samsung ue46c6700

hallo
ik heb een probleem met de mainboard. helaas niet meer te maken.
heb deze geprobeerd te reflowen maar geen geluk.
heeft iemand nog een mainboard liggen of adresje?
bvd.

Met het BN nummer naar een ander zoeken op bijv Ebay, Plasmaonderdelen.nl OID

Op 6 juli 2016 18:58:49 schreef smd:
Met het BN nummer naar een ander zoeken op bijv Ebay, Plasmaonderdelen.nl OID

Heb gezocht helaas nix kunnen vinden.
Plasmaonderdelen.nl had hem niet liggen?

maartenbakker

Golden Member

Heb je het juiste BN-nummer gebruikt, dus dat van de sticker op de print en niet dat van de silkscreen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Las ik laatst op een andere site ,hadden ze problemen met een Lg mainboard

Hele mainboard in de oven op 200 graden voor 10min
Board is toch al kapot dus proberen waard

En met reflowen moet je echt geluk hebben

Succes

Deze mainboarden gingen met bosjes tegelijk defect, dus tweedehands ook niet aan beginnen.

Op 6 juli 2016 20:42:45 schreef maartenbakker:
Heb je het juiste BN-nummer gebruikt, dus dat van de sticker op de print en niet dat van de silkscreen?

Ja heb goede nummer van sticker gezocht.

Op 6 juli 2016 21:20:30 schreef william1967:
Deze mainboarden gingen met bosjes tegelijk defect, dus tweedehands ook niet aan beginnen.

Helaas wel lees er geen goede dingen over?

Op 6 juli 2016 20:47:23 schreef barrye:
Las ik laatst op een andere site ,hadden ze problemen met een Lg mainboard

Hele mainboard in de oven op 200 graden voor 10min
Board is toch al kapot dus proberen waard

Ik zal dat ff proberen
Hij is tog al kapot indd

En met reflowen moet je echt geluk hebben

Succes

Als het reflowen al lukt dan is het meestal voor korte duur.
Reballen heeft meer zin maar is moeilijker om te doen zonder juiste apparatuur.
Deze mainboarden mag je ook niet zomaar uit een tv "trekken" want dan kun je donder erop zeggen dat de chip los raakt, het beste maak je een draaibeweging om de print los te krijgen en bij het inbouwen NOOIT de middelste schroeven helemaal aandraaien want dat buig je het mainboard en laat het IC weer snel los.

dan zou ik hem bestellen vanaf samsungonderdelen.nl is nieuw, wel duurder maar wel gegarandeerd OK.

Op 7 juli 2016 18:55:56 schreef smd:
dan zou ik hem bestellen vanaf samsungonderdelen.nl is nieuw, wel duurder maar wel gegarandeerd OK.

Dat wordt dan www.samsungonderdelen.com maar helaas zul je er weinig kopen, alle mainboarden zijn op aanvraag en je moet een service jig / AB van Samsung hebben volgens de persoon die je moet bellen. Ik meen zelfs gehoord te hebben dat ze dergelijke onderdelen niet leveren aan particulieren dus dat is een kwestie van zelf even navragen.

Op 7 juli 2016 20:39:41 schreef william1967:
[...]

Dat wordt dan www.samsungonderdelen.com maar helaas zul je er weinig kopen, alle mainboarden zijn op aanvraag en je moet een service jig / AB van Samsung hebben volgens de persoon die je moet bellen. Ik meen zelfs gehoord te hebben dat ze dergelijke onderdelen niet leveren aan particulieren dus dat is een kwestie van zelf even navragen.

Klopt helemaal heb contact gehad met en ze leveren indd niet meer aan particulieren.?

maartenbakker

Golden Member

Kan je in elk geval het BN-nummer eens doorgeven? Het typenummer van de TV is ook niet volledig genoeg dat het zin voor me heeft / dat ik er zin in heb om ook eens te zoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 juli 2016 02:21:29 schreef maartenbakker:
Kan je in elk geval het BN-nummer eens doorgeven? Het typenummer van de TV is ook niet volledig genoeg dat het zin voor me heeft / dat ik er zin in heb om ook eens te zoeken.

Op 8 juli 2016 02:21:29 schreef maartenbakker:
Kan je in elk geval het BN-nummer eens doorgeven? Het typenummer van de TV is ook niet volledig genoeg dat het zin voor me heeft / dat ik er zin in heb om ook eens te zoeken.

Hallo maartenbakker,

Tv model samsung ue46c6700usxxn
Mainboard num: bn94-03406v.

Mvg

Dan maakt Samsung het er ook niet meer leuker op!!

maartenbakker

Golden Member

Aswo verwijst voor het gegeven BN-nummer naar BN94-04165K (voor toesteltype UE46C6700USXZG). Deze is uit voorraad leverbaar en zal voor de particulier afhankelijk van de winkel waar je hem bestelt wel ergens tussen 230 en 280 euro kosten. Ik heb zelf 1 keer eerder een dergelijk vervangend Samsung mainboard van Aswo gebruikt en die zijn kennelijk correct voorgeprogrammeerd want het werkte meteen.

Voor het geval het bord toch geprogrammeerd moet worden, kun je voor een slordige 50 euro de service-afstandsbediening TM-930 met nummer AA81-00243A meebestellen. Of je programmeert hem in/bestelt hem geprogrammeerd met code 87319 in een IRC-OD DTV1 (on demand universele vervanger, erg handig om een paar ongeprogrammeerde op voorraad te hebben als je wel eens wat met TV's doet, je hebt alleen wel toegang nodig bij Aswo om de codes op te zoeken).

Het blijft dus nog wel een klein beetje leuk. Als je zelf niet bij Aswo kunt bestellen omdat je particulier bent, kun je wel via de meeste bruingoedwinkels met serviceafdeling of zelfstandige reparateurs bestellen. Er zijn ook nog wel een paar webshops die het assortiment voeren via stuiterzending (dropshipment).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 juli 2016 21:10:21 schreef maartenbakker:
Aswo verwijst voor het gegeven BN-nummer naar BN94-04165K (voor toesteltype UE46C6700USXZG). Deze is uit voorraad leverbaar en zal voor de particulier afhankelijk van de winkel waar je hem bestelt wel ergens tussen 230 en 280 euro kosten. Ik heb zelf 1 keer eerder een dergelijk vervangend Samsung mainboard van Aswo gebruikt en die zijn kennelijk correct voorgeprogrammeerd want het werkte meteen.

Voor het geval het bord toch geprogrammeerd moet worden, kun je voor een slordige 50 euro de service-afstandsbediening TM-930 met nummer AA81-00243A meebestellen. Of je programmeert hem in/bestelt hem geprogrammeerd met code 87319 in een IRC-OD DTV1 (on demand universele vervanger, erg handig om een paar ongeprogrammeerde op voorraad te hebben als je wel eens wat met TV's doet, je hebt alleen wel toegang nodig bij Aswo om de codes op te zoeken).

Het blijft dus nog wel een klein beetje leuk. Als je zelf niet bij Aswo kunt bestellen omdat je particulier bent, kun je wel via de meeste bruingoedwinkels met serviceafdeling of zelfstandige reparateurs bestellen. Er zijn ook nog wel een paar webshops die het assortiment voeren via stuiterzending (dropshipment).

Bedankt voor de info ??

jimmy15 ik heb nog een mainbord liggen
part nummer bn94-04165k
Dit board is goed alleen de hdmi aansluitingen werken niet

Mischien kunnen we er nog een werkende set van maken
Hoor wel van je

Op 13 juli 2016 23:18:02 schreef peter2:
jimmy15 ik heb nog een mainbord liggen
part nummer bn94-04165k
Dit board is goed alleen de hdmi aansluitingen werken niet

Mischien kunnen we er nog een werkende set van maken
Hoor wel van je

Kan je mij ff mailen?

Als iemand anders nog een goed werkende mainboard heb hoor ik het graag.

maartenbakker

Golden Member

Misschien heeft peter2 je reactie in het topic niet gelezen. Zo te zien kun je hem ook mailen als dat nodig is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 20 juli 2016 19:11:08 schreef maartenbakker:
Misschien heeft peter2 je reactie in het topic niet gelezen. Zo te zien kun je hem ook mailen als dat nodig is.

Jawel contact gehad maar hij heb een deels defecte board.