Verlengkabel hoofdtelefoon-versterker probleempje

Op 3 augustus 2018 21:35:20 schreef KlaasZ:
Ik ging er vanuit dat de stekkerbus in de achterkant zit. Maar daar kunnen we pas iets zinnigs over zeggen als we weten wat voor apparaat het is.

Dat lijkt me wel heel sterk. Dan zou je altijd achter de receiver moeten duiken om een hoofdtelefoon aan te sluiten...

Ik ging even uit van mijn smart TV. Daar zit alles op de achterkant met een soortgelijke jack die de luidsprekers uitschakelt zodra je er de koptelefoon plug in duwt.
Maar als die jack op de voorkant zit dan is het volgens mij helemaal een non-probleem. Er zitten toch nog meer bedieningsknoppen op waar je bij moet kunnen? Dan lijkt mij het insteken van een plug geen probleem.

evdweele

Overleden

Er zitten toch nog meer bedieningsknoppen op waar je bij moet kunnen?

De TS heeft kennelijk de receiver op 3 meter hoogte neergezet en bedient het toestel met de afstandbediening.
Niet zo slim.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Die 'schakelende contacten' zijn soms een netwerkje die meten of er een koptelefoon in zit en geen contact..

Ja oké. Maar hoe het ook in elkaar zit, het is altijd mogelijk om die jack te verlengen naar een beter toegankelijke plaats.
Maar nu ik er over nadenk wordt het voor mij steeds onbegrijpelijker waarom TS zijn receiver op zo'n moeilijk toegankelijke plek heeft gezet.

Op 4 augustus 2018 13:38:54 schreef KlaasZ:
Ja oké. Maar hoe het ook in elkaar zit, het is altijd mogelijk om die jack te verlengen naar een beter toegankelijke plaats.

Maar daarmee is het probleem nog steeds niet opgelost :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Waarom is het daarmee niet opgelost?

Thevel

Golden Member

Op 4 augustus 2018 13:22:59 schreef evdweele:
[...]De TS heeft kennelijk de receiver op 3 meter hoogte neergezet en bedient het toestel met de afstandbediening.
Niet zo slim.

Krukje?
https://www.bol.com/nl/p/kruk-krukje-keukentrap-keukentrapje-opvouwbaa…

Op 4 augustus 2018 14:49:28 schreef KlaasZ:
Waarom is het daarmee niet opgelost?

Omdat de schakel contacten zich in de hoofdtelefoon aansluiting van de receiver bevinden.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 4 augustus 2018 15:16:23 schreef Gadget_inc:
Omdat de schakel contacten zich in de hoofdtelefoon aansluiting van de receiver bevinden.

Ja en? Die neem je dan toch allemaal mee? De hele jack met alle omschakeling er aan verplaatsen en alle draden die er aan zitten verlengen.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Verplaatsen? Waarnaartoe? Effe gauw een extra doosje opzetten met daarin één jack-chassisstuk? Iets zegt me dat T/S niet in die richting dacht. Toegegeven: het zou kunnen werken, maar het is, op zijn zachtst gesteld, niet elegant.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 4 augustus 2018 17:16:01 schreef big_fat_mama:
Verplaatsen? Waarnaartoe?

Naar een bereikbare plek. En over elegant kan je van mening verschillen. Volgens mij is het veel eleganter om het hele apparaat te verplaatsen naar een plek waar je wel bij kan. Maar om een onnavolgbare reden wil TS dat niet. Nou, dan is het verplaatsen van de hele jack met alle klimbim er aan nog de meest elegante optie.

Op 4 augustus 2018 15:16:23 schreef Gadget_inc:
[...]

Omdat de schakel contacten zich in de hoofdtelefoon aansluiting van de receiver bevinden.

Dat dus. Zodra er een jack-plug in de receiver wordt gestoken schakelt die de speakers af, daarbij maakt het niet uit of er iets aan de andere kant van die jack is aangesloten. Dat kun je heel snel testen met zo'n mini-jack naar grote jack (officieel dus 3,5 mm TRS jack naar 6,35 mm TRS jack) verloopje.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik ging er vanuit

Assumption is the mother of all f__k__s

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ach ja, er is hier al een paar keer gehengeld naar het type van het apparaat, maar daar komt TS nog niet mee op de proppen. En de vraag waarom dat ding op zo'n onbereikbare plaats moet staan wil hij blijkbaar ook niet beantwoorden.
Ik begin intussen te geloven dat hij ons op de kast probeert te krijgen met een fictief probleem. Daar is een woord voor, wat was dat ook al weer? O ja, trollen.

Blijkbaar gaat het om een Onkyo TX-SR333 en heeft hij hier al veel langer een probleem mee, zie zijn andere topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/136955

Oja, een dubbeltopic over hetzelfde probleem. Ik ga even in de wachtstand.

Sine

Moderator

Dubbeltopig samengevoegd,

1 topic per probleem is MEER dan voldoende.

Op 5 augustus 2018 12:29:44 schreef Twan1983:
Blijkbaar gaat het om een Onkyo TX-SR333

Wat we daar wijzer van worden is dat het ding een 6,3 mm jack op de voorkant heeft. Dat wijzigt overigens niks aan mijn suggesties om het "probleem" op te lossen.

dat is een model wat ook problemen met de oververhitte hdmi processor kent, ook in denon uitvoering te vinden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Direct na de speaker uitgangen L + R een speaker switch zetten. Daarachter op de ene uitgang de speakers en de andere uitgang een: (Google:) 'Speaker to line level'.
Vanuit deze naar de zender van je hoofdtelefoon.
Dat lijkt me de enige mogelijke oplossing.

Of je bouwt/koopt de 'bryston 2 way speaker switch box', die doet precies wat je wilt. Precies hetzelfde als hierboven ook, maar dan in één behuizing.

KGE

Golden Member

Onkyo TX-SR333 heeft volgens de specs een 'zone 2' line output, is die niet bruikbaar voor de draadloze HT?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 4 augustus 2018 17:24:00 schreef KlaasZ:
[...]Naar een bereikbare plek. En over elegant kan je van mening verschillen. Volgens mij is het veel eleganter om het hele apparaat te verplaatsen naar een plek waar je wel bij kan. Maar om een onnavolgbare reden wil TS dat niet. Nou, dan is het verplaatsen van de hele jack met alle klimbim er aan nog de meest elegante optie.

Het zou in elk geval correct werken.
Ik kan me wel voorstellen dat TS de jack niet uit het apparaat wil slopen. Maar dat hoeft ook niet; je kunt een doosje maken met een nieuwe jack, en daar de luidsprekerdraden heen brengen. En dan via de contacten op de jack weer terug naar de luidsprekers. En ja, dat kost een zootje aders; dat is nu eenmaal zo.

Op de jack monteer je dan nog wat weerstandjes om het geluidsniveau aan te passen aan de hoofdtelefoon.
In het schema van elke versterker is te zien hoe de bestaande jack bedraad is; dit maak je gewoon na en gebruik je 'buitenboord'.
Voorbeeld: (links= van versterker; onder= naar luidsprekers; weerstanden bijv. 330 ohm; massa meebedraden uiteraard)

Alleen als je versterker een brug-configuratie gebruikt gaat dit niet op; dan zou je echt het eigen schema moeten raadplegen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Jinny

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Jinny op woensdag 8 augustus 2018 10:16:25 (98%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 8 augustus 2018 06:08:45 schreef KGE:
Onkyo TX-SR333 heeft volgens de specs een 'zone 2' line output, is die niet bruikbaar voor de draadloze HT?

Nee, die stuurt de HDMI niet door.