Nee, het klinkt ongeveer zoals een telefoonspeakertje. Erg hees, maar nog verstaanbaar. Je kan het gemakkelijk voor jezelf testen in Audacity of Audition. Of als je 'n grafische equalizer hebt in je audioketen.

Even een selectie van een langer stukje tekst over de spraak-verstaanbaarheid:

"In non-tonal languages the consonants are important. The consonants (k, p, s, t, etc.) are predominantly found in the frequency range above 500 Hz. More specifically, in the 2 kHz-4 kHz frequency range.

Each position on the head or the chest has its’ own sound color – or timbre. For instance, the spectrum of speech recorded on the chest of a person normally lacks frequencies in the important range of 2-4 kHz. This results in reduced speech intelligibility. If the microphone does not compensate for this you should make corrections with an equalizer. "

Bron: http://www.dpamicrophones.com/mic-university/facts-about-speech-intell…

Op 12 november 2016 22:47:37 schreef grotedikken:
De grondtoon van een mannelijke stem is ongeveer 100Hz.

Kun jij maar 1 toon voortbrengen dan? Ik kan een heel spectrum doen, 100Hz ook, maar ik kom hoger :-)

Wat jij bedoelt is misschien de laagste frequentie die een gemiddelde man kan voortbrengen. Da's iets anders dan een grondtoon.

Telefonie gebruikt het spectrum van 300Hz tot 3400Hz.Dit zou de beste verstaanbaarheid opleveren.
Etienne

Op 13 november 2016 10:47:54 schreef flipflop:
[...]
Kun jij maar 1 toon voortbrengen dan? Ik kan een heel spectrum doen, 100Hz ook, maar ik kom hoger :-)

Ik ben dan ook een oude brombeer en geen Wienersangerknabe. ;-)