mm.
Dan liever de iets duurdere (ca 20 Euro) versie van van Cranenbroek.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
evdweele

Overleden

Even voor de historie van de schuifmaten.

Over de digitale schuifmaat van Herman Buitelaar, tegenwoordig https://www.hbm-machines.com/, was ik ontevreden omdat deze binnen 2 maanden een nieuwe batterij nodig had.
Daarom kocht ik wat later een digitale Mitutoyo. Maar ook dat ding vréét batterijen!
Na 3 jaar en 7 maanden is de batterij *al* leeg ;-) :9
Dat wilde ik hier toch even laten weten.

Er zit wel een flink prijsverschil tussen die twee schuifmaten. De eerste kost een tientje, de tweede het tienvoudige.
Aan kwaliteit hangt nu eenmaal een prijskaartje.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
pa3gws

Golden Member

Op 18 april 2017 18:36:25 schreef evdweele:
Na 3 jaar en 7 maanden is de batterij *al* leeg ;-) :9

Tja kwaliteit wordt steeds minder zo begint na 17 jaar de uitlaat van mijn auto al te roesten. :-p
Maar ik gebruik nog steeds de ouderwetse schuifmaat.
Ik gebruik dat ding niet zo heel veel en als je hem dan eens nodig hebt dan is de batterij leeg.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
bprosman

Golden Member

Er zit wel een flink prijsverschil tussen die twee schuifmaten. De eerste kost een tientje, de tweede het tienvoudige.
Aan kwaliteit hangt nu eenmaal een prijskaartje.

Tussen 10 en 100 zit nog altijd 90 verschil , die van van Cranenbroek kosten dan 20 Euro en doen het ook prima, ook qua batterij levensduur.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Maar ik gebruik nog steeds de ouderwetse schuifmaat.
Ik gebruik dat ding niet zo heel veel en als je hem dan eens nodig hebt dan is de batterij leeg.

Een 'ouderwetse' schuifmaat heeft helemaal geen batterijen... :)   Doet 't altijd...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een aantal "tientje" schuifmaten uit china. Een paar daarvan zijn erg zuinig. Een aantal andere niet. Kan vriezen kan dooien.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
evdweele

Overleden

Op 18 april 2017 19:09:53 schreef Arco:
Een 'ouderwetse' schuifmaat heeft helemaal geen batterijen... :)   Doet 't altijd...

"Ouderwetse" schuifmaten heb ik ook. Maar daarbij overkomt het me wel eens dat ik afleesfouten maak.
Een digitale schuifmaat die millimeters tot 2 cijfers achter de komma aanwijst vind ik dan wel zo betrouwbaar.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

al jaren aldi schuifmaat en nog nooit batterijen vervangen.
Lagen vorige week bij de overschot aan 5 euro

Arco

Special Member

Een 'ouderwetse' schuifmaat is ook prima af te lezen tot 1/20 mm...
Ik vind die goedkope met electronische uitlezing griezeliger. Hoe nauwkeurig zijn die? (waardes zijn vast ook niet altijd 'WYSIWYG'... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Op 18 april 2017 18:36:25 schreef evdweele:
Over de digitale schuifmaat van Herman Buitelaar, tegenwoordig https://www.hbm-machines.com/, was ik ontevreden omdat deze binnen 2 maanden een nieuwe batterij nodig had.

Dan heb je niet het goede type gekozen, ik heb er ook een bij buitelaar vandaan en daar zit voor het vierde jaar dezelfde batterij in. En ik gebruik hem vrij frequent.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Alex P

Golden Member

Op 18 april 2017 19:53:19 schreef Arco:
...
Ik vind die goedkope met electronische uitlezing griezeliger. Hoe nauwkeurig zijn die?...

Een paar dagen geleden heb ik zo'n digitale bij de Aldi gekocht. Thuis vergeleken met mijn 35 jaar oude Mitutoyo (met nonius, 1/20 mm). De oude Mitutoyo wijkt (tot mijn verbazing) ca. 0,15 mm af van mijn Moore & Wright micrometer (resolutie < 1/100 mm). Die van de Aldi minder dan 0,05 mm.
De Mitutoyo wint het wat betreft afwerking; die van de Aldi heeft (zoals al eerder gemeld hier) scherpe randen, en scherpe punten boven en onder; bij het heen en weer schuiven voelt het alsof er grit in zit, de bekken hebben zijdelingse speling en er zit nogal veel donkere olie op.

Maar het Aldi-koopje wint qua nauwkeurigheid en afleessnelheid (en nee, je hoeft 'm niet in te schakelen met het aan/uit-knopje, gaat vanzelf als je 'm openschuift).

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
pa3gws

Golden Member

Op 18 april 2017 19:09:53 schreef Arco:
[...]
Een 'ouderwetse' schuifmaat heeft helemaal geen batterijen... :)   Doet 't altijd...

Klopt maar ik bedoel de digitale die hier ergens in een la ligt daarvan zijn de batterijen leeg als ik hem nodig heb. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
High met Henk

Special Member

zo? digitale is handig....
maar er is hier niets mis met een analoge schuifmaat!
Het probleem zit hem in het goed aflezen.. op de 0.1 mm is genoeg..

ik moet er niet aan denken ergens op een klus te staan met lege batterijen...
is al een nachtmerrie met een multimeter.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Vroeg me ook al af waar dat reserve batterijtje in dat doosje voor was :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

theoretisch leuk....
praktisch... SHIT das waar vorige keer had ik die reserve batterij er al ingedaan.....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@Bprosman

als ik m dichtschuif staat hij regelmatig op 5.xx mm.

+1

[Bericht gewijzigd door markce op dinsdag 18 april 2017 22:41:01 (44%)

bprosman

Golden Member

Jaja en die leerlingen maar op hun .... geven als ze geen reserve pen bij zich hebben :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

reserve pen??? ik ben tegenwoordig al blij ALS ze een pen bij hebben...
Zelfs bij een toets komen ze zonder pen...
Zonder tas en pen komen ze tegenwoordig de klas in...

mijn std. brabants uitspraak:

Oe gaat toch ok nie nar de h**ren zonder kl*t'n??

EDIT: oeps we gingen off topic, weet er iemand waar ergens pennen in de aanbieding zijn voor onze studenten...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 18 april 2017 22:35:58 (17%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten