Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

High-End is misschien elektronisch o.k. maar mechanisch is het een puinhoop.
Ik heb hier een Electrocompaniet ECI-2 (doet nog € 1200,00 op ebay) versterker staan maar de opbouw is puin.
Zo hangt de gehele print aan de potmeters, RCA connectors en de eind torren.
Totaal geen bevestiging aan het chassis.
En een hoek van de print is afgeknipt omdat anders de trafo niet paste.
High-End laat me niet lachen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Weer eentje
De Monster PowerCenter HTS1000 met hoogwaardige Clean Power Stage 2 netfiltering voor netspanning is een krachtig stroomfilter waarmee irritante oneffenheden als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning. Naast het lichtnet worden ook de radio en televisie coax, ethernet en telefoonverbindingen beschermd. Zo geniet je altijd van optimale beeld- en geluidskwaliteit.

Sine

Moderator

Hmja, je weet dat het onzin is als er "monster" op staat, daar hoef je de rest van de beschrijving niet voor te lezen.

Wat me dan wel weer verbaast is dat iemand dat op een forum als dit probeert te slijten. En dan zeker voor de gevraagde prijs.

Good luck with that :P

High met Henk

Special Member

Ik heb even gezocht en bij powerfail geven ze de geest. De foliecondensatoren schijnen defct. Ze zullen wel el cheapo ali elco's gebruikt hebben.

Edit android keyboard op telefoon icm lompe klauwen tikt waardeloos

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zondag 14 oktober 2018 12:32:08 (22%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Hierboven:
Ben je high of is je toetsenbord defect :) ;) :)

E/
Ah, je hebt de tekst inmiddels aangepast...

[Bericht gewijzigd door Thevel op zondag 14 oktober 2018 17:20:26 (30%)

mel

Golden Member

Op 14 oktober 2018 12:14:19 schreef Sine:
Hmja, je weet dat het onzin is als er "monster" op staat, daar hoef je de rest van de beschrijving niet voor te lezen.

Wat me dan wel weer verbaast is dat iemand dat op een forum als dit probeert te slijten. En dan zeker voor de gevraagde prijs.

Good luck with that :P

Hier zitten mensen die er verstand van hebben,, je weet maar nooit >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het enige wat erin zit zijn een x aantal relais en wat x/y condensatoren. Heb die eruit gehaald en de rest weg gesmeten?

Hubie

Special Member

Op 14 oktober 2018 11:53:29 schreef buzzy:
Weer eentje
De Monster PowerCenter HTS1000 met hoogwaardige Clean Power Stage 2 netfiltering voor netspanning is een krachtig stroomfilter waarmee irritante oneffenheden als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning. Naast het lichtnet worden ook de radio en televisie coax, ethernet en telefoonverbindingen beschermd. Zo geniet je altijd van optimale beeld- en geluidskwaliteit.

What a load of crap.!

De meeste van die figuren zijn sterren is het schrijven van onzin teksten met in elke zin minstens 5 kernwoorden over hoe goed en beter alles is.

Btw zien jullie hoe mijn high end toetsenbord nu letters op dit scherm zet. Rafelige letters zijn weg, de puntjes precies op de i en de o is veel ronder.

Hubie

Special Member

Tja,dat deed mijn Siemens T-100 C telex ook al ;-)
En dat zonder beeldscherm. ;-)

High met Henk

Special Member

Bestonden er ook high end linten voor Remmington typemachines??

Das dan hetgeen die high end malloten verkochten in hun vorig leven....
Toen werden ze nog aan de schandpaal genageld, gevierendeeld of iets anders barbaars.
Nu worden ze door de wet beschermd..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Op 14 oktober 2018 17:38:55 schreef High met Henk:
Nu worden ze door de wet beschermd..

Nee, da's onzin. De consument word beter beschermt dan ooit. Oplichters die snake oil aan goedgelovige en/of wanhopige burgers verkopen zijn er altijd al geweest. Vroeger was je gewoon een sneue dombo als je er in trapte, nu kun je iig naar de rechter.

Op 14 oktober 2018 16:09:31 schreef Peter112:Btw zien jullie hoe mijn high end toetsenbord nu letters op dit scherm zet. Rafelige letters zijn weg, de puntjes precies op de i en de o is veel ronder.

Sorry, je hebt het bij het verkeerde eind.
Als ik op mijn desktop kijk (crt monitor 640x480x50Hz), dan zie ik flikkerende rafelende i-tjes en o-tjes. Als ik kijk op mijn laptop (1280x800x60Hz) dan zie ik retescherpe i-tjes en o-tjes. Het ligt dus duidelijk aan de voeding. De desktop krijgt zijn stroom uit het rafelige lichtnet. De laptop krijgt zijn stroom uit schone accu's.
Ik denk dat ik voor mijn desktop toch maar een Monster PowerCenter HTS1000 netfilter aanschaf.

Thevel

Golden Member

Rafelige letters krijg je ook door een slechte kabel tussen het toetsenbord en de computer.
Ik gebruik zelf altijd een high-end toetsenbord kabel met een pure, non-magnetische en cryogeen behandelde connector!

mel

Golden Member

Als je cursief wil schrijven, moet je dan je toetsenbord schuin leggen? >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Natuurlijk niet Mel ;-)
Gewoon ff Italic aanklikken.

Tidak Ada

Golden Member

Dat is toch Italiaans schuin? (iets met Berlusconi van doen?). >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ik heb ook problemen met mijn toetsenbord, de letters staan door elkaar, waarom niet op alfabet?

Shiptronic

Overleden

Die kapjes zitten los en kan je zo wisselen, je kan zelf opgeven welke letter/teken waar zit.

ik vond dat ook veel praktischer.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen..

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Frederick E. Terman

Honourable Member

+1

je kan zelf opgeven welke letter/teken waar zit; ik vond dat ook veel praktischer.

Zet dan ook meteen de cijfers even op volgorde: 0 is kleiner dan 1. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

voor een ruim jaar geleden actieve boxen gekocht van een hy-end knoeier .
door drukte pas kort geleden wat mee gedaan .
de verkoper had af en toe last van storende geluiden hij was er helemaal klaar mee en wilde er van af .
aan de hq speaker kabels kon het niet liggen want die had hij speciaal laten maken er voor en hadden een hoop gekost. ( in de duizenden euro`s )
en inderdaad de boxen pikten nogal wat storingen op , blijken de kabels gewone kabels te zijn vergelijkbaar met wat er aan de stofzuiger zit of verlengsnoer onafgeschermd en van slechte kwaliteit ook .
ik heb ze maar bij het oud koper gegooid en voor het testen een paar meter rg-58 gebruikt ( had even niks anders bij de hand )
intussen staan de actieve speakers storingsvrij naast mijn keyboards

Mensen willen in de maling genomen worden.
Dat gebeurd al eeuwen lang en dat zal dus niet zo snel overgaan.
Hoe minder kennis, hoe groter de onzin en hoe groter de contrasten en tegenstrijdigheden.
Overal en altijd.
Dus ook hier.

Plezier, Frans

Thevel

Golden Member

Op 9 november 2018 09:18:40 schreef klaasy:
blijken de kabels gewone kabels te zijn vergelijkbaar met wat er aan de stofzuiger zit of verlengsnoer onafgeschermd en van slechte kwaliteit ook

Maar je heb natuurlijk niet gezien dat de kabel cryogeen behandeld is... :)

Dit topic is gesloten