Beste mensen
Heb laatst mijn multimeter PM2618X op een stenen vloer laten vallen
en moet de behuizing lijmen.
Heb tijdens het scheiden van het onder en bovendeel nog even snel aantekening gemaakt van twee stekkerbusjes die ik los moest halen,
maar nu bij montage twijfel ik welk stekkertje op welke bus moet,
zijn onderling uitwisselbaar.
Is er misschien iemand met dezelfde meter die even zou willen kijken hoe het zit?
Heb geen S.M. en kan het ook niet echt terug meten, zou het zonde
vinden om hem op te blazen, is een fijne meter.
Heb al de treath van de PM2518 gelezen maar daar wordt maar een
stekkerbusje gebruikt.
Weet alleen dat de groene draden op de juiste plaats zit.
Bij voorbaat dank.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
doorgaans is dat wel te bepalen als je de kabels los laat hangen, en ziet hoe ze zichzelf vormen na vele jaren in dezelfde positie zitten. de ene zal gebogen zijn richting de achterste connector.
Zitten die draden niet gewoon per kleurtje aan elkaar op die ....8063.2 print? Meet dat eens met een andere DVM.
@testman
Als ik de draden los laat hangen krullen ze beide iets, die aan de
rand van de print wel het meest en zit op de kleine print ook aan de rand, maar of dat ook " Philips logica" is ?
zal ik proberen als ik niets anders meer kan verzinnen.
@Hugo Welther
Nee helaas, was te mooi om waar te zijn...
Beste andy,
De 2618x heeft die niet een extra functie naast de verlichting van het scherm?
De connector die tegen de buitenkant aanzit is die voor de verlichting van het scherm. Die binnenste is voor de extra functie. Zal later op de dag eens kijken in de service manual die ik van Tidak Ada gekregen had.
Edit ik zie nu pas de foto van het andere board, zal zo eens kijken.
Groeten
Tom
[Bericht gewijzigd door Titatommeke op (10%)]
Beste Andy,
Ik heb iets gevonden. Het is niet precies dezelfde versie,is voor de /02, /12 en/32.
In de link staan twee schema's voor de aansluiting.
In de pm2618x.pdf staat de layout van het extra bordje. In PM2618x_2.pdf staat de layout van het hoofd pcb.
Hopelijk heb je er wat aan.
groeten
Tom
Beste Andy,
Nu de meter toch open is: Meet gelijk het voltage van de lithium batterij. Mocht die uiteindelijk leeg raken is de kalibratie data verloren. Dan is in een klap de meter onbruikbaar (zie wat er met mijn AC range aan de hand is). Wel gedurende het vervangen van de batterij ervoor zorgen dat er tijdelijk een andere batterij is die het RAM van spanning voorziet. Bij mij was het voltage van de batterij nog meer dan voldoende.
Groeten
Tom
@Titatommeke
Bedankt, daar kan ik wat mee.
Dan is het inderdaad zo dat dat de draadjes aan de rand van de print op het busje aan de rand van de print moet.
Heb inderdaad een ldr die voor verlichting zorgt als het donker wordt.
En de extra functie zal dan wel de logic tester en frequentie meter
zijn.
Moet nu nog een van de drukschakelaars repareren maar zal het laten weten als hij het weer doet.
EDIT, extra functie is hoeveelheid stroom per tijdseenheid, zit een schuifschakelaar aan de zijkant.
Heb de meter vanaf 94 en de batterij meet nog steeds 3,26V, is dus voor de eeuwigheid.