Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Afgelopen vrijdag via DHL op de deurmat gevonden.

[Edit] flash2b: Ik had onderstaande melding in mijn mail:

//
Microchip Shipping Notification

Thank you for your order. The following order lines have shipped:

Order Number: 3XXXXXX5

Shipping Address:
AND 0FH Hard-Software solutions
XXX
Valkenswaard
XXX
NL

Line: 1
Microchip Item: PIC16F18446-XPRESS
Quantity: 1
Ship Date: 02-July-2018
Carrier: TO BE DETERMINED
Tracking Number: GD45483XXXXWW

You can obtain detailed tracking information about this shipment at the following carrier sites:

Fedex: http://www.fedex.com
DHL: http://www.dhl.com

Please do not reply to this email. If you need further information regarding your Sample Order, please call your local Microchip Sales Office.

(Project:ship_notice Version:2.2.1 Event:sn_ecom_in_event Process:sample_mail)
//

[Bericht gewijzigd door TonHek op maandag 9 juli 2018 12:07:16 (84%)

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
flash2b

Special Member

Mooi dat sommigen het MicroChip demo boardje hebben ontvangen.

Zelf denk ik dat ik hem nooit meer krijg, aangezien de tracking via TNT is gestopped na 2-7 met "Shipment delayed in transit Recovery actions underway"

@TonHek
Was jou tracking in de email met DHL of met TNT ???

Anoniem

Ik heb de zelfde melding. Ik volg met de app van 17track. Op de site van TNT wordt je niet veel wijzer. We wachten maar af......

flash2b

Special Member

Ik had ook een GD45483xxxxyy tracking code wat volgens www.packageradar.com gelinked is naar shipping TNT.

In de mail stond ook DHL en FedEx en geen TNT.

@TonHek
Bedankt voor je terugkoppeling

Anoniem

Heb je de foto van de print goed bekeken? Een Pic en een Atmel chip samen op een print van Microchip. Dit was voor de overname door Microchip niet gebeurt ?

RAAF12

Golden Member

Op 1 juli 2018 17:27:40 schreef evdweele:
[...]Daarmee lag het tijdschrift duidelijk buiten mijn interessesfeer.

Dan heb je toch erg veel technische recentie's gemist van de topapparatuur uit die tijd.
Jan de Kruiyff schreef voor een concurrerend blad veel over techniek maar Jan Kool was een zeer bekende schrijver voor het blad Luister waar @TA aan refereerde.
Dit was nog in de tijd van voor ongeveer 1972, daarna sloeg de gekte toe en jan en alleman dacht dat ze magische electroontjes op hun geheel eigen manier konden dresseren. Aangevoerd door kulfiguren zoals vandenhul, de blabla van hifistereobeeldtest e.v.a

Zo lag het landschap er toen bij qua topaudio apparatuur bespreking. No nonsense. Heb hier trouwens nog twee test 33 rpm LP's aka vinyl liggen die o.l.v Kool zijn vervaardigd.

https://www.opusklassiek.nl/audio.htm met links naar de artikelen in het blad 'Luister'

Hensz

Golden Member

Op 9 juli 2018 12:15:05 schreef flash2b:
Ik had ook een GD45483xxxxyy tracking code wat volgens www.packageradar.com gelinked is naar shipping TNT.
In de mail stond ook DHL en FedEx en geen TNT.

DHL noch Fedex kennen deze tracking code en TNT dus idd wel. Kleinigheidje duurt nu wel al een week...

Don't Panic!

Mijn indruk is dat het verzenden via TNT even lang gaat duren als het inpakken en het versturen van het pakketje door microchip :) Ook hier duren de herstelacties bij het doorvoeren al (of pas?) 7 dagen...

Uit ervaring kan ik zeggen dat TNT behoorlijk langzaam is met het afwikkelen van de bezorging.

Maar; Laatst een paar speciale producten via MicrochipDirect (Ierland / UK) besteld en deze waren zeer vlot via TNT bezorgd.

Het kan dus snel én langzaam.

TOEVOEGING 19:05 uur:

Ik was even niet thuis en toen ik thuis kwam even later langs de buren om wat te overleggen. Zij gaven mij onderstaand pakket en er lag op mijn deurmat geen briefje van "bezorgd bij de buren" :-( :-(

Heel slecht dit. Dit is ook een MicrochipDirect bestelling die afgelopen donderdag is geplaatst en is best wel veel geld waard! >€300.-

Ook geen email meldingen via TNT, helemaal niets.

Gelukkig heb ik fijne buren maar als .... :-(

Conclusie: TNT is het dus ook niet !!

I love it when a plan comes together !

Op 30 juni 2018 13:58:53 schreef Arco:
Over de PIC16F18446-XPRESS:
Ik heb destijds een aanvraag ingediend en kreeg de melding dat die goed ontvangen was, en dat ik een bevestingsemail zou krijgen.
Nooit wat ontvangen. Week later nogmaals gedaan voor de zekerheid, ook geen email.
Daarna nooit meer wat gehoord... :(

Hier ook nooit wat in m'n mail gehad..
Ach, dan maar niet.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 1 juli 2018 15:11:47 schreef Nightwalker:
De LP zag er, zoals beschreven in de advertentie, nog uit als bijna nieuw. Maar eenmaal op mijn draaitafel schrok ik toch even. Na wat zoeken op internet en enkele voorbeelden te hebben gezien, heb ik de houtlijm methode toegepast. En dit werkt echt goed.

WOW! Dat is echt een bizar verschil!
Klinkt trouwens erg goed. Wie/wat is het?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Tidak Ada

Golden Member

Heb wel een had. Dan maar eens bij een zending van C gehad die ik na 14 dagen nog niet binnen had. Maar eens bij de buren gebeld. Die hadden het, maar waren het 'vergeten'. "Ze hadden ook wee iets anders te doen dan pakketjes voor de buren aan te nemen" (ze woonden er pas).
Sedertdien hang ik maar een briefje bij de bel dat er niet bij buren afgeleverd moet worden, maar bij een buur verderop.
TNT had ook geen briefje bij mij in de bus gedaan.

Een andere keer werd er een briefje voor een in de bus gedaan, terwijl ik thuis was. Of ik het maar op het postagentschap wilde ophalen..... Ik heb toen een klacht ingediend.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Turbokeu

Golden Member

[offtopic]

Op 9 juli 2018 14:26:26 schreef RAAF12:
[...]

....De blabla van hifistereobeeldtest e.v.a...

Mijn ontgoochelende ervaringen met hifistereobeeldtest: Mijn post op het http://www.hififorum.nl/index.php?topic=5611.495

Re:Pied Piper luidsprekers niet genoeg laag een diepe bas klank.
« Reactie #505 Gepost op: 14 mei 2012, 10:33:59 »
Alhoewel dit topic ondertussen reeds dateert van 2006 kon ik niet nalaten toch te reageren om mijn persoonlijke bevindingen met "The Pied Piper" luidsprekers mee te delen (dit is trouwens mijn eerste post op dit forum).

Even een korte samenvatting:
Sinds het einde van de jaren '70 was ik een fervent lezer van het maandblad HVT.
Veel van mijn (ondertussen reeds doorverkochte) audio-apparatuur heb ik indertijd gekocht dankzij HVT, o.a. mijn Rotel RA-1412/RT-1024 versterker/tuner combo (1979?), mijn Nakamichi N680 cassettedeck en Highcom II module (1980) en mijn Optonica RP-3500 draaitafel met (achteraf ingebouwde) SME-3009 arm.
Ik bezat in die tijd al enige jaren Kenwood KL-777 boxen waar ik niet echt tevreden van was (tè gekleurd geluid, tè prominent midden en ook de hoge tonen waren niet helemaal naar mijn zin).

Ergens in 1982 heb ik toen kennisgemaakt met het artikel in HVT van Klaas Feenstra, met als titel iets in de aard van "De wraak van het wurgangstig woofertje".
Na het lezen van dit en de daaropvolgende artikels (en tevens de lovende luistertests/kritieken achteraf) heb ik toen besloten dat dit dè speakerset was die ik nodig had (en mede door het feit dat het een zelfbouw-kit betrof).

In de daaropvolgende jaren (mijn toenmalige echtgenote en ik waren toen fervent aan het sparen voor de aankoop van een eigen huis) heb ik (als gediplomeerd elektronicus) alle componenten voor de crossover filters aangekocht volgens het originele schema in HVT, een PCB (Printed Circuit Board) ontworpen/geëtst en de filters opgebouwd.
Ondertussen had ik ook via een professioneel meubelmaker twee kasten laten bouwen volgens de exacte maten in de HVT-artikels (120x23.9x30cm).
De houtpanelen bestonden elementair uit gelaagd en zeer dens multiplexhout (8 lagen), aan beide zijden afgewerkt met 2mm dik eikenfineer.
De panelen werden onderling professioneel aan elkaar gelijmd om de uiteindelijke speakerkast te vormen.

In april 1986 (tegelijk met de aankoop van ons huis) had ik eindelijk genoeg gespaard om een zelfbouw 'Pied Piper' speakerkit bij (toen nog) Aura te bestellen.
De speakerkit kostte ongeveer 750 Euro en bestond uit volgende onderdelen:
- 4x Sonic SLE60/120 woofertjes (de originele).
- 2x Philips AD0211/SQ8 middentoners.
- 2x Multicel ribbon tweeters.
- 2x opgebouwd/gemonteerd crossover filter.
- 2x inbouwplaat met rood/zwart 4mm aansluitklemmen.
- Een hoeveelheid noppenschuim voor de interne demping van de kasten.
- Een hoeveelheid akoestisch transparant speakerdoek voor het frame vòòr de speakerunits.
Ik kon de kit spijtig genoeg niet zonder de crossover filters bekomen, mijn (identieke) zelfbouw filters liggen dus sindsdien nog steeds ergens op zolder stof te rapen.
Uit bovenstaand lijstje is duidelijk te herkennen dat het wel degelijk de originele MK1 Pied Piper versie van Feenstra betreft.
Het volledige kostenplaatje voor het paar Pied Pipers bedroeg ca. 1000 Euro, houtwerk, kasten en klein grut inbegrepen.

De verdere afbouw van de Pied Pipers was vervolgens een fluitje van een cent.
De interne bekabeling heb ik uitgevoerd in 4mm² soepel rood en zwart snoer met de juiste AMP persconnectoren.

De dag van de eerste luistertest had ik enorm hoge verwachtigen van de Pied Pipers.
Voor de test gebruikte ik divers 33T vinylmateriaal (op RP-3500 + SME-3009 + Shure M95) via mijn Rotel RA-1412 versterker.
Ik herinner me trouwens nog steeds perfect de zware ontgoocheling die mij ten deel viel: Rommelig laag, veel te prominent aanwezig, zware boembas/resonanties die met geen regelen van de kantelfrekwentie/bass-instelling op de RA-1412 te corrigeren bleken.
Het subtiele hoog van de Multicel tweeters kon mij nog wel enigermate bekoren maar het totaalgeluidsbeeld van de Pied Piper (laag/midden/hoog) was gewoonweg niet te pruimen/genieten.
Het was mij ondertussen ook duidelijk opgevallen dat er een sterke assymmetrie/verschil tussen beide kanalen/boxen in de lage tonen bestond, hetgeen ik wijtte aan de assymmetrische L-vorm van onze zitkamer/woonkamer.
Met behulp van een geleende meetmicrofoon/ruisgenerator/frekwentiegenerator/spectrumanalyzer combi (van een bevriende studiogeluidstechnicus) was er inderdaad een sterke +6dB piek onder de 200Hz in één van de twee kanalen te meten.
Via een 2x 10-kanaals equalizer heb ik mij toen een paar jaar beholpen maar mijn luisterplezier was ondertussen zover te zoeken dat ik eigenlijk totaal geen muziek meer beluisterde.
Na mijn echtscheiding in 1988 heb ik dan kort een paar huurappartementen bewoond om tenslotte sinds 1991 in een huisje te wonen.
Ondanks de symmetrische/rechthoekige vorm van de verschillende woonkamers (met plafondhoogtes tussen 2.60 en 3.00m) bleven de Pied Pipers gewoon ongenietbaar.
De PP's werden vervolgens verbannen naar mijn slaapkamer waar ze via een Technics versterker dienst deden als luidsprekers voor mijn Roland Soundcanvas SC-88 MIDI-synthesizer module met A-88 MIDI-keyboard.

Ondertussen had ik via een uitverkoop in een elektronicashop een paar losse Pioneer 10" 8 Ohm woofertjes en een paar onbekende 1" 8 Ohm softdometweetertjes voor in totaal 20€ op de kop getikt.
M.b.v. een Philips boek over zelfbouwboxen heb ik voor een 2-wegs 40 liter gesloten kastontwerp gekozen dat oorspronkelijk voorzien was voor een Philips 10" AD10xxx woofer en 1" AD0160 tweeter met 1e orde crossover filters.
Het resultaat was zeer bevredigend en evenwichtig met strakke lage tonen en een niet overheersend hoog.
Deze luidsprekerboxen hebben meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid gediend in de woonkamer (ik bezit ze nog steeds maar ze dienen nu als computerboxen op voornoemde Technics versterker).
Ondertussen (3-4 jaar geleden) heb ik goedkoop en tweedehands een paar kleinere Bowers & Wilkins DM110i (2-wegs bassreflex box) en een paar grotere DM330i (2-wegs gesloten box met dubbele woofer) boxen op de kop getikt en kan ik nu eindelijk zorgeloos en met veel luisterplezier genieten van mijn stereoinstallatie en mijn muziekverzameling (LP, CD, cassette, DCC).
Ik kan zelfs stellen dat de kleine DM110i, ondanks zijn beperkte afmetingen, in mijn actuele woonkamer mijn voorkeur geniet.

Ik heb twee maal geprobeerd de PP's tweedehands en supergoedkoop te verkopen aan (niet echt audiofiele) werkcollega's maar in beide gevallen zijn ze binnen de paar dagen teruggebracht als zijnde ongenietbaar/niet te beluisteren...
De PP's zijn actueel in gebruik bij mijn jongste zoon en gedegradeerd tot passieve subwoofers in een 5.1 HT systeem met Sony AV-versterker.

Als ik alle verschillende 'miskopen' in mijn hele leven overloop kan ik met zekerheid stellen dat de PP's met grote voorsprong mijn grootste miskoop aller tijden zijn.
Ik kan nu nog steeds niet bevatten dat iemand op déze wereld déze boxen na een luistertest lovend kan beoordelen: Het ontwerp is gewoon shit, de Sonic woofers zijn shit, het crossover filter totaal verkeerd ontworpen/niet passend bij de gekozen speakers.

Het enige wat mij nu nog rest is de PP's demonteren:
- De kasten kunnen, in stukken gezaagd, nog dienen als brandhout om de open haard aan de gang te houden tijdens koude winteravonden.
- de Sonic SLE60/120 woofertjes + crossoverfilters in de kliko.
- De Philips AD0211 middentoners en de Multicell ribbontweeters zijn op zich goede speakertjes, deze kunnen misschien ooit nog eens dienen in één of ander zelfbouwboxproject.

Tot zover mijn trieste ervaringen met de Aura Pied Piper MK1 luidsprekerboxen...

« Laatst bewerkt op: 14 mei 2012, 10:45:00 door Turbokeu »
Gelogd

[/ontopic]

Laat me niet lachen....

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 9 juli 2018 17:22:26 schreef Hensz:
[...]
DHL noch Fedex kennen deze tracking code en TNT dus idd wel. Kleinigheidje duurt nu wel al een week...

Dank voor de TNT tip. Nu heb ik dus wel een tracing. Bij mij zie ik dit. Ik vraag me af of ze het niet naar het verkeerde adres aan het sturen zijn. Ik woon gewoon in Nederland.

Afleveren aan Wokingham, United Kingdom 2 July 2018 vóór 18:00
Zending vertraagd tijdens doorvoer. Herstelacties aan de gang.
TNT werkt aan een oplossing en neemt indien nodig binnenkort contact met u op.

Zendingsnummer xxxxxx (mijn nummer)
Verzendinformatie 1 artikel

Lokale tijd Locatie Actie
2 July 2018 19:33 Zending vertraagd tijdens doorvoer. Herstelacties aan de gang.
2 July 2018 7:30 London Heathrow Air Hub Zending is onderweg naar leveradres.
2 July 2018 11:59 Rom Klao Zending nu in het dichtstbijzijnde depot van het ophaaladres
1 July 2018 13:43 London Heathrow Air Hub Zending aangekomen bij aansluitpunt
30 June 2018 16:57 Douane inklaringsprocedure voor aankomst gestart.
30 June 2018 22:20 Bangkok Air Hub Zending in doorvoer
30 June 2018 13:08 Contact opgenomen met ontvanger over douane-instructies
30 June 2018 11:41 Douane inklaringsprocedure voor aankomst gestart.
30 June 2018 17:40 Rom Klao Zending in doorvoer
30 June 2018 17:40 Rom Klao Zending in doorvoer

Op 9 juli 2018 20:33:43 schreef Jochem:
[...]Hier ook nooit wat in m'n mail gehad..
Ach, dan maar niet.

Hier wel mail met tracking code gehad, het mailtje is door een ander adres verzonden dan de bevestiging van de sample aanvraag. Zoek in je inbox op DoNotReply@microchip.com in plaats van OnlineSampleOrderSupport@microchip.com

Mijn pakketje is vertraagd in Slough...

@Hoeben: "Afleveren aan Wokingham, United Kingdom 2 July 2018 vóór 18:00" staat er bij mij ook bij. :P

[Bericht gewijzigd door Benadski op dinsdag 10 juli 2018 08:02:34 (11%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
RAAF12

Golden Member

Inmiddels ontvangen per 10-7

Leuke naam heeft die mijnheer....

flash2b

Special Member

Gefeliceerd, Was de jouwe ook eerst via TNT aangeboden en sinds 2-7 blijven 'hangen'?

http://i86.photobucket.com/albums/k82/vincent1971/image1_zpsz7chdxbe.jpeg

Ook ontvangen..wel grappig als je op de verpakking kijkt. Van Thailand naar G.B. en dan naar Nederland..en volgens tracking zou die nog steeds in G.B. moeten zijn.

Hensz

Golden Member

Mijne hangt nog steeds in Wokingham, maar lag net wel op de mat. The Royal Mail moest kennelijk bijspringen.

Onhandig dat er geen link is naar wat meer documentatie, maar Google helpt gelukkig:
https://www.microchip.com/promo/mplab-xpress-pic16f18446-evaluation-bo…

Don't Panic!

Mijn PIC16F18446 heeft de postbode vandaag in de brievenbus gedropt, nu nog uitzoeken hoe ik dit ding kan programmeren.

Op 10 juli 2018 15:13:30 schreef Looier:
Mijn PIC16F18446 heeft de postbode vandaag in de brievenbus gedropt, nu nog uitzoeken hoe ik dit ding kan programmeren.

Heb zelf hier erg veel baat bij..

https://elexfocus.com/programming-8-bit-pic-mplab-x-ide-guide-for-begi…

RAAF12

Golden Member

Op 10 juli 2018 14:04:52 schreef flash2b:
Gefeliceerd, Was de jouwe ook eerst via TNT aangeboden en sinds 2-7 blijven 'hangen'?

Neen, het doosje zat gewoon in de brievenbus, verder geen mail ontvangen of track&trace gedaan. Ik ga vanavond de sheet ernstig bestuderen....

Op 9 juli 2018 20:41:48 schreef MNM(tm):
[...]
WOW! Dat is echt een bizar verschil!
Klinkt trouwens erg goed. Wie/wat is het?

Het is een album wat is uitgegeven in 1978 en gemaakt als demonstratie voor de mogelijkheden van de, toen, gloednieuwe MCS70 synthesizer die meteen als verouderd werd beschouwd door de techniek die hij gebruikte.

Het is het album Automat uit Italië.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Anoniem

Vandaag ook mijn Pic ontvangen.

Dit topic is gesloten