Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Op 26 juli 2017 19:58:44 schreef Hoeben:
Oeps, ietsje te kort.

Mijn kristalontvanger deed het prima op de middengolf terwijl de gebruikte antenne ca 20m was. Dat is ook 'ietsje te kort'.

Hubie

Special Member

Op 26 juli 2017 19:50:36 schreef mel:
Tja, wat wil je voor dat geld.. kan niks zijn.. :+
Maar ff offtopic. of niet..
Ik zal laatst op tv een of ander ding dat pulsen aan het lichtnet gaf , tegen ongedierte, (muggen en zo),Iemand dat al gezien?
Ook oplichterij,van de bovenste plank..maar wat een gek er voor geeft...

Was bij Telsell zeker? ;-) Dat zijn ook van die oplichters.

Frederick E. Terman

Honourable Member

•Genereert een nieuwe 7.83 Hz Schumann resonantie

Voor de oorspronkelijke resonantie hadden we de complete aarde (de planeet; niet de groen/gele draad) en ionosfeer nodig. Erg knap dat zo'n klein kastje nu zomaar een tweede maakt.
Zelf zou ik dan meteen een andere frequentie gekozen hebben. Nu merkt de koper er niets van. Gemiste kans. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Die hele website staat vol met onzin trouwens.

Deze is ook leuk. :-)

Ik zeg doe er maar 10.

http://www.kempelektroniksshop.nl/shunt-conditioners/power-strip-plus-…

Hubie

Special Member

https://www.youtube.com/watch?v=m7ERMu825m4
Een zeer leerzaam filmpje voor die audiogekken maar die geloven dat natuurlijk toch niet. ;-)

evdweele

Overleden

die geloven dat natuurlijk toch niet

Daar is het een geloof voor. Over religie valt niet te discussiëren.
Niemand kan aantonen dat het wél bestaat en net zomin kan iemand aantonen dat het níet bestaat.

Als iemand omreden van zijn religie €1000 wil betalen voor een snoertje met een waarde van €2,50 moet hij dat gewoon doen. Blijkbaar kan hij het betalen en heeft hij het geld voor die illusie over.
Over religies valt nog veel meer te zeggen, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Volgens mij hebben de mensen die dat spul kopen een technische kennis van 0,0.
Neem nou zo'n slof waar 4 stekkers in gaan voor 895 Euro.
Bij de snoer ingang "gevuld met mineralen en edelstenen en hars"
Dat is complete waanzin natuurlijk maar ik denk dat mond tot mond (onzin)reclame in die kringen hoogtij viert
Ik heb daar een leuk voorbeeld van.
Via via kreeg ik een paar setjes E288CC en E188CC NOS buizen afkomstig van een bedrijfje wat CAI TV versterkers maakte.
Het waren Philips SQ buizen en aan het merkje kon ik zien dat ze in het Eindhovense lab geproduceerd waren.
Te koop gezet en na 10 minuten ging de telefoon al.
Een keurige meneer kwam langs om de buizen te kopen maar wilde ze eerst thuis beluisteren en inspelen en na goedkeuring betalen.
Een redelijk verzoek natuurlijk.
Na een week kreeg ik hem helemaal lyrisch aan de telefoon.
Superbuizen,nog nooit zo'n perfectie gehoord,ongelooflijk.
Hij maakte het geld over en daarmee was de kous af(dacht ik)
Daarna werd ik helemaal gek gebeld door audiofreaks die bij hem aan het luisteren geweest waren om de klank te beoordelen.
Ik had nog 1 setje en die heb ik ook verkocht met de mededeling dat het nu echt op was.
Maar ze bleven maar bellen.Zo werkt dat blijkbaar in die sekte ;-)

Als dezelfde buizen van Telefunken waren geweest had ik de prijs met 50% kunnen verhogen want dat schijnt het summum te zijn.

evdweele

Overleden

Neem nou zo'n slof waar 4 stekkers in gaan voor 895 Euro.
Bij de snoer ingang "gevuld met mineralen en edelstenen en hars"
Dat is complete waanzin natuurlijk maar ik denk dat mond tot mond (onzin)reclame in die kringen hoogtij viert

Is het christendom of welke religie dan ook wezenlijk anders?

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

@evdweele,
Zwaar of topic.
Dat is wel degelijk anders want die audiogekken leggen de mensen geen wetten en regels op,dit in tegenstelling tot het 'geloof'
Lees dit maar eens:https://www.sliedrecht24.nl/gemeente-gaat-ozgur-market-gaten-houden/

Lees vooral de reacties.
Als 60% van de gemeenteraad refo is krijg je zulke toestanden.
De vrijgevochten jeugd is hier te lui of te dom om naar de stembus te gaan dus dit blijft nog jaren zo doorgaan.

LetterHenk

Golden Member

"AkikoAudioTuningmix"

Zo'n woord verzinnen, ik vind het knap hoor. En dan ook nog de marketingafdeling afzeiken... :+

Action expresses priorities LH
Semtexx

Golden Member

Zo'n "bedrijf" als Akiko zie je bij Google ook gewoon als rijtjeshuis. Ik zou de Nederlandse Vereeniging tegen de Kwakzalverij er graag eens voorbij sturen.

Ik kan een action stekkerdoos ook zwart met goud spuiten en een op AliExpress zo'n geweven snoerhuls kopen en die erom heen doen.

Misschien dat ik het nog wel doe ook. Al verkoop ik er maar 1 per maand.

mel

Golden Member

Ik vind het geweldig...Deze dingen worden s'nachts gemaakt in het maanlicht,door naakte maagden..
Misschien krijg je er wel een paar maagden bij,voor die prijs.. >:)
(anders is het zonde van je geld.. :+ )

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

wat dat betreft is het ook allemaal het zelfde.
Ik ga wel een vergiet op mijn hoofd zetten....

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/FSM_Logo.svg/220px-FSM_Logo.svg.png

RTFM, dan pas vragen...
mel

Golden Member

Lijkt me wel wat..Wie wil er nou geen biervulkaan... :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Thevel

Golden Member

Ongelofelijk, dingen bedoeld voor audio werken zelfs op elektrische auto's!!
Plak een zooitje stickers op de accu en je komt een stuk verder. :)

mel

Golden Member

Op 27 juli 2017 14:47:48 schreef Thevel:
Ongelofelijk, dingen bedoeld voor audio werken zelfs op elektrische auto's!!
Plak een zooitje stickers op de accu en je komt een stuk verder. :)

Ik heb wel eens een heel simpele tekst op mn apparatuur gezet, met een dymotang, "Al onze apparatuur is beveiligd door zichtbare en onzichtbare items..(was gewoon een plakkertje) , maar het helpt.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Er staat bij " Great benefits for a small investment " dat klopt natuurlijk wel.( voor de verkoper dan ) ;-)

Op 27 juli 2017 14:04:11 schreef wielklem:
wat dat betreft is het ook allemaal het zelfde.
Ik ga wel een vergiet op mijn hoofd zetten....

[afbeelding]

Ik heb mij lang geleden al bekeerd tot het pastafarisme. Altijd handig als je even een vergiet op je hoofd wilt dragen. Daarnaast 'verplicht' iedere vrijdag pasta eten en bier drinken :P

This is the world we know best, the world of madness
pa3gws

Golden Member

Op 27 juli 2017 13:44:48 schreef mel:
s'nachts gemaakt in het maanlicht,door naakte maagden..

Kan je daar ook een bezoek brengen aan de productielijn. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dat zal je wel willen! Nee, dat gaat niet! Dan wordt de gehele produktie vern..kt!

Hubie

Special Member

Op 27 juli 2017 11:49:58 schreef Semtexx:
Zo'n "bedrijf" als Akiko zie je bij Google ook gewoon als rijtjeshuis. Ik zou de Nederlandse Vereeniging tegen de Kwakzalverij er graag eens voorbij sturen.

Ik kan een action stekkerdoos ook zwart met goud spuiten en een op AliExpress zo'n geweven snoerhuls kopen en die erom heen doen.

Misschien dat ik het nog wel doe ook. Al verkoop ik er maar 1 per maand.

Gelukkig loopt het heel slecht af met Akiko (film) dat is dan weer een geruststelling. ;-)

Edit:Op het zelfde adres is een assurantiekantoor gevestigd .
Zie je wel,follow the money. ;-)

Semtexx

Golden Member

Op 27 juli 2017 21:21:00 schreef ohm pi:
Dat zal je wel willen! Nee, dat gaat niet! Dan wordt de gehele produktie vern..kt!

Of ge..... nou ja, je weet wel :P

Ik vind vooral die superlatieven op de reviews van die Akiko spullen leuk. Van veel van die reviewers vraag ik me af of ze een woordenboek hebben opgegeten, of altijd aan het Groot Dictee der Nederlandsche Taal hebben meegedaan. Wat een hete lucht zeg...

Zullen we als collectief gewoon eens wat mooie spullen maken, een website oprichten en zelf een centje bijverdienen?

Hubie

Special Member

Ikzelf zou mij niet willen verlagen tot dit soort praktijken maar ik kan natuurlijk wel een paar tips geven. ;-)
1. Koop zo'n plastic doosje waar een randaarde stekker aanzit.
2.knoop een paar weerstanden aan de 230 Volt en hang er een blauwe led aan (geen rode led natuurlijk want dat komt goedkoop en ordinair over )
3.Gooi een paar fietskogeltjes in het doosje (ijzer is een mineraal)
4.Zoek een paar spierwitte vuursteen kiezels op zoals die vroeger in een tondeldoos gebruikt werden=edelsteen.
5.Doosje opvullen met kunsthars,als dit te duur is dan opvullen met een lijmpistool wat je misschien nog rond hebt slingeren in de werkplaats.
6.Ontwerp een stickertje met indrukwekkende Engelse termen.
7.Vergeet de oppikantenne niet om de storingen " te vangen ". ;-). ;-)

De kosten zijn misschien € 10,00

Natuurlijk wel een prijskaartje van € 250,00 er aan hangen.

Dat is ex BTW natuurlijk. ;-)

Dit topic is gesloten